Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 01:01:38
20 jaar BNLS door Eelco Storm
Vandaag om 00:28:11
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
Zaagsel? door Frans Peeters
04 July 2025, 23:48:32
Yet Another Servo Decoder door bask185
04 July 2025, 23:39:28
Swalbenburg, N modulebaan door Schachbrett
04 July 2025, 23:10:11
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
04 July 2025, 23:09:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 July 2025, 23:07:25
US diorama in H0 door Wim Vink
04 July 2025, 23:06:35
Raadplaatje door Klaas Zondervan
04 July 2025, 23:04:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
04 July 2025, 22:57:07
Nijmegen in h0 door raymond erdtsieck
04 July 2025, 22:05:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rob Bennis
04 July 2025, 21:27:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 July 2025, 21:10:51
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
04 July 2025, 20:55:53
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 July 2025, 20:20:42
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
04 July 2025, 19:23:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
04 July 2025, 18:07:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
04 July 2025, 17:15:32
5 juli SSN Bello festival express door Seinhuis
04 July 2025, 16:53:46
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
04 July 2025, 13:31:30
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
04 July 2025, 08:34:09
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door marco
04 July 2025, 07:58:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
04 July 2025, 00:04:12
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
03 July 2025, 23:42:21
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
03 July 2025, 21:47:40
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
03 July 2025, 21:46:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 July 2025, 21:24:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
03 July 2025, 21:23:32

Auteur Topic: eBay Duitsland onveilig?  (gelezen 22900 keer)

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: eBay Duitsland onveilig?
« Reactie #60 Gepost op: 18 November 2014, 07:40:15 »
1. Persoonlijk vind ik het altijd wat onhandig een partij ergens van te beschuldigen als deze niet meedoet aan de discussie
2. Als het waar is zou je honderden berichten over dit probleem moeten kunnen vinden
3. Er is niet zoiets als Ebay Duitsland. Er is Ebay. punt dus. Duitsland, NL etc filtert alleen maar een deel van de content (gericht op dat specifieke land en/of taal gebied zoals Belgie)
4. Ebay is een stuk veiliger dan dit forum. Dus?
5. Lees eens een rapport van een Gardner oid. 8 op de 10 beveiligingsissues komt voort door foutief handelen gebruikers (wachtwoord laten slingeren - cookies zijn een vorm van laten slingeren, niet uitloggen etc)
6. De kans is niet uitgesloten dat op de betreffende PC een virus zit.
7. Het kan zelfs bij de betreffende provider van de gebruiker zitten!
8. misschien per ongeluk op een ander wifi verbinding gezeten
9. Er kan ook iemand ergens de verbinding hebben afgetapt
10. Wie verwacht dat internet 100% veilig is moet NU maar z'n verbinding verbreken.

Ik heb overigens zelf niks met Ebay omdat het concept me niet aanstaat. Maar heb toevallig wel een beetje kijk op internetbeveiliging en kom zo nu en dan op een workshop hacken (legaal als defender). Ik ga hier niet opsommen WAT er allemaal gebeurd kan zijn en hoe, maar er zijn tientallen reëlere opties dan dat Ebay onveilig (onveiliger dan je redelijker wijs mag verwachten) is.

Als een wagon ontspoord roepen dat het aan Marklin ligt zal op voorhand tot een hoop gefrons leiden.  Dit is niet anders.

eichddraig

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 18 November 2014, 10:22:16 »
Simpel maar onschuldig voorbeeld,
2 jaar geleden ging mte  dicht omdat al het personeel meeging naar Neurenberg
Dat was ruim weken van te voren via mail verteld.
Toen we dik 2 dagen weg waren konden we op een ander forum lezen dat mte failliet was, want ja we waren dicht...
Zit je dan in Duitsland....
En daar gingen veel mensen in mee,  ( via mailtjes aan mte ) we moesten gewoon reageren om aan te geven dat we over een paar dagen weer open zouden zijn.
Nog dagen daarna telefoontjes van ongeruste klanten. Onschuldig, maar wel een aardige nasleep.

