Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:03:12
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door hervé
Vandaag om 19:26:50
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
Vandaag om 19:12:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 18:54:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:37:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 18:12:32
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:51:48
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:48:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 16:00:05
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:56:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 15:53:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 15:03:59
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
Vandaag om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
  

Auteur Topic: project X  (gelezen 19325 keer)

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: project X
« Reactie #45 Gepost op: 10 December 2008, 23:55:06 »
Deze week nog even bezig geweest met de linkerzijde.
Alle wisselaandrijvingen zijn gelegd.

Aanzicht inrijden station.


En vanuit het station gezien.


En nu weer proefrijden!

Mark


Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: project X
« Reactie #46 Gepost op: 10 December 2008, 23:56:20 »
Indrukwekkend hoor al die sporen ;D Ik zie dat je ook de wissels hebt weggewerkt mooi! Zal helemaal mooi zijn als het helemaal geballast is!

Gr. Remco.

Hugo

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
  • spoor N ep.V. oostenrijk
Re: project X
« Reactie #47 Gepost op: 11 December 2008, 00:01:19 »
Cool Mark!

Toch leuk he de VT11.5 !
ik heb  de decoders van mijn lokjes nmiddels ingeregeld...

straks de beide keerlusmodules d'r in en dan kunnen we rondjes gaan draaien  ;D
't wordt trouwens echt wel tijd dat we de extra aansluitingen d'r in gaan maken...
maar verder loopt 't nu wel allemaal erg mooi!

gr.hugo

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re: project X
« Reactie #48 Gepost op: 11 December 2008, 06:13:53 »
Dat was idd ook de opzet. Een zeer uitgebreid station met veel rangeer mogelijkheden en daarom heen juist weinig spoor met veel natuur ed.

Als eerst complimenten voor je werk :)
Maar vraag me een beetje af hoe je dit wil doen. Een station van 20 sporen is best groot. Dus dat moet of een grote stad zijn, of een stadje met minimaal 1 grote fabriek. Heb je al bedacht hoe je zo'n stedelijk landschap realistisch over wil laten gaan in "weinig spoor met veel natuur"?
Ik vraag het me gewoon af hoor, misschien vind je het geen probleem. Het is jouw wereld ;)
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: project X
« Reactie #49 Gepost op: 11 December 2008, 09:07:02 »
@Automatic-rock:
Achter en links van het station komt idd een grote stad met industrie ed.
Maar aan de andere kant van de baan (bij de keerlussen), daar probeer ik het qua rail zo rustig mogelijk te houden en kunnen vele wijnrankjes geplaatst worden  ;)
Dit zal wat betreft de overloop geen probleem mogen geven. De trein rijdt ruim 3 meter eer het in een andere omgeving terecht gaat komen.
Ik denk dat het plattegrond zoals eerder getoond eea kan verduidelijken.

Mark


Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17950
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: project X
« Reactie #50 Gepost op: 11 December 2008, 12:16:59 »
Hoi Mark,

Mooi projekt, veel ruimte. Ga zo door!

Maar toch een kritische noot; kijkend naar de laatste 2 foto's die je geplaatst hebt valt het mij op dat er een aantal dubbele wissel verbindingen kort achter elkaar liggen. Waarom heb je dat zo gedaan?

Verder mijn complimenten :)

Grtz,  8) Ronald 8)

knop

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
Re: project X
« Reactie #51 Gepost op: 11 December 2008, 12:23:37 »
het ziet er echt geweldig uit
 ;Dik weet zeker dat dit mooi gaat worden

johannes

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: project X
« Reactie #52 Gepost op: 11 December 2008, 12:52:32 »
@Ronald.

Deze zijn zo geplaatst om een beter verloop te krijgen van de routes.
Ik probeer zoveel mogelijk het "links rechts" te voorkomen, slang effect, dus wissel-kruiswissel-wissel ipv wissel-wissel. Snap je?  :-|
Ook zijn er nu meer mogelijkheden om tegelijk in en uit het station te rijden vanaf verschillende sporen.
Maar ik zit nu eigenlijk pas in de testfase dus het kan best zo zijn dat er nog aanpassingen volgen.
Toch bedankt voor je kritische en meedenkende blik!  :)

Mark

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17950
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: project X
« Reactie #53 Gepost op: 11 December 2008, 12:55:02 »
No hard feelings, Mark ;) Echter kijk zelf maar eens goed. Ik kan er zo 2 of 3 verbindingen uitpikken die er dubbel in liggen. Scheelt 6 wissels.... en die dingen zijn niet goedkoop.

