@Gert. Dan ken je nu een andere ezeleigenaar. Ik ben in het bezit van de HSM 183 'Kraai' van 't hollands Locaalspoor.
@Jeroen, je kan ze voor 75 per stuk bestellen bij bijv. Jura modelisme (vanaf 200 euro: internationale porto gratis!) Deze twee heb ik al een paar maanden geleden besteld bij Pierre Dominique, die ze voor de voorintekenprijs van 69 euro had staan. Nog steeds pittig natuurlijk. Wat betreft je Roco UIC's: eigenlijk een heel mooi rijtuig, ware het niet dat er iets helemaal, totaal mis is met de verhoudingen van de bak. De bovenkant ramen zit te laag, maar dak en buffers zijn op de juiste hoogte! Behalve dat, zijn ze prima. Het viel me pas op toen ik een Corail-rijtuig van LS Models er aan koppelde. Anders had ik het misschien nooit geweten. Je ziet het ook als je een Roco 9200 "Capitole" voor idem A9 of A7D rijtuigen zet: van de rijtuigen is de witte band een stuk lager. Maar met een andere loc ervoor en alleen UIC's in de trein, zijn de Roco's een prima optie. (en nu voor een habbekrats in te slaan, per dozijn!)Mooi interieur trouwens, van die UIC van jou! Gespoten, al die bankjes etc afgeplakt? Of een hele vaste hand met de penseel? In ieder geval: (leuk, twee gesprekken dwars door elkaar ;-))