Geldt ook voor andere producten, of vind je dat je b.v. Een Ferrari MOET kunnen kopen voor de prijs van een middenklasser, want kom nou, ontwerpen kost niet zoveel extra en aan materiaalkosten kan het ook niet zo veel meer zijn......
Ik weet niet hoeveel mensen dit stuk inmiddels gelezen hebben, maar het geeft wel een heel goed beeld in, waarom "VOLGENS MIJ" de discussie gevoerd word.De heer van Van Biervliet stelt in het stuk:Er bestaat zeker een markt voor een locomotief die in zijn meest eenvoudige analoge uitvoering al snel 250 euro gaat kosten, maar daardoor beperk je de mogelijkheden van de modelspoorder. Het is mijns inziens beter om een basismodel van 150 euro uit te brengen, waar dan allerlei snufjes aan kunnen toegevoegd worden: eerst en vooral de decoder voor digitaalrijders (al dan niet met geluid), misschien bijkomende elektronica met meer functies of een beter gedetailleerde dakpartij en accessoires voor zij die daarvoor willen bijbetalen. Oftewel, een basisloc, zonder decoder of andere snufjes zou rond de 150 euro mogen/moeten kosten.Let wel, dit zeg IK niet, maar een bekende LEVERANCIER/FABRIKANT van een KLEINSERIE PRODUCT........Hoeveel kost de basis versie zonder decoder enzo van de Roco 1200 ok al weer
bedankt voor het lezen Floris...
Uiteindelijk gooit Roco na een jaar zijn modellen in de ramsj, zie bijvoorbeeld het DE plan V stel wat blijkbaar ook voor 229 euro weg mag ipv 359 of zo iets. Mijn conclusie is dat er dus in eerste instantie op het bewuste model een marge zit van ca. 130 euro, of ben ik nou gek??
...pay the price or don't buy..
Jij mag het geneuzel vinden....Maar als ik 2x 354 euro betaal voor een Roco 1200 verwacht ik iets goeds.En niet twee modellen waarbij het spuitwerk werkelijk ruk is!