Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Deutsxhe Hmoooor, mit Modellzuuuug.. door Huup
Vandaag om 21:55:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:45:40
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 21:26:52
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 20:48:02
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 20:45:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
Vandaag om 20:41:31
Liliput verpakking en motor door hervé
Vandaag om 20:33:24
Stofvrij houden van mijn treinbaan door Eric B
Vandaag om 20:32:44
PB Models, ICR-rijtuigen door zweistein
Vandaag om 20:31:18
NS-1000 in spoor-1 door Edsko Hekman
Vandaag om 20:26:53
Kleur van het dak,van een geelbander. door Noud
Vandaag om 20:23:54
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 20:14:02
C12c rijtuig door martijnhaman
Vandaag om 19:39:57
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:32:01
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door maartenvdb
Vandaag om 19:29:23
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 18:50:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 18:44:45
verlichting op mijn draaischijf zeten door keesm
Vandaag om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 17:28:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:27:24
Roco wagon openen door Stieven76
Vandaag om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:13:47
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
Vandaag om 14:30:43
Line-up foto's van modellen door eemstede
Vandaag om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:58:14
  

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 53198 keer)

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re: Eurospoor
« Reactie #315 Gepost op: 04 November 2007, 19:31:40 »
Zoals ik eerder schreef, we staan heel bewust aan de andere kant van de baan.
Groet, Joeri

Jullie zijn toch niet bang dat het publiek bijt  ;D
Aan de voorzijde is een gesprek ook beter te voeren en je kan nog steeds zicht op de baan houden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

gdhoop

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: Eurospoor
« Reactie #316 Gepost op: 05 November 2007, 09:16:26 »
Ik ben ook lid van M-track en was er alle drie dagen.
De platen zijn  nieuw en het zag er redelijk goed uit.
Ze worden nu met klemmen vast gezet en zijn nu niet verbonden met de modulles.

De platen worden verbonden met strips die men terug vindt bij de achter kant van kasten om twee platen te verbinden.

Je zou er in de toekomts aan kunnen denken om de platen op maat te maken met de modulles, dan wordt het denk ik nog mooier.

De kosten vallen wel mee niet meer dacht ik dan ongeveer 20 euro per  modullen.(1,20m)

Het  bedienen van af de buitenkant , is dat het publiek je sneller aanspreekt , en persoonlijk vindt ik dat een van de leuke kanten om op een beurs te staan.

Gerrit






Michiel van der Eijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
  • Trains, plains and automobiles
Re: Eurospoor
« Reactie #317 Gepost op: 05 November 2007, 10:22:55 »
Ik ben  ook wezen kijken op Eurospoor na jaren niet te zijn geweest en. Ik heb mijn vader en mijn broertje meegesleurd en het plan was om er om een uurtje of tien naar toe te gaan en even een paar uurtjes te gaan kijken. Echter om half vier zaten we pas weer in de tram huiswaarts  :P

We hebben voornamelijk de hal met modelbanen bekeken en zijn even langs de stands met tweedehands spullen gelopen. Ik heb een aantal modelbanen gezien, welke ik ontzettend mooi vind:
Met stip op nummer één: Roarkes Landing; heel mooi gedetailleerd en leuk sporenplan.
Goede tweede: Peterhausen; waanzinnig veel, mooie en bewegende details.
Derde plaats: Die Belgische modelbaan van pakweg 50 meter  ;D (weet ff de naam niet); zeer mooie opzet en mooi gedetailleerd.

Groeten,
Michiel

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re: Eurospoor
« Reactie #318 Gepost op: 07 November 2007, 20:38:26 »
Marty

Waar ik me aan erger is hoe somigen hier vertellen wat de deelnemers moeten doen maar duidelijk niet weten wat dat allemaal inhoudt zoals b.v. de kosten.
Er word maar zonder nadenken gereageert en daar stoor ik mij aan, verder niets.

