Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
wat is het merk van deze bochtwissel
door
Theovh
Vandaag
om 17:22:39
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 17:17:16
Houten 23 Augustus 2025
door
Pommie
Vandaag
om 17:10:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pommie
Vandaag
om 17:00:30
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
W.Broere
Vandaag
om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
JoopSpoort
Vandaag
om 16:11:23
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen.
door
Pauldg
Vandaag
om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001
door
Dirk
Vandaag
om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 14:41:59
Raadplaatje
door
Wouter W
Vandaag
om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
Marc tramt
Vandaag
om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:22:07
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
Dennis1984
Vandaag
om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:17:23
Station Roodeschool
door
HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange
door
741230
28 July 2025, 20:09:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht) (gelezen 9692 keer)
Chris
«
Gepost op:
23 September 2007, 15:18:23 »
Trix H0 opnieuw gepositioneerd
Tijdstip: zaterdag 22 september, 16.49 uur
Sinds Märklin een aantal jaren geleden Trix heeft overgenomen heeft de fabrikant uit Goppingen geprobeerd synergie te bereiken tussen H0-wisselstroommodellen en H0-gelijkstroommodellen. Pogingen om de drierailuitvoering ook als tweerailversie uit te brengen bleken in de praktijk niet zo eenvoudig. Gelijkstroomrijders laten zich bij de aanschaf van modellen toch leiden door andere criteria op het gebied van detaillering en eigenschappen dan de Märklinrijders.
Deze week kondigde de fabrikant dan ook aan om Trix H0 opnieuw te gaan positioneren. De modellen worden niet langer afgeleid van de Märklinmodellen, maar geheel nieuw ontwikkeld volgens de wensen van het gelijkstroompubliek. Volgens de berichten gaat het om bijzonder verfijnde detaillering, 5-polige motoren en voorbereiding voor digitaal door middel van een 21-polige stekkerverbinding. Als eerste worden de ÖBB-locomotief Rh 1012 en het NS/SBB-treinstel Ram volgens de nieuwe constructie uitgebracht. In 2008 volgen meer modellen.
Bron : TT site.
NS 1100
Re: Trix H0 opnieuw gepositioneerd (opmerkelijk bericht)
«
Reactie #1 Gepost op:
23 September 2007, 15:27:40 »
Dat is natuurlijk mooi nieuws! Qua detaillering waren de laatste Märklin modellen meestal best goed, maar de motoren van de lokomotieven en treinstellen waren ronduit slecht te noemen. Hopelijk wordt dit punt nu écht eens goed verbeterd.
Reinier Z.
«
Reactie #2 Gepost op:
23 September 2007, 15:39:05 »
Stellen Marklinrijders dan geen prijs op bijzonder verfijnde detaillering en vijfpolige motoren?
Kostentechnisch lijkt het me het handigste om 2- en 3-railmodellen qua uitvoering zoveel mogelijk identiek te maken (synergie dus). Verbeter dan bij de Marklinmodellen dezelfde dingen die ook bij Trix worden verbeterd, zou ik zeggen. Overigens is er voor mij als tweerailrijder nog een belangrijk criterium om geen Trix te kopen, en dat is de prijs. En daar lees ik dus niets over.
Ik vind het sowieso een vreemd stukje. Er wordt eigenlijk gezegd dat Trixmodellen die van Marklinmodellen zijn afgeleid, qua detaillering minder zijn dan het tweerailpubliek verwacht. Da's voor het eerst dat ik Marklin hoor zeggen dat ze op een bepaald punt onderdoen voor een ander.
Reinier
Robert_N-Nm
Fan van Zwitsers Spoor N(m)
«
Reactie #3 Gepost op:
23 September 2007, 15:53:35 »
Hoi
Op de trix site staan twee PDF files, een van de ICE1
(klik 1)
en een dubbeldekstrein met BR 146.2 en BR 185.2
(klik 2)
. Volgens mij zijn dit de nieuwe producten die in die ontwikkeling moeten gaan passen, 5polige motor, kunststof opbouw, 1:87 en met digitaalstekker. Of ze ook voor fatsoenlijke prijzen bij horen staat er niet bij.
Robert
«
Laatst bewerkt op: 23 September 2007, 15:55:29 door Robert_N-Nm
»
Fan van Zwitsers spoor N(m)
Bob R.
