Overigens gaat dit draadje eigenlijk niet over die discussie. Als ik het draadje zo lees valt mij vooral op dat veel mensen denken dat de prijs van een model grotendeels wordt bepaald door de ontwerp- en productiekosten. En maar niet (willen) begrijpen dat de prijsstelling vooral een kwestie van marketing is.
Maar wat valt er te discussieren?De discussie gaat meer over wat de verwachtingen van de verschillende kopers zijn, dan over het beleid van de fabrikant.
Striktere controle betekend een hogere prijs. Is dat gewenst?
Mijn stelling is dan ook: vergeet je heilige geloof in marketingstrategieën en winstoptimalisatie in de modeltreinindustrie maar. De markt is dermate klein en de investeringen dermate hoog dat vrijwel elke producent bezig is met overleven, niet met het rondrijden in dikke Ferraries of Masseraties.
En tsja, daarnaast koopt ook een groot deel online en als het pakje dan word afgegeven ga je toch wel uit van een goed product, want op evt retourzendingen en andere hijsa zit je niet te wachten. Natuurlijk kan er, ook bij goede eindcontrole, wel eens wat tussendoor slippen en dan heb je echt pech, maar de tijd dat je zo de deur uit kon lopen zonder inspectie blijkt helaas voorbij en dat is jammer, zeker gezien de prijsstelling.
[...] Voor mij kan er niet genoeg mankeren aan en mis zijn met een lok [...]
Geen spuitcabine-ervaring en ook geen ambitie in die richting.