Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 18:57:17
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 18:55:27
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Frank 123
Vandaag om 18:50:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:45:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:37:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 18:30:28
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:00:00
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 17:51:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
Vandaag om 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
Vandaag om 16:32:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:23:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22

Auteur Topic: Levering VAM-wagons Roco  (gelezen 34233 keer)

Gert1

• Gast
Re: Levering VAM-wagons Roco
« Reactie #60 Gepost op: 17 October 2007, 14:45:48 »
Over datzelfde 'nieuwe Roco' wordt ook geroepen dat ze een erg goeie job hebben gedaan met hun versie van de TEE RAm/DE-4.

Informatie gaat nu eenmaal sneller via internet en omdat het er nogal 'zwart-wit' staat kan het zijn dat kritiek harder overkomt dan dat het eigenlijk bedoeld is.

Henk heeft het goed verwoord: veel modelspoorders weten nu eenmaal graag wat er al dan niet deugt aan een model en belissen vervolgens wel of niet tot aankoop.

Natuurlijk is kritiek niet leuk en kan het de verkoop van een bepaald model negatief beïnvloeden. Het omgekeerde is ook waar: ik heb eens een winkelier gesproken die vertelde dat een model pas echt goed begon te verkopen nadat het hier besproken was.

mvg,
Gert

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #61 Gepost op: 17 October 2007, 15:36:51 »
Marc,

De set is nu ook  in jouw winkel verkrijgbaar, H&H  ;).

Groetjes,

Robbert

Ik had een set bij Brekelmans besteld. Mijn ouders woen daar in de buurt.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
« Reactie #62 Gepost op: 17 October 2007, 15:42:53 »

Kijk eens wat VAM-wagens 2e hands nog moeten kosten (en wat er voor betaald ) wordt, en kijk dan eens naar de prijs voor dit setje.

Ik heb de oude VAM wagons thuis in orginele doos liggen met de prijs in guldens op. Toender tijd heb ik er 20 Gulden voor betaald. ??? Nu deden ze op Houten deze prijs in euro.

In N-spoor heb ik een oranje VAM-wagon gezien. Heeft deze kleurstelling ook gereden en is daar een Model van in H0?

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

MR

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 17 October 2007, 15:49:56 »
Ik heb bij de invoering van de Euro in 2001 gevraagd, in welk jaar de gulden evenveel waard was als de euro bij de invoering. Dat was in 1976.  Ik bedoel door de inflatie was de waarde van de gulden in 2001 nog maar 45% van de waarde van 1976.  Dus als je nu een even groot bedrag moet neertellen in Euro's voor de wagon al begin jaren tachtig in guldens, dan is dat voor de inflatie gecorrigeerd even veel.

Groet,

Marco

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #64 Gepost op: 17 October 2007, 15:59:14 »
Alle foto's genomen op 17-05-1998 in Amsterdam Westhaven. Een paar dagen voor de sloop! :-[ Enkel de onderste is uit 1990.
Rond die dag ben ik daar ook geweest want ik herinner me vaag dat ik dezelfde wagens daar heb zien staan. Ik wou bij de eerste foto nog vragen vragen of het A'dam Westhaven was. ;)

@Marc: Ja en nee, voor zo ver ik weet niet. ;D De foto heb ik ergens gezien maar ik weet niet meer waar, ik zal die opzoeken.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

EC Rembrandt

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 17 October 2007, 17:21:23 »
Ik ga een verkeerd streepje niet degraderen als kapitale, slordige fout, maar beoordelen als: jammer maar helaas.

Helemaal mee eens Arjan! Als je dergelijke "afwijkinkjes" niet zou accepteren kun je geen model meer aanschaffen. Op ieder model valt wel wat aan te merken. En dat geldt dan niet alleen voor Roco. Märklin kan er wat dat betreft ook wat van.

En ik accepteer het ook. Anders was ik er natuurlijk ook niet als de kippen bij geweest om de set bij Harlaar te bestellen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een fabrikant, voor dat het model in productie gaat, nog eens goed kijkt naar foto's van het grote voorbeeld. Zoals die van Jeroen bijvoorbeeld. Daar kunnen wellicht toch nog wat "puntjes op de I" worden gezet.

Toch blijft het voor een groot deel mensenwerk en dat kan wel is tot een klein missertje leiden. Ik maak daar in iedergeval ook geen "halszaak" van.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 17 October 2007, 18:57:21 »

Natuurlijk is kritiek niet leuk en kan het de verkoop van een bepaald model negatief beïnvloeden. Het omgekeerde is ook waar: ik heb eens een winkelier gesproken die vertelde dat een model pas echt goed begon te verkopen nadat het hier besproken was.

mvg,
Gert

Dat is dus een goede reden om geen prutswerk, verkeerd geplaatste logo's e.d. op de markt te brengen! Kwaliteit verkoopt dus.

nickinson

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 17 October 2007, 19:58:00 »
Maar wat ik aan probeer te geven dat in de laatste maanden blijkbaar een trend ontstaat om modellen bij kleine fouten compleet af te branden en dat dit steeds heviger wordt. Taalgebruik als "extreem slordig" , "prutswerk"  en dat soort zaken wordt daarbij niet geschuwd.

