Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een digitale demo pendelbaan door nighttrain1
Vandaag om 12:10:08
Wiebelbak met dakwipkip te Breukelen door VAM65
Vandaag om 11:58:03
Vulcan Beer Truck door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:22:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 10:54:03
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door VFR
Vandaag om 10:17:46
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 10:16:37
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 09:52:35
LS Models 2019 door IJsselsteyn
Vandaag om 09:46:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 09:43:50
Projekt 083-338 door Hlv53
Vandaag om 09:30:48
NS modelbaan Hoekdam H0 door cor_b
Vandaag om 09:24:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 08:44:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:29:39
Trix DD-AR set: wielen zitten erg los in de draaistellen door hmmglaser
Vandaag om 06:58:51
Een Amsterdamse bolkop in Lego door ingenium
Vandaag om 02:06:36
MB-module "Dolce far N-te" door T.Spat
Vandaag om 00:21:04
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
18 april 2019, 23:52:50
SNCB HLE 18 (ALSTOM) 3-rail of 2-rail? door Bahn-AG
18 april 2019, 23:50:57
US Style freightcar kitje(s) door ArjanB
18 april 2019, 23:19:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
18 april 2019, 23:01:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Frank 123
18 april 2019, 22:40:49
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
18 april 2019, 21:58:15
Dioramaatje 009 door tothebeach
18 april 2019, 20:04:09
Stelcon platen door Wim Vink
18 april 2019, 19:36:44
Pimp mijn DB 628 door Dave.......
18 april 2019, 15:51:36
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
18 april 2019, 15:41:55
ICM-0 vraagje door Rick
18 april 2019, 14:41:25
Tams B2 Booster hulp door gvandersel
18 april 2019, 14:26:18
Putdeksels door Eric B
18 april 2019, 13:27:49
Couperijtuigen NS/HSM/SS schaal 0 door 1795
18 april 2019, 11:23:34
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 124309 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4374
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #480 Gepost op: 20 oktober 2018, 12:55:37 »
Die kat is uitgehongerd na zo lang
Maak je ook nog interieurs in de toiletten  ;)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #481 Gepost op: 20 oktober 2018, 14:13:26 »
"de deur open en schikt" volgens mij bedoel je schrikt ipv schikt. :)
Groetjes
Johnny

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4905
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #482 Gepost op: 20 oktober 2018, 16:17:33 »
Oepsie! Gecorrigeerd. Gelukkig voordat m'n taalgevoelige dochter met de mattenklopper achter me aan ging... :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4905
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #483 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:03:18 »
Je zou er dorst van krijgen, de reclame voor het Mayener "Löwenbrau" bier. Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.



Je zou er trek van krijgen, de reclame voor wiskas. Twee blikjes wiskas en de tekst "am drittliebsten mag ich Mäuse". Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.

Moritz ziet geen blikje kattevoer. Dus wurmt hij zich om de benen van de wachtende dame. Uit wanhoop geeft die aan Moritz een kleverig snoepje. "Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

Aargh, "mjam!" zegt Moritz.

En Moritz probeert voor de 24e keer het kleverige snoepje door te slikken. En uit z'n snorharen te likken. Aaargh!

"Mjam" zegt hij vertwijfeld. De dame in kwestie is al met de trein verdwenen. Hij probeert z'n snorharen aan de plant af te vegen.... En vervolgens blijft er een blaadje aan z'n snorharen kleven. "MIEW!", dit wordt irritant!

Dan maar richting z'n baasje. Even de deur, die vaak op een kiertje staat, richting de Fahrdienstleiterausbau openduwen. Aaargh! De deur kleeft aan z'n neusje vast!.........


Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4905
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #484 Gepost op: 01 november 2018, 20:26:53 »
Moritz ligt heerlijk te slapen op een bureau. Met boven hem een oude reclameposter van de DB voor nachttreinen. Op de stoomwolken van de stoomlok ligt een wit katje lekker te slapen.... Prrrrrrrr.



De sfeer was een week eerder een stuk minder vreedzaam. De oorzaak ligt bij leuning die je op bovenstaande foto achter Moritz ziet.

De klusjesman van het station had die namelijk opnieuw geschilderd. Als kleur had hij RAL 6011, "Resedagrün" gekozen, een kleur die veelvuldig voor machines en schakelkasten enzo gebruikt wordt. Zo ook voor de weegschaal waarmee de pakketten en de bagage wordt gewogen. Zo ook de leuning. Zo ook, omdat die wel een likje verf kon gebruiken, de tafel waarop de koffiekopjes, koffiekan enzo staan.



"Gloeiende gloeiende! Welke idioot heeft mijn koffietafel in zo'n afzichtelijke kleur geschilderd?!?" Mevrouw Anika Elpartha gruwt bij het zien van de vers geschilderde tafel.

"En hij is niet eens netjes geschilderd! Er zitten allemaal rare ronde vlekken in! Wat is dat nou?" Mevrouw Elpartha stopt opeens met mopperen omdat ze opeens bedenkt wat die rare ronde vlekken kunnen zijn. Ze kijkt langzaam naar haar nette bureau en naar de vloer.... Jahoor. Allemaal groene afdrukken van kattepootjes....

