Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door 741230
Vandaag om 08:43:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:30:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:00:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:14:43
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
27 June 2025, 23:52:42
20 jaar BNLS door WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door gdh
27 June 2025, 23:22:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ferdinand Bogman
27 June 2025, 23:02:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
27 June 2025, 21:47:31
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door cor_b
27 June 2025, 21:36:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
27 June 2025, 20:56:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
27 June 2025, 19:28:37
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
27 June 2025, 18:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 June 2025, 18:18:31
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rob Ellerman
27 June 2025, 18:16:23
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
27 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
27 June 2025, 16:11:27
Een nieuw begin door bask185
27 June 2025, 15:57:01
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
27 June 2025, 13:18:20
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
27 June 2025, 13:02:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
27 June 2025, 11:58:32
NZH A 1001 - 1004 door Rob Ellerman
27 June 2025, 10:27:05
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
27 June 2025, 08:50:38
Raadplaatje door Dpc Fo
27 June 2025, 08:22:52
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door janw
27 June 2025, 01:16:13
keerlusproblemen door astrantia
26 June 2025, 23:32:14
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
26 June 2025, 22:17:12

Auteur Topic: Hoe was Houten 13-12 en wat heb je gekocht?  (gelezen 26383 keer)

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Hoe was Houten 13-12 en wat heb je gekocht?
« Reactie #45 Gepost op: 14 December 2014, 13:06:34 »
Topdag gehad, met de BNLS-forum modulebaan.
Nog wat gekocht?
Ehhhh, ja.
Koffie.
Verder alleen maar staan te zwammen bij de modulebaan.

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #46 Gepost op: 14 December 2014, 13:16:52 »
Ook wij hebben een leuke beurs gehad. Wel vonden we 1 dag wat kort om de hele bups om te bouwen. Hadden van mij best een twee-daagse mogen zijn :)

De baan heeft ondanks wat kinderziektes leuk gereden en ook zijn we met de club gevraagt voor Rail 2015. De organisatie van Houten Digitaal was top geregeld en ook waren er veel meer bezoekers dan een normale beurs. Dat was flink te merken, ik verwacht dat het wel een vervolg zal gaan krijgen.

Maar goed hier natuurlijk de foto's

In de aanloop naar rail gaan we de baan nog wat verbeteren. Zo miste we wat schaduwsporen en een perronspoor en ook het rangeerdeel gaan we werkend maken. Daarbij willen we ook de MCC auto's laten rijden op Rail. Door een defect aan de auto kon hij niet rijden deze keer.

Groetjes Martin
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

willem22

• Offline Offline
    • willem22
« Reactie #47 Gepost op: 14 December 2014, 13:19:03 »
Weer een gezellige dag gehad , natuurlijk ook nog even met Hendrik Jan (nog bedankt voor de tips) en zijn makkers de BLNS baan bezocht , geweldig stukje werk.
Ja erg het was erg druk en ook nog mijn kroket overleg gemist , maar weinig aankopen , twee ESU decoders ,Faller autosysteem onderdelen
en nog klein spul..
De digitaal hal veel kennis op gedaan ik hoop op een vervolg.

wil.

Patrick Boer

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 14 December 2014, 13:43:47 »
Gisteren een leuke dag gehad, ook nog met wat spul thuis gekomen.

Drie stuurstand rijtuigen: Te weten 1 van LS Models en 2 van Elotrains.
1 IC rijtuig van LS Models.
Een set kolenwagens van Fleischmann.
1 DAF Brandbier van Artitec.

Gr. Patrick
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

AlfaArjen

• Offline Offline
  • NS in het echt, FS in 1:87
« Reactie #49 Gepost op: 14 December 2014, 13:46:53 »
Oeps, helemaal vergeten te melden dat ik ook nog Nederlandse reclameborden heb gekocht voor in mijn station zodat ik die eindelijk eens af kan bouwen... En natuurlijk broodjes kroket.

Wat me wel weer opviel, de enorme hoeveelheden ( in mijn ogen ) overjarige rommel. Zijn er nou nog mensen die dat kopen? Hele tafels vol met 30 jaar oude meuk. Ben er toch benieuwd naar of daar nu eigenlijk wel markt voor is, elke beurs opnieuw ligt het er weer. Qua Italiaans materieel blijft het aanbod bedroevend, heb ook niet de illusie dat dat ooit goed komt  ;D

Thurbo

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 14 December 2014, 14:21:12 »
Broodjes Kroket? Ik weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar ik ben 3x aan verschillende verkooppunten geweest en ze waren telkens net op.. Heb maar een broodje frikandel gekocht.
Het was beredruk ook ik moest ergens achteraan op het ind terrein parkeren op een stoepje voor een bedrijf.
Deze editie met extra digitaal beviel me reuze , er was volop aandacht voor en alles was open en bloot te zien en degene die ik gesproken heb waren ook bereid om hierover alles uit te leggen. Bij sommige stonden er steeds weer groepjes belangstellenden voor als ik er weer eens langs gestruind kwam.
Extra gunstig was de "open" opstelling van de banen waardoor het er in eerste instantie erg chaotisch uit zag, er waren niet echt paden of looproutes ingedeeld , maar na een tijdje rondstruinen bleek het ook wel een punt te zijn waardoor je dicht bij de (demo)banen en degene kon komen die ze bediende waardoor het erg laagdrempelig was om de digitale techniek te bekijken waar het deze editie toch om ging.
Er waren zelfs banen die op zijn kant stonden waardoor je ook de onderkant eens kon bekijken en uitleg van de maker over hoe eea aangesloten was, zeer interessant.

Ik heb nog 2 "Bossche" bussen gekocht een streek- en een stads-bus van de BBA. Een had ik er al van de vorige "houten".
Een met bestemming Tilburg en een met Maaspoort, en die ik al had gaat naar Vught.
Ook zag ik iemand bij de koffiecorner met een Loeplamp, Handig voor te knutselen nu de donkere avonden er weer aan komen, dus gevraagd waar die die gekocht had en er zelf ook een gekocht.
En bij MTE kon ik de PlanV met DE reclame + sound niet laten liggen voor die mooie prijs die ze erop geplakt hebben (y) thx Wim.

Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #51 Gepost op: 14 December 2014, 14:43:43 »
mooie bussen  (y)

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #52 Gepost op: 14 December 2014, 14:54:49 »
... Wat me wel weer opviel, de enorme hoeveelheden ( in mijn ogen ) overjarige rommel. Zijn er nou nog mensen die dat kopen? Hele tafels vol met 30 jaar oude meuk. Ben er toch benieuwd naar of daar nu eigenlijk wel markt voor is, ...

Het verdient beslist de moeite om daar ook eens tussen te kijken. Kan heel verassend zijn.
Vorig jaar nog een Merker+Fischer (inmiddels legendarisch) stoomlocje voor 20 Euri, en in goede staat.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

ronald1956

• OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #53 Gepost op: 14 December 2014, 15:59:06 »
Nee , dit is niet mijn nieuwste aanwinst ........ :'(  :-X

3 Foto's van het prototype model van de NS 8100  van MK models .

De foto's zijn niet 100% . Betere foto's maken gaat niet meer , want nog geen uur nadat deze foto's gemaakt zijn is het model gejat (op de beurs in Houten)

Tomasso

• Offline Offline
Hoe was Houten 13-12 en wat heb je gekocht?
« Reactie #54 Gepost op: 14 December 2014, 16:01:39 »
Nou ja zeg... Ik zou zeggen, niet meer uitbrengen dat ding, degene die dan een kikker heeft rijden is meteen verdacht...
Spoor 0 adept

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #55 Gepost op: 14 December 2014, 16:03:00 »
Precies dus als iemand iets gezien heeft, graag ff melden.

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #56 Gepost op: 14 December 2014, 16:11:29 »
Mooi k-l-*-t-*.

