Ondanks dat de boot niet volledig natuurgetrouw is ben ik er tevreden mee. Was leuk om te bouwen!
Ik had laatst voor m’n verjaardag een Doerak cadeau gekregen:
Wat bedoel je met "niet volledig natuurgetrouw"?
Hij mist een roer aan de achterzijde en een doorlopend hek tussen de achtersteven en de boeg (aan de zijkanten).
Vanochtend plofte het boek Hummel Hummel-Zügen en zo, deel 54 in de NVBS boekenreeks van auteur Sander Ruys op de deurmat.Snel doorgebladerd om een eerste indruk te krijgen. Was vooral benieuwd of er nieuwe foto's van getrokken materieel in het oostblok in staan. Heb het idee dat er veel gebruik is gemaakt van (bekende) foto's uit de NVBS collectie, waarbij materieel na terugkomst in Nederland is gefotografeerd. Zag bij het doorbladeren bijvoorbeeld geen foto van een rijtuig in Polen. Wel een paar voor mij onbekende foto's van houten rijtuigen in de DDR.Maar dat is mijn eerste vluchtige indruk. Vanavond na het werk maar eens beter door gaan kijken, ook naar de tekst en informatie in de diverse tabellen.MartijnEdit: Via de website van de uitgever is een aantal voorbeeldpagina's in te zien: http://www.alk.nl/files/voorbeeldpaginas%203-11.pdf
Wel slordig van die taalfout op de cover: het Duitse meervoud van ‘treinen’ is nog steeds ‘Züge’ , zonder n op het eind.... Overigens vanmiddag ook het boek binnengekregen dus deze dagen eens rustig voor gaan zitten.Rob