Doel:€250.00
Donaties:€112.50

Per saldo:€-137.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RAG 777 verdwenen (Autotron Rosmalen) door ltmdepot
Vandaag om 20:33:42
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 20:31:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 20:31:11
Communicatie Decoder Pro en Intellibox Basic door Timo
Vandaag om 20:18:43
Exacttrain 2019 door Falkenberg
Vandaag om 20:10:58
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:07:14
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 20:00:53
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door grove den
Vandaag om 19:58:39
Ecos2 en Artitec Hondekop hebben ruzie door Robert39
Vandaag om 19:57:10
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Ivo tB
Vandaag om 19:55:13
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:48:06
Gezocht; Tekeningen HSM 4 assige postrijtuigen door FredH
Vandaag om 19:46:56
Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0 door Johan Keuterink
Vandaag om 19:22:40
Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd......... door prutser
Vandaag om 19:04:36
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Chris
Vandaag om 18:51:43
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:31:40
Externe voeding aansluitingen door 72sonett
Vandaag om 18:19:14
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Patrick1975
Vandaag om 18:14:29
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Merlin674
Vandaag om 17:41:42
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 17:36:46
Verven styreen door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:28
Sehr-am-Üzant II door jerrytrein
Vandaag om 17:17:15
Hoe een ruit voor het toilet blinderen? door hmmglaser
Vandaag om 17:16:49
MB-module "Dolce far N-te" door Scratchbuilt
Vandaag om 17:16:04
Modulebaan.nl Kijk- Speel- en Doedag 26 Januari 2019 door WesleyMunnik
Vandaag om 17:15:18
Artitec 2019 raad-draadje door Bert van Gelder
Vandaag om 16:22:02
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door tinus
Vandaag om 16:16:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:56:17
Roßnitz door sdz1976
Vandaag om 14:36:57
Geoline wissels elektrificeren door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:43:56
  

Auteur Topic: Eifelgeschiedenis  (gelezen 119377 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4263
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #480 Gepost op: 20 oktober 2018, 12:55:37 »
Die kat is uitgehongerd na zo lang
Maak je ook nog interieurs in de toiletten  ;)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #481 Gepost op: 20 oktober 2018, 14:13:26 »
"de deur open en schikt" volgens mij bedoel je schrikt ipv schikt. :)
Groetjes
Johnny

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4739
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #482 Gepost op: 20 oktober 2018, 16:17:33 »
Oepsie! Gecorrigeerd. Gelukkig voordat m'n taalgevoelige dochter met de mattenklopper achter me aan ging... :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4739
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #483 Gepost op: 22 oktober 2018, 22:03:18 »
Je zou er dorst van krijgen, de reclame voor het Mayener "Löwenbrau" bier. Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.



Je zou er trek van krijgen, de reclame voor wiskas. Twee blikjes wiskas en de tekst "am drittliebsten mag ich Mäuse". Tenminste, dat is de bedoeling uiteraard van de reclame in de wachtruimte.

Moritz ziet geen blikje kattevoer. Dus wurmt hij zich om de benen van de wachtende dame. Uit wanhoop geeft die aan Moritz een kleverig snoepje. "Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

"Mjam!" zegt Moritz.

Aargh, "mjam!" zegt Moritz.

En Moritz probeert voor de 24e keer het kleverige snoepje door te slikken. En uit z'n snorharen te likken. Aaargh!

"Mjam" zegt hij vertwijfeld. De dame in kwestie is al met de trein verdwenen. Hij probeert z'n snorharen aan de plant af te vegen.... En vervolgens blijft er een blaadje aan z'n snorharen kleven. "MIEW!", dit wordt irritant!

Dan maar richting z'n baasje. Even de deur, die vaak op een kiertje staat, richting de Fahrdienstleiterausbau openduwen. Aaargh! De deur kleeft aan z'n neusje vast!.........


Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4739
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #484 Gepost op: 01 november 2018, 20:26:53 »
Moritz ligt heerlijk te slapen op een bureau. Met boven hem een oude reclameposter van de DB voor nachttreinen. Op de stoomwolken van de stoomlok ligt een wit katje lekker te slapen.... Prrrrrrrr.