Dat is duidelijk een insider, geen oosteuropese zakkenroller.
Onvoorstelbaar aso om zo een mede-hobbyist te bestelen.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

nscargo

• Offline Offline
  • Wederopbouw Opsolder
« Reactie #57 Gepost op: 14 December 2014, 16:15:11 »
Voor het eerst sins jaren weer eens geweest. Met de trein naar Utrecht. Bij Akkrum ging de trein stuk maar de machinist had het euvel snel gevonden en we konden na 5 minuten al weer verder. Trein Utrecht-Houten en andersom reden niet dus met de bus. Die vertrok om het kwartier en als de ene vertrok dan kwam de volgende Dus dat ging prima. We werden bij het station van Houten afgezet en vanaf daaruit moesten we het zelf maar regelen. Het kleine busje wat er altijd was, is er niet meer en de reguliere dienst zou nog 45 minuten duren want die reden om het uur. Samen met een mede beursbezoeker die een tablet met navigatie voor voetgangers had zijn we maar gaan lopen.
Bij de Expo hal aangekomen stond een lange rij wachtenden voor ons, maar het ging toch best wel snel.
Binnen gekomen afscheid genomen van mijn gids en de hallen rustig doorgelopen en alles bekeken.
Ik had al bericht van Frank gekregen dat hij er niet was maar wel even naar de stand en het boek bekeken. Mooi hoor.
Daarna op zoek naar een Elotrain 1500. Maar helaas nergens te vinden. Overal uitverkocht. Stevig balen.
Daarna naar de meeting en even met Sander, Jaap en Jan-Peter gesproken. was wel gezellig.
Vervolgens op naar Kuipers modelbouw om mijn Friese Vlag Artitec daf op te halen.
Thuis gekomen zag ik dat de cabine scheef zit dus daar ga ik even over bellen. Maar dat zal wel goed komen.
Vervolgens de beurs afgezocht om melkbussen om als lading van mijn daf te dienen, maar helaas niets gevonden. Geen idee of ze wel bestaan.
Grappig om te zien dat verkopers voor een Lima hondekop 2 nog rustig 85 euro vragen. Toen ik naar huis ging lag die set er dan ook nog.
Daarna naar de hal met de banen. Jemig wat is er al veel mogelijk met digitaal. Ik moet me daar toch echt meer in verdiepen.
Ook gekeken naar de cnc freesmachine en de 3d plotters. En naar al die mooie banen.
Bij de meeste banen reden de treinen mooi en rustig maar ook zag ik bij banen soms treinen die reden met bijna de snelheid van het licht.
Overigens ook daar op geen enkele baan een 1500 gezien. Al met al leuk om er weer eens te zijn geweest.
Bij de bushalte bleek dat ik opnieuw 45 minuten moest wachten dus maar weer lopend naar het treinstation gegaan. Toch jammer dat dat kleine busje er niet meer is. Terugreis verliep voorspoedig alleen bij Heerenveen was het blijkbaar zo glad dat de trein bijna geen snelheid kon maken.

Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #58 Gepost op: 14 December 2014, 16:23:25 »
Lopen stelen? Wat een kl**tzakken, zo verstier je nou een hobby. Op de modelautobeurzen is het schering en inslag, toch een ander publiek zou je zeggen, maar ook treinen staan dus niet meer veilig. Maar breng hem toch maar wel uit, want wij hebben hem niet...

Ik heb gelukkig wel een leuke dag gehad, heel veel bekenden gesproken en wat leuke dingen gekocht.
Van Artitec een stalen D in het juiste tijdperk, bij de snoepwinkel van ome Piet wat cardannetjes en tandwielen,  en  al voor het binnenlopen een bestelling aangepakt van mooie belijningspennen uit Engeland.
RETROBAHN A.G.

Roeltje!

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 14 December 2014, 16:24:33 »
Op uitnodiging van Frans Staal van PiCommit, was ik ook aanwezig. Samen met de vrijwilligers van Familiepark Nienoord uit Leek, hebben wij in drie zaterdagen een demobaan voor LGB gebouwd.
Tuurlijk was er ook nog een beetje tijd om even rond te neuzen. Zodoende even met de collega's van de Grootspoorvereniging? Gesproken en nog een leuke demonstratie gekregen van een LGB loc die je via je smartphone kon aansturen.
Ook nog even met diverse forumleden geproken bij de BNLS forumbaan, stonden naast ons ;D Toch wel een erg mooi concept (y)
Via MP heb ik nog drie NYC coaches kunnen kopen, verkoper woont in Houten, dus even geregeld op de beursvloer.
Verder nog een wielsetje gekocht bij Piet Peetoom.
Toen was het zomaar vier uur, gauw opruimen en naar huis. Al met al een leuke dag gehad (y)

Groet, Roelof
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.