Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
  

Auteur Topic: NS 8500 twee versies  (gelezen 5708 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #15 Gepost op: 08 January 2015, 23:00:46 »
Haha, jan was me voor ;D
Spoor 0 adept

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #16 Gepost op: 13 January 2015, 16:05:07 »
Bij deze een update. Alles losjes in (op) elkaar gezet om te kijken of de verhoudingen kloppen. Conclusie: alles moet minstens een millimeter zakken op het chassis, maar dan wel goed uitkijken met de vrij hoge wielflenzen en dat zal een probleem worden. Voor de rest lijkt het me wel wat.
Gr.
John
[img https://images.beneluxspoor.net/bnls/20150113_154508.jpg[/img]http://
fly with the eagle or scratch with the chickens

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #17 Gepost op: 13 January 2015, 16:07:12 »
Ha John,

Kan je net chassis niet wat eh uithollen op die plek? Heb ik met de 3300 gedaan omdat de crankpins anders tegen het frame kwamen...

Gr.

Tom.
Spoor 0 adept

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #18 Gepost op: 13 January 2015, 16:13:32 »
@ Tom,
de achteras ga ik vervangen of afdraaien want er zit een nylon tandwiel op. Alles kan nu nog zo'n 2 mm zakken.
gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens