Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 16:50:32
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 16:21:27
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 15:46:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
  

Auteur Topic: Turquoise maar dan anders  (gelezen 3349 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Turquoise maar dan anders
« Gepost op: 15 January 2015, 03:36:56 »
Hallo medeforumers,
Ik heb een vraag over de turquoise loc's 1100 van Roco, 1200 van Roco en de 1300 van Electrotren.
Het valt me op dat er weinig tot geen foto's te vinden zijn van de daken en binnenkant van de cabines van de treinstellen in 1:1.
De Roco 1100 heeft wel een wit dak maar de schuitjes zijn grijs en volgens mij de panto's ook.
Om het model een beetje te pimpen zou ik graag willen weten of dit ook wit moet zijn.
En wat is de kleur van de achterwand in de cabine?
Voor de 1200 van Roco  zou ik ook graag de kleur van de achterwand willen weten.
Over dit model loopt al een draadje en heb niet gelezen dat er iets niet zou kloppen met het dak dus dat zit wel goed.
En ja dan de Electrotren 1300. Het model is helemaal turquoise. Dus de draaistellen zouden in dezelfde kleur als de 1200 moeten worden gespoten
Had de 1300 ook witte dakluiken en witte schuitjes en pantograven?
En ook hier zou ik graag willen weten wat de kleur van de achterwand was.
Ik heb heel veel gezocht op internet maar kwam er echt niet uit
Harm

Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #1 Gepost op: 15 January 2015, 10:17:09 »
Volgens mij waren de cabine's van binnen grotendeels lichtgrijs.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #2 Gepost op: 16 January 2015, 00:12:37 »
Maar hoe zit het dan met de daken en pantograven van de 1100 en 1300?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #3 Gepost op: 16 January 2015, 00:48:45 »
Volgens mij waren de cabine's van binnen grotendeels lichtgrijs.

Werkgroep 1201 heeft de achterwanden grijsgroen geschilderd, maar of dat net als de buitenkant op basis van historische inzichten is staat er niet bij.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32989.100

Ergens aan het einde op deze pagina staan wel foto's van de achterwand en het groen van de rijcontrollers.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9395
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #4 Gepost op: 16 January 2015, 01:25:12 »
Maar hoe zit het dan met de daken en pantograven van de 1100 en 1300?
Harm

Roestbruin  ???

HaHoHo

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Model-werkplaats 'Pegasus'
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #5 Gepost op: 16 January 2015, 14:03:15 »
De Roco 1100 heeft wel een wit dak maar de schuitjes zijn grijs en volgens mij de panto's ook.
Om het model een beetje te pimpen zou ik graag willen weten of dit ook wit moet zijn.

Ik heb ooit een 1200 omgespoten naar de bruine kleurstelling en heb destijds Aad de Meij van de Stichting Klassieke Locomotieven gemaild met een paar vragen. Hij gaf toen aan dat de kleur niet wit moet zijn, maar agaatgrijs (RAL 7038). Dit is ook de 'witte' kleur die is toegepast bij de nu turquoise 1201 (ik bedoel hiermee de echte 1201; op het Roco-model weet ik niet).

Groetjes,

Hans.
« Laatst bewerkt op: 16 January 2015, 14:32:46 door HaHoHo »
HansHobbyHoek is niet meer; leve 'model-Werkplaats-Pegasus'!

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6743
  • Spaar ze allemaal.
Re: Turquoise maar dan anders
« Reactie #6 Gepost op: 16 January 2015, 17:09:21 »
Het dak van de 1300 was gewoon turquoise en de panthograven waarschijnlijk ook.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1950-1960/164063
De binnenkant van de ventilatiekappen op het dak en de bufferstempels waren wel wit.

Stephan.