In mijn optiek (opgedaan in de afgelopen maanden hier op dit forum) wordt een fabrikant compleet afgezeken als er een minuscuul foutje wordt gemaakt, (een gelijmd buffertje ipv ingestoken en daardoor 1 mm korter)
en ik denk dat dat geen goede zaak is. Een paar jaar geleden waren we blij met kleurvarianten van Duitse modellen als goederenwagens!

- Buffers op twee verschillende type wagens bij de montage ervan omwisselen en vervolgens dit verdoezelen met een kleine sticker, is gewoon prutswerk.

- Een ICK op basis van een verkeerde matrijs zonder traptredes en verkeerde draaistellen eronder zetten terwijl ze wel een juiste matrijs en draaistellen ervoor hebben, is gewoon prutswerk.

- Een blauwe VAM wagen met een te hoog logo (voor de blauwe Harlaar variant) terwijl in het verleden ze op juiste hoogte zaten, VAM wagens met een vrachtbriefhouder op de container zelf terwijl die daar helemaal niet op zit, VAM wagens met totaal verkeerd gemonteerde hydrauliek, is gewoon prutswerk.

Mijn conclusie is dat Roco een verkeerde kant op gaat....

JoeriL

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 17 October 2007, 20:43:53 »
Gelukkig leest lang niet de hele modelspoorwereld mee op internet, en is het maar een klein deel wat zich wat aantrekt van de (mi overdreven) kritiek.
Foutje moet kunnen.... Bevalt het je niet? Lekker in de winkel laten liggen, er zijn genoeg mensen die je er wel blij mee maakt. Daarnaast: Dit soort commentaar kun je beter naar Roco sturen, dan kunnen ze er wat mee... 'roddelen' helpt niemand.

Joeri

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #69 Gepost op: 17 October 2007, 22:26:57 »
Hier een fotootje van beide kanten van m'n 'oude' 60 jaar VAM. Heb deze een tijdje terug van een collega gekocht. Zit nog een kortkoppelingsmechanisme in ook, da's dus mazzel. Kon de andere versies (potgrond, REGAM, Recycling) zo snel niet vinden op zolder. Was nl erg benieuwd of daar ook al kortkoppeling op zat. Ook kon ik ze dan mooi vergelijken met de foto's hierboven. Dat komt dus nog.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #70 Gepost op: 17 October 2007, 23:12:02 »
Een ieder zijn mening.

De een vind Roco machtig (waaronder ikzelf) de ander denkt dat Roco de verkeerd kant opgaat.

Laten we als Beneluxspoor.net 1 ding duidelijk stellen ;

Kritiek mag. Hoewel ik persoonlijk af en toe ook met kromme tenen bepaalde opmerkingen lees over een verkeerd opgezet onderdeel van 1.1 mm groot aan een wagon of rijtuig, ieder zijn beleveringswereld.

Wat niet mag, alsvast een waarschuwing, is email adressen plaatsen van importeurs en of fabrikanten. Oproepen tot mass mail naar een importeur of fabrikant, en oproepen tot een boycot. Even een wake up call, voordat deze draad doorschiet. Daarop staat een definitieve ban.

Overigens zie ik dat ondanks de zee van klachten, de klagers de modellen gewoon kopen....
Typisch, als ik zo ongelukkig was met een model, koop ik het dus echt niet.

« Laatst bewerkt op: 17 October 2007, 23:14:01 door Chris van Diesen »

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 17 October 2007, 23:24:25 »
Hmmm.. zo te zien heb ik heel wat teweeg gebracht. Ik gaf enkel aan wat er met het model 'mis' was tegenover het grote voorbeeld. Ik ben van mening dat sommige 'missers' niet had gehoeven als men iets meer zijn best had gedaan. Let wel ik kraak niemand of geen enkel bedrijf af. Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Het is puur opbouwend kritiek die wellicht nog ergens goed voor kan zijn.

Op de vraag van Espropt of de oudere versie wel okaay is, kan ik kort antwoord op geven en dat is nee.  ;) Zoals eerder gemeld staan het bedrijfsnummer en andere gegevens te hoog op de bak bedrukt. Dit is wel bij de versie die nu is uitgebracht wel op de goede hoogte aangebracht. Alleen het l...... ...  :-X
Wat dat betreft kan ik mij wel een beetje vinden van Nickinson citeerd.
Het is immers geen pak suiker wat je aanschaft dus mag je wel enige kwaliteit van een model verwachten. 

Jeroen

« Laatst bewerkt op: 17 October 2007, 23:35:37 door Thowra »
We're all riders on this train.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #72 Gepost op: 17 October 2007, 23:29:19 »
Jeroen, no problem,

Mijn reactie is puur : Just in case  ;)

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 17 October 2007, 23:35:57 »
okeey  ;D

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 17 October 2007, 23:52:19 »
Marc:
Citaat
In N-spoor heb ik een oranje VAM-wagon gezien. Heeft deze kleurstelling ook gereden en is daar een Model van in H0?

Hoi Marc dat klopt dat is de uitvoering van Vamora Potaarde. Geef me maar een pm dan stuur ik je een grootbedrijfsfoto van na. Het model is helaas niet in HO uitgebracht. Eind jaren 60 werden ze in dit kleurenschema in bedrijf genomen.

Jeroen