Team Beurzen en PR
Lid MSG Haarlemmermeer
«
Reactie #4 Gepost op:
23 September 2007, 15:59:20 »
Slecht nieuws, behalve als Hamo terug komt.
Er zijn toch vaak modellen van Marklin die ik ook wil gebruiken voor mijn gelijkstroombaan.
Ik hoop niet dat Trix te duur wordt, ze hebben in het verleden ook al finescale/messing exclusieve modellen in hun programma gehad.
Vr. groeten,
Bob
Herman05
«
Reactie #5 Gepost op:
23 September 2007, 16:08:43 »
Opmerkelijk bericht
. Dit is toch echt al paar maanden bekend. Maar goed, blijf het raar vinden dat het toch zo moeilijk schijnt te zijn.
Over de modellen zal het inderdaad zijn dat Märklin meer kiest voor metaal, waardoor een loc zwaarder wordt en steviger en Trix meer de kant van Roco op gaat door gebruik te maken van kunststof kappen met iets betere detaillering maar minder stevig.
Groeten,
Herman
Sicco Jan
«
Reactie #6 Gepost op:
23 September 2007, 16:17:11 »
stellen M rijders minder prijs op detailering of stelt M prijs op het voeden van een markt ouwe lullen die nog steeds een industrieboogje als maatstaf hebben voor minimale boogstraal?
Ik ben zelf M liefhebber, maar moet zeggen dat als je dan toch een model maakt van de werkelijkheid je maar beter kan zorgen dat alle verhoudingen kloppen, in de juiste schaal. Dat zou best beter kunnen, en wordt bij 2-rail blijkbaar verwacht. Trix aanpassen naar M standaard is blijkbaar niet handig, M aanpassen naar 2-rail standaard niet 1:1 mogelijk.
Persoonlijk denk ik dat het meer te maken heeft met het tevreden stellen van trouwe klanten, wat in Neudeutsch met 'backward compatibility' te maken heeft.
En die 'Kundenpflege' zal de 2-railers worst zijn.
Groet, Sicco Jan
ReesCees
Gast
«
Reactie #7 Gepost op:
23 September 2007, 16:34:25 »
Marklin maakt naast andere merken ook mooie treinen vind ik (zie mijn nieuwe aanwinst, een Marklin loc in een Hamo uitvoering met metalen kap).
Marklin is altijd anders geweest dan de andere merken en dat heeft ze een marktaandeel gegeven (drie rail systeem!). Met hun visie op H0 bereiken ze veel liefhebbers.
Andere merken moeten om hun materiaal aan Marklin rijders te gaan slijten ook nog eens een 3 rail model uit gaan brengen naast hun 2 rail uitvoering wat dan vaak nog duurder is ook.
Blijkbaar is Trix onder Marklin nu niet het gene wat Marklin beoogd dus gaan ze proberen met Trix een specifieke kant op te gaan om zo weer net anders te worden.
NB In de jaren 60 had Marklin zich bijna in de N markt gepositioneerd. Daar zijn ze niet mee doorgegaan want anders waren ze één van de velen die met N op de markt was. Dus hebben ze zich weer onderscheiden door Z op de markt te zetten.
Kortom Marklin is een soort Rivella (net een beetje anders maar wel lekker).
Kees-Jan
sneek
Modelleisenbahner mit Volldampf
«
Reactie #8 Gepost op:
23 September 2007, 17:54:42 »
Die nieuwe positionering zal dus ook betekenen dat het leuke NS nieuwtje wat Trix in 2008 wil aankondigen, niet automatisch in wisselstroom uitvoering komt?!
Trix gaat nu de serieuze concurrentie aan met die Oostenrijkse firma die 'koploper'
in het H0-gelijkstroomsegment is...
«
Laatst bewerkt op: 23 September 2007, 23:20:57 door sneek
»
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Esperopt
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
«
Reactie #9 Gepost op:
23 September 2007, 18:02:04 »
Tja, ik sluit me maar aan bij Reinier in het begin al meedeelde. Nl dat het nu lijkt alsof drierailrijders niet zo gesteld zouden zijn op detaïlering, maar ik neem aan dat het niet de bedoeling was dat dit zo over zou komen.
Ook wat Bob zegt is waar. Heb zelf nota bene net een 1117 van märklin voorzien van een trix onderstel omdat dit model niet in hamo uit is gekomen.
Maar ik neem aan dat de dames en heren bij märklin hier toch wel goed over na zullen denken. Dus afwachten maar.