De sfeer was een week eerder een stuk minder vreedzaam. De oorzaak ligt bij leuning die je op bovenstaande foto achter Moritz ziet.

De klusjesman van het station had die namelijk opnieuw geschilderd. Als kleur had hij RAL 6011, "Resedagrün" gekozen, een kleur die veelvuldig voor machines en schakelkasten enzo gebruikt wordt. Zo ook voor de weegschaal waarmee de pakketten en de bagage wordt gewogen. Zo ook de leuning. Zo ook, omdat die wel een likje verf kon gebruiken, de tafel waarop de koffiekopjes, koffiekan enzo staan.



"Gloeiende gloeiende! Welke idioot heeft mijn koffietafel in zo'n afzichtelijke kleur geschilderd?!?" Mevrouw Anika Elpartha gruwt bij het zien van de vers geschilderde tafel.

"En hij is niet eens netjes geschilderd! Er zitten allemaal rare ronde vlekken in! Wat is dat nou?" Mevrouw Elpartha stopt opeens met mopperen omdat ze opeens bedenkt wat die rare ronde vlekken kunnen zijn. Ze kijkt langzaam naar haar nette bureau en naar de vloer.... Jahoor. Allemaal groene afdrukken van kattepootjes....

"Gloeiende gloeiende! Als ik die klusjesman in m'n handen krijg..." Met gezwinde spoed doet ze de deur naar de Fahrdienstleiterausbau open om vervolgens naar buiten te lopen...

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4739
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #485 Gepost op: 14 december 2018, 01:18:23 »
Verbinding. Dat is goed, bijvoorbeeld tussen personen. Maar ook tussen ruimtes is verbinding vaak goed. Tussen de wachtruimte en het kantoorgedeelte van het stationsgebouw zijn er bijvoorbeeld twee verbindingen.

Ten eerste het loket, ten tweede een opening voor de bagage en de pakketten. Dat is een raam dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Wel moet je dat een beetje met beleid doen, want sinds er laatst geklaagd is dat het raam/luik wat stroef liep heeft de plaatselijke werkman (Bahnhofsarbeiter) zich van een stuk schuurpapier en wat lak bediend. Het raam gaat nu erg makkelijk omhoog en omlaag.

"Miauw! Een sappige muis!" Moritz is op weg richting de opening, achter de muis aan die via de plant richting de "bagageopening" is gevlucht. Een sprong.... Net op tijd afgebroken.... Springen..... Hebbes!

Het raam kreeg net een zetje om het te sluiten. En het raam schoot met onverwachte snelheid omlaag. Klap!.

Naast "klap" was het ook "splat". Een betreurenswaardige "splat". Hoewel, eerder "deels betreurenswaardig".

Moritz prees zichzelf gelukkig dat de ene helft van de muis zich door de "splat" in de richting van zijn mond begaf.

Mevrouw Anika Elpartha, degene die het raam dichtdeed, prees zichzelf niet gelukkig omdat de andere helft van de muis tegen haar schone muur aan kwam.....

Mit freundlichen Grüßen,

Bahnhof Kelberg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4881
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #486 Gepost op: 14 december 2018, 16:43:08 »
En zo kan de Bahnhofsarbeiter met verf en kwast in de weer. ;D

Groet,
Bas

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12410
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #487 Gepost op: 14 december 2018, 17:25:12 »
Maar dan wel met een ander kleurtje. RAL3015 bijvoorbeeld.

Hlv53

  • Online Online
  • Berichten: 56
Re: Eifelgeschiedenis
« Reactie #488 Gepost op: 14 december 2018, 18:17:02 »
Met een mintgroen biesje 😇. Het was echt een kleurenblind tijdperk toen. Alles kon...en achteraf denk je; tja, wieso nicht. De Lokleitung in Aken West had dan ook nog een hemelsblauw plafondkleurtje. Kwam tevoorschijn als er weer eens een jaren-tachtig tegel naar beneden dwarrelde. Dappere mensen toentertijd 8).

Mvg Bas