ik heb mijn bijna42 jaar oude fleischmann 1200 even uit de vitrinekast (in de huiskamer) gepakt en even op de plaat gezet, dit was mijn perfectie toen ik 13 jaar oud was, een echte nederlandse lok en met 3 plan w die veels te kort waren.Als ik nu kijk weet ik dat de lok te groot is (schaal 1:76).Maar zou de 1200 van toen nu niet meer kopen, omdat langzaam zijn gegroeid naar ...... noem het maar mvgr Evert.
Hoi,Ik beleef heel veel plezier aan mijn totaal niet perfecte baan. Ik geniet van de kunsten van anderen en probeer daar inspiratie uit te halen voor mijn verdere plannen. Ik weet ook dat ik zeker het niveau niet kan halen van bijvoorbeeld Karst of de Mitropanen. Maakt me ook niet uit eigenlijk. Als ik ooit een keer aan scenery begin, kan ik wel hun tips en trucs gebruiken om voor mezelf tot een acceptabel geheel te komen. En ik denk ook dat het daar om draait. En al doende leert men. In deze hobby kan je vele kanten op, het eind doel is voor een ieder gelijk.. Plezier beleven met hetgene wat je hebt en dromen over hetgene wat je nog wilt realiseren.Gr. DieuweN.B. linkje naar mijn baan https://www.youtube.com/watch?v=jjSfSy22wyototaal niet perfect dus, maar ik geniet van de treinen die leuk hun rondjes rijden, het ontdekken van de mogelijkheden van koploper en ga zo maar door.
In veel takken van sport, werk en hobby streeft men een doel na. Bij een hobby met zoveel facetten als de modelspoorhobby zijn er dan ook veel mensen die verschillende dingen goed proberen te doen, met afwisselend resultaat. Maar vergeet niet, dat iemand die goed is in het ene aspect (of hobby) andere aspecten wellicht minder goed kan. Ik ken modelspoorders die fraaie modellen of scenery kunnen bouwen maar wiens soldeerkunsten met bedrading alleen maar tot brandgevaarlijke situaties leiden.