"Gloeiende gloeiende! Als ik die klusjesman in m'n handen krijg..." Met gezwinde spoed doet ze de deur naar de Fahrdienstleiterausbau open om vervolgens naar buiten te lopen...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4905
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #485 Gepost op: 14 december 2018, 01:18:23 »
Verbinding. Dat is goed, bijvoorbeeld tussen personen. Maar ook tussen ruimtes is verbinding vaak goed. Tussen de wachtruimte en het kantoorgedeelte van het stationsgebouw zijn er bijvoorbeeld twee verbindingen.

Ten eerste het loket, ten tweede een opening voor de bagage en de pakketten. Dat is een raam dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Wel moet je dat een beetje met beleid doen, want sinds er laatst geklaagd is dat het raam/luik wat stroef liep heeft de plaatselijke werkman (Bahnhofsarbeiter) zich van een stuk schuurpapier en wat lak bediend. Het raam gaat nu erg makkelijk omhoog en omlaag.

"Miauw! Een sappige muis!" Moritz is op weg richting de opening, achter de muis aan die via de plant richting de "bagageopening" is gevlucht. Een sprong.... Net op tijd afgebroken.... Springen..... Hebbes!

Het raam kreeg net een zetje om het te sluiten. En het raam schoot met onverwachte snelheid omlaag. Klap!.

Naast "klap" was het ook "splat". Een betreurenswaardige "splat". Hoewel, eerder "deels betreurenswaardig".

Moritz prees zichzelf gelukkig dat de ene helft van de muis zich door de "splat" in de richting van zijn mond begaf.

Mevrouw Anika Elpartha, degene die het raam dichtdeed, prees zichzelf niet gelukkig omdat de andere helft van de muis tegen haar schone muur aan kwam.....

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4889
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #486 Gepost op: 14 december 2018, 16:43:08 »
En zo kan de Bahnhofsarbeiter met verf en kwast in de weer. ;D

Groet,
Bas

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12555
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #487 Gepost op: 14 december 2018, 17:25:12 »
Maar dan wel met een ander kleurtje. RAL3015 bijvoorbeeld.

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #488 Gepost op: 14 december 2018, 18:17:02 »
Met een mintgroen biesje 😇. Het was echt een kleurenblind tijdperk toen. Alles kon...en achteraf denk je; tja, wieso nicht. De Lokleitung in Aken West had dan ook nog een hemelsblauw plafondkleurtje. Kwam tevoorschijn als er weer eens een jaren-tachtig tegel naar beneden dwarrelde. Dappere mensen toentertijd 8).

Mvg Bas

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4905
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #489 Gepost op: 29 januari 2019, 23:00:27 »
Ik als station lig er 's avonds vaak rustig bij. De perronlantaarn beschijnt zacht mijn perron, hoewel het licht niet in elk hoekje komt. Af en toe weerklinkt er een geluid, zoals nu een zacht gesis.



Terwijl de Fahrdienstleiter aan de telefoon hangt is Moritz, zoals het in deze serie verhaaltjes rond mijn stationsgebouw schijnt te horen, weer met eten bezig. Er staat weer eens muis op het programma. Omdat de muis in kwestie het er niet mee eens is, vlucht het beestje met gezwinde spoed weg. In dit geval richting het donkere hoekje bij het laadperron, want daar zit een spleet. Moritz rent achter de muis aan en HO! STOP! REM! MOORD! BRAND! HSSSSSSSJJJJJJ!



Moritz komt in één keer tot stilstand, zette een hoge rug op, staart in de lucht en blazen als een cylinderventiel. "HSSSSSSJ!".
Jakob is als treindienstleider druk bezig, dus stuurt hij machinist Claus naar buiten om te kijken wat er aan de hand is.
Moritz blaast nog steeds. Hij lijkt in de diepe schaduw iets te zien. Claus ziet (als mens) natuurlijk geen snars. Tijd om de zaklamp erbij te pakken!



Krijg nou wat! Een adder!
Heel af en toe zie je die bij het station. In de zon warmt het ballastbed ook in de herfst nog lekker op en een slang heeft behoefte aan dat soort warmte. Maar begin november... Claus heeft dan nog nooit zo'n slang gezien. En op het perron komen ze sowieso nooit. Enfin, het zal wel. Een kolenschop van de lok, een bezem en met wat behendigheid kan hij de slang netjes in de buurt van losweg onder een struik leggen, die redt het verder wel.



De rust is weergekeerd op mijn station. Binnen ligt Moritz mokkend met een rothumeur bij de kachel. Jakob durft hem niet te storen en loopt dus zachtjes door mijn gebouw.
Het licht schijnt buiten weer zachtjes op mijn perron.
En onder de struik ligt de slang tevreden Moritz z'n muis te verteren :)

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 23:01:59 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #490 Gepost op: 30 januari 2019, 08:23:05 »
Zalig!

Floris van Rees

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #491 Gepost op: 10 februari 2019, 12:35:28 »
Geweldig, tijd om een vis te kopen om Moritz uit zijn rotbui te halen  :P