Dat is naar mijn mening een fout voorbeeld. Dit is niet bespreken van een winkelier, maar een gerucht die een gebruiker op een forum plaatste en andere lieden die dat blijkbaar opklopten.
Kwestie van goed modereren en er is niets aan de hand.

Het punt is dat hier nu bijvoorbeeld niet iets mag als:

- Na een week ging mijn bij XXX gekochte loc stuk. Ik heb hem gebeld en kon meteen langskomen voor een andere loc. De kapotte stuurt hij naar de fabrikant

of

-Na een week ging mijn bij XXX gekochte loc stuk. Ik heb hem gebeld maar hij deed erg moeilijk over wat nu te doen. Na lang aandringen mocht ik de loc langsbrengen en zal hij hem opsturen naar de fabrikant. Ik heb er echter weinig vertrouwen in. Wat denken jullie?

Dat zou naar mijn mening wel moeten kunnen. Komen er op het 2e voorbeeld reacties als 'komt goed, het is een wat stuurse man, maar uiteindelijk komt het goed' is de betreffende poster er mee geholpen en is er geen 'schade' aan wat of wie dan ook. Reageren er mensen met bv. 'bij die ***kerel kom ik al jaren niet meer, wat een ballentent!' , dan is het een kwestie van goed modereren omdat dít in strijd is met de fatsoensnormen waar we ons aan dienen te houden.

Een winkel bespreken moet gewoon kunnen vind ik,

Ed
gr. Ed

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #62 Gepost op: 18 November 2014, 10:39:55 »
Vanmorgen een bericht van de winkelier in Duitsland gekregen. Hij gaat proberen het met eBay te regelen. De winkelier komt mij zelfs zeer tegemoet: als ik hem een afschrift stuur van het betaalde bedrag aan de bedrieger, zal hij uit coulantie de spullen toch naar mij opsturen. Dat is buitengewoon schappelijk, vind ik. Het gaat toch om 145 euro, een aanzienlijk bedrag.

Ik lees hier nav mijn ervaringen allerlei uiteenlopende meningen en verhalen. Laat ik er nog dit over zeggen. Ik ben op eBay bedrogen en heb beschreven hoe dat is gegaan en wie erachter zit. Mijn bericht heeft een waarschuwende werking, in de zin van: dit kan er gebeuren bij een aankoop op eBay. De bedrieger is namelijk al langer actief. Ook bij de winkelier - zo schrijft hij mij vanmorgen - is bekend dat eBay gehackt is (geweest?) en daarom zal hij mij proberen te helpen door de zaak bij eBay aan te kaarten.
Je moet het ook weer niet groter maken dan het is. Internetfraude bestaat in ruime mate, ook bij sites als Marktplaats. Dat komt ook regelmatig aan de orde in consumentenprogramma's op de televisie. Je hebt gewoon pech als je de dupe bent geworden van een fraudeur. Het kan iedereen overkomen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 18 November 2014, 11:08:58 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #63 Gepost op: 18 November 2014, 11:24:45 »
Succes Ruud !

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 18 November 2014, 11:54:59 »
Zou hem toch even aanraden zijn wachtwoord aan te passen. Want daar zit waarschijnlijk het "lek".

Verder wel heeeeel erg schappelijk. Succes!

Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 02 December 2014, 17:07:48 »
De verkoper heeft bij de politie in Duitsland aangifte gedaan van bedrog. Eens zien of dat iets oplevert. Ik geloof er niet in, maar je weet maar nooit.

Vandaag had ik weer iets soortgelijks op eBay. Gisteren iets gekocht, op eBay naar 'jetzt bezahlen' gegaan, (in de beveiligde ebay-omgeving) bankgegevens opgevraagd en gekregen. Genoteerd, maar nog niets betaald (ik ben voorzichtig geworden). Vanmorgen kreeg ik van de verkoper een e-mail met betaalgegevens. En wat denk je? Heel andere bankgegevens. Tsja. Weer een hacker? Iets anders aan de hand? Joost mag het weten.
Maar eens een mail teruggestuurd en om opheldering gevraagd welk bankrekeningnummer nu het juiste is.