Trouwens, de echte spoorwegen leggen ook alleen dat wat strikt noodzakelijk is.

We blijven je volgen ;D ;)

Grtz,  8) Ronald 8)


neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: project X
« Reactie #54 Gepost op: 11 December 2008, 13:23:26 »
Aanzicht inrijden station.


En vanuit het station gezien.
Ronald, jou opmerking over dubbele wisselverbindingen klopt wel, maar er zijn hier niet zo heel veel verbindingen die er onnodig meerdere keren liggen. Alleen de middelste of derde links/rechts verbinding tussen het 3e en 4e spoor van links op de bovenste foto zou er uit kunnen, voor de rest zorgen ze allemaal voor het mogelijk maken van parallelle rijwegen. Ik denk dat als je iets weghaalt hier het de derde wisselverbinding in de bovenste foto kan zijn. Daar het rechtsleidend wissel op de plek van het daar aan vast liggend engelswissel leggen, dat lijkt mij het meest logische. Verder zou ik als ik daar verkeersleider was graag die wissel verbindingen hebben.

Mark; blijft die lijn van jou waar we op deze 2 foto's naar kijken 3 sporig door lopen of komt dat nog samen tot 2 sporen of splitst er nog wat vanaf?

Oohja; Mark je hebt engelse wissel hier in de wisselstraat liggen, een kruiswissel is heel wat anders ;)

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 11 December 2008, 13:25:11 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: project X
« Reactie #55 Gepost op: 11 December 2008, 13:29:55 »
Ik ben er nog niet van overtuigd dat er verbindingen uit kunnen..
Ben blij dat ze er net inliggen, haal ze er niet uit!  ;D ;D
Ik denk dat ze wel nodig zijn om het in- en uitrijden niet te beperken.
Ik zal er zeker nog eens goed naar kijken.

De bestelde boeken zijn ook binnen!  :)
Eisenbahn am Rhein en Eisenbahn de 50er-Jahre.
Leuke boeken voor diegene die iets met dit tijdperk of thema doen.

Mark

Saraan

  • Offline Offline
  • Berichten: 156
    • Brussel-Noord anno 1920
Re: project X
« Reactie #56 Gepost op: 11 December 2008, 13:42:00 »
Ik ontdek net dit draadje, en het machtige project. Werkelijk indrukwekkend! Chapeau voor de aangegane uitdaging. Project X zal ik regelmatig komen opzoeken en genieten van de vorderingen...

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re: project X
« Reactie #57 Gepost op: 11 December 2008, 13:46:14 »
Citaat
Oohja; Mark je hebt engelse wissel hier in de wisselstraat liggen, een kruiswissel is heel wat anders

Zal het volgende goed zeggen!  ;) Kruising, wissel, engels... zag door de wissels de kruisingen niet meer :P

De 3 sporen komen nog samen tot 2.

Het afbuigende spoor gaat ergens anders heen.

Ik snap nog niet welke wissel je bedoeld om eruit te halen of te verleggen..  ???

Mark

Dennis H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: project X
« Reactie #58 Gepost op: 11 December 2008, 14:24:42 »
wederom mooie plaatjes

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: project X
« Reactie #59 Gepost op: 11 December 2008, 16:04:26 »
Mark ik zal wel ff tekenen, maar zo heel belangrijk is het niet eigenlijk gaat maar om één wissel maar dat zie je zo dan wel.

Groetjes Michiel

Edit1; Mark kan je ook eens foto's of een tekening plaatsen van het stuk tussen de onderste foto( van de 2 wisselstraat foto's) en het begin van de perrons. Ik ontdek nu eigenlijk pas dat je daar nog meer wissels hebt liggen maar kan niet zien welke wissel verbindingen je daar nog het liggen.

Edit2: Hier onder de even snel gemaakte schematische tekening, het rode wissel kan er uit en die kan op de plek van het oranje engelswissel komen.

Dat de tekening zo klein is ligt niet aan de link maar de tekening is gewoon niet groter.
« Laatst bewerkt op: 11 December 2008, 16:29:59 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.