Mvrgr.  Hans

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Eurospoor
« Reactie #319 Gepost op: 07 November 2007, 21:11:31 »
Is het dan niet zaak om uit te leggen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt? Tot nu toe zijn de reacties die ik gezien heb goed doordacht en goed onderbouwd. Dit schreef ik op de 29e oktober:

Dus als iemand een mening heeft over een baan en hij kan die goed onderbouwen, dan zou men daar over na moeten denken in plaats van die mening met een one-liner van de hand te wijzen.

Uiteraard moet je compromissen maken bij het bouwen van een baan en al helemaal bij het bouwen van een tentoonstellingsbaan. Maar als je die keuzes toe kunt lichten, kan dat het begrip van de toeschouwers alleen maar vergroten.

Dat laatste zou ik graag wat meer zien.

Ik denk dat iedereen daar veel mee op zou schieten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11476
    • nulpunt
Re: Eurospoor
« Reactie #320 Gepost op: 07 November 2007, 21:51:54 »
Mijn idee.

Wat betreft de Nulpunt baan:

Om dit doel te bereiken is vanaf moment 1 een verslag gemaakt op Spoornulforum met daarin alle mogelijke overwegingen en beslismomenten Anderen zijn in de gelegenheid gesteld om mee te denken en commentaar te geven. Daarnaast zijn er na shows evaluatiebesprekingen gehouden.
In een later stadium is het item overgegaan naar Beneluxspoor daar de meeste "toeschouwers" via dit medium communiceren.
Overal waar een link kon worden gelegd, is dat gedaan om bekendheid aan de baan en technieken te geven.
Zie het als geschiedschrijving, adverteren, maar ook als verantwoording voor gekozen methoden.

Dit alles kostte me niet meer dan 10 minuten per produktiedag.
Wat fototjes en een stukje schrijven.

Raad ik iedereen aan, want je hoort ineens..... dat heb ik gelezen. Leuk dat ik hen nu in het echt zie.
Een dat klinkt een stuk leuker als...... klopt nie.

u s a rene

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • O-King Of Scales
Re: Eurospoor -Achtergronden.
« Reactie #321 Gepost op: 08 November 2007, 19:45:55 »
Over achtergronden gesproken!Als je naar www.spoornul.nl surft,dan,,verslagen van spoornul bijeenkomsten,,aanklikt en dan naar beneden,naar Amerikanen op nuldagen Zutphen ga,dan kom je op onze oude O-Scale Unlimited baan.
Daar kan je zien hoe de baan opgezet wordt en hoe het verschil is met of zonder achtergrond.
We hadden uit standaard platen Homasote,is een stevig soort hardboard,platen van 100x30 cm laten zagen,met blauwe latex die je zelf op kleur kan brengen,geschilderd en wat andere schilderingen er op Hier kan je je fantasie de vrije loop laten want als het resultaat niet bevalt pak je de blauwe kwast en begin je opnieuw.
Wij schroefden de achtergronden met 5 schroeven aan het baan frame vast,dit was wel veel werk .24 x 5 schroeven!Toch was het heel erg de moeite waard.Wat je echter niet moet vergeten is dat als je de baan vanuit het midden aanstuurd,je totaal geen zicht meer hebt op je treinen.Als er iets mis gaat ben je vaak te laat!Je moet dus eigenlijk wel iemand hebben die op de uitkijk staat.Wat ook een mooi gezicht is,is als een lange trein om de hoek komt rijden.Kosten? ik weet het niet meer precies,maar een pot latex, een tubetje kleur,opletten waar je je platen board koopt en wat schroeven moet te doen zijn.Tot zover de achtergronden van O-Scale Unlimited.Op de bovenkant hadden we afdekstrips gemaakt,wat het geheel af maakte en er ook voor zorgde dat de achtergronden in een lijn bleven staan Op de hoekbakken waren deze op iedere achtergrond vastgelijmd,op de rechte bakken moesten ze er uiteraard weer af kunnen i.v.m. vervoer

groeten u s a rene.                       O-KING OF SCALE'S.