Nou, voorlopig vertrouw ik eBay inderdaad helemaal niet meer. Als het mogelijk is dat een hacker op de site van eBay de bankgegevens van een verkoper kan vervangen door die van hem, is dat voor mij einde verhaal. Ik ben met eBay bezig om ze op hun gebrekkige veiligheid / verantwoordelijkheid aan te spreken, maar dat wil nog niet erg lukken.
Dat dit op eBay kan gebeuren en dat eBay niet van plan lijkt er iets aan te doen, zijn voor mij anders wel twee redenen om terughoudend te zijn met eBay.
Nou, voorlopig vertrouw ik eBay inderdaad helemaal niet meer. Als het mogelijk is dat een hacker op de site van eBay de bankgegevens van een verkoper kan vervangen door die van hem, is dat voor mij einde verhaal.
Als ebay wat achterdeurtjes open heeft laten staan is het ze wel degelijk aan te rekenen...
hoge(re) eisen moet stellen aan wachtwoorden... niet alleen complexer maar ook vaker wijzigen bijvoorbeeld.
Ik zou de banken ook niet meer gebruiken die naam en nummer niet met elkaar controleren.
Overigens las ik laatst bij Kassa dat je bij het abusievelijk overmaken naar een andere IBAN rekening het van de ontvanger afhangt of het geld teruggestort wordt. Banken doen daar niets aan. Gevoeglijk kun je dus naar je geld fluiten.