Groet,
Ruud

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 02 December 2014, 17:12:44 »
Zeg Ruud..... Ken je die van die ezel...?

Pay-Pal!!!!!
Mvh Steef

Silvolde

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 02 December 2014, 17:36:44 »
@Ruud K

Ruud, ik adviseer je om jouw computer nog eens op virussen en mal/spyware te screenen. Ik ga er van uit dat je ook je wachtwoord bij Ebay regelmatig 'ververst' om hackers buiten de deur te houden. Aangaande de 'gewijzigde bankgegevens' ben ik benieuwd naar wie je - en in welke omgeving (Ebay?) - de ophelderings e-mail gestuurd hebt.

Groet, Rob

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 02 December 2014, 17:39:09 »
Mijn computer is honderd proces virusvrij en ja, ik ververs mijn wachtwoorden zeer regelmatig. eBay heeft de boel niet op orde. Daar kunnen hackers in het gedeelte waar je de bankgegevens opvraagt. Zo simpel is het.

Groet,
Ruud

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #69 Gepost op: 02 December 2014, 17:41:48 »
En dus is het verstandig een betaalmethode als paypal te overwegen.

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #70 Gepost op: 02 December 2014, 18:04:15 »
Toevallig gisteren avond een dergelijke transactie gedaan ( weliswaar maar voor 18.50 ) maar daar klopten beide opgaves wel met elkaar...

Dus... beide gehackt ?? lijkt me sterk ;)

Ronald81

• Offline Offline
    • M'n treinbaan...
« Reactie #71 Gepost op: 03 December 2014, 11:55:08 »
Misschien is het een idee om bij een volgende transactie een printscreen te maken, en op te slaan?

Dan heb je later altijd de gegevens in je bezit. Ook als ze fout zijn.

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #72 Gepost op: 03 December 2014, 12:28:23 »
Heb ook 3 rekeningen  ::)

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 03 December 2014, 14:44:24 »
Als je het voor de tweede keer bij een andere verkoper weer heb begin ik ook te twijfelen aan je computer. De uitspraak dat eBay zijn zaakjes niet op orde heeft is voor mij nog steeds klare lariekoek. Zeker omdat er dan nu echt al wel meer van te vinden geweest moeten zijn op andere fora. Aantal verkopen op eBay, zeker in Duitsland, is zo hoog.

Maar ga NU dan nog eens naar de gegevens, welke zie je nu? En als het de eerste zijn, ga dan eens met een andere computer naar die pagina (liefst een PC niet in jou bezit/beheer). En je zou ook nog eens kunnen proberen via eBay.nl. Het is dan wel dezelfde site maar het lijkt zich te focussen op Duitsland. Een virus kan makkelijk de .de extensie gebruiken als filter.

Maar goed, niets persoonlijks ;) Iedereen is vrij om te geloven wat hij wil. Belangrijkste is dat aan het einde je geld niet naar de verkeerde gaat.

Timo

PS Wachtwoord vaak veranderen is leuk (en op zich ook best goed als je het uit eigen beweging doet) maar je moet wel een veilige gebruiken. Dus lang genoeg, uniek per site en het mag geen woord vormen (en ja "N3derl4and" is een woord). Beter gewoon drie simpele woorden dan één lang woord of een complexe zooi aan tekens. (Als ze even lang zijn net zo veilig maar laatste is een stuk lastiger te onthouden.)
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #74 Gepost op: 03 December 2014, 15:09:04 »
== Mijn computer is honderd proces virusvrij ==

Dat dacht ik ook,totdat ik problemen kreeg, en een andere virusscanner installeerde..............

Maar goed, je kunt proberen het te doen zoals Timo al zei.

Deel jij je voortgang even?

Sucses .

Vr.Gr Wim.
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...