Ralf Wittkamp
«
Reactie #10 Gepost op:
23 September 2007, 18:23:53 »
Hello.
The information about the own Trix product line is a little bit older
. First details were announced at the end of 2006, as the Trix OEBB 1012 was announced in Vienna.
The problem is, that the Trix OEBB 1012 was announced as a model with a lot of realized optical details, good driving conditions and so on and so on.
The following link shows some pictures of the Trix OEBB 1012.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3470370
The reaction in an austrian forum (you have to be logged in, when you want to see the pictures, posted there):
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=56042.0
When you compare the pictures with pictures of the "real" loco, you would realize, that there are many (to much) mistakes, which would not be necessary. There were a few mistakes which I detected and a lot of more mistakes, which were detected from users in that austrain forum.
On the fair in Göppingen the Trix product manager told me, that the tooling of the model had been finished.
But the product manager get informed about this mistakes (not only from me
) and because of that he said, that Trix would check the possibilitis of modifications. But he hadn't promised any. So let's see the result on the fair in Vienna (I hope, somebody would take pictures, because I'm not there).
So Trix has to take a lot of lessons to get the same standard as Roco or L.S. Models. And I hope that Trix is willing to take this lessons
.
By the way:
Trix would produce the DB ICE 1 and the DB AG "Doppelstockwagen" completly in 1:87 in late 2008 and the Bombardier TRAXX locos (second serie, same as the 2007 announced Roco ones) in the middle of 2008.
greetings
Ralf Wittkamp
«
Laatst bewerkt op: 23 September 2007, 18:31:23 door Ralf Wittkamp
»
Peter Korsten
«
Reactie #11 Gepost op:
23 September 2007, 18:33:30 »
Tja, met een beetje kwade wil kun je dit bericht interpreteren als dat de producten van Märklin het wat betreft detaillering het niet halen bij de andere merken en dat merkentrouw bij tweerailers in veel mindere mate aanwezig is. En dat de merkentrouw (en metaaltrouw) voor Märklin er toe leidt dat ze voor de wisselstroommodellen niet zo hun best hoeven te doen.
Maar goed, zoals gezegd, dat is een negatieve kijk op de zaken. Voor mij als tweerailer is het goed nieuws, al is het inderdaad even afwachten welke kant het met de prijzen opgaat. Een kwestie van kat en boom.
En als ze nou nog even de tussenrijtuigen voor de NS ICE3-M zouden willen uitbrengen, alsjeblieft.
- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Bello
Trains are Toys, Toys are trains
«
Reactie #12 Gepost op:
23 September 2007, 20:03:09 »
Het is volgens mij een goede beslissing om in zo'n groot consortium dat verschillende merken omvat ieder merk een eigen positie in de markt te geven. Dat zie je bij Hornby ook. Een Marklin trein is heel herkenbaar als Marklinloc , dat was vroeger bij Trix ook zo, maar is wel een beetje verdwenen sinds het bij Marklin zit.
Ik hoop ook dat LGB en Marklin 1 los van elkaar blijven.
Bert
Ik vind de detailleringsdiscussie wel grappig, want het lijkt nog steeds het punt waarop we een model het meest waarderen. Het extremer gedetailleerd, hoe beter.
Mij spreekt de sfeer die een model uitstraalt vaak meer aan dan de mate van detail.
Wim55
«
Reactie #13 Gepost op:
23 September 2007, 20:15:05 »
Hallo,
ik begrijp het nog steeds niet...
Maak nou gewoon, nou ja gewoon? een mooi gedetailleerd model
en breng het uit voor zowel 2- als 3- rail.
Of is het soms een hint dat de detaillering nog niet aan Roco kan tippen?
Ik denk het laatste, ofschoon de mooiste Marklin modellen van Trix schijnen te komen...
Zowel Roco als Marklin hebben naar mijn idee toppers en lozers!
Overpeizingsgroeten
van
Wim
henk
«
Reactie #14 Gepost op:
23 September 2007, 21:02:18 »
Is toch oud nieuws?
Bij de aankondiging van de TEE Ram werd al vermeld dat men met Trix een andere kant op wil, omdat er toch vrij grote verschillen tussen de drierailwereld en de tweerailwereld bestaan. Niet zozeer beter of slechter, maar wel anders.
Overigens is juist dat TEE-stel een goed voorbeeld van een ander kenmerk van de tweerailwereld: uiterst competatief.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|