Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 20:56:27
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
Michiel2
Vandaag
om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:47:23
CIWL type P
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:43:16
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
René 4312
Vandaag
om 18:56:50
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC
door
Remco vM
Vandaag
om 18:20:51
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:17:01
Rails roestig verven
door
jandcargo
Vandaag
om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
1200blauw
Vandaag
om 15:56:45
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
defender
Vandaag
om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 15:36:20
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
jandcargo
Vandaag
om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
EifelBurgenBahn
door
meino
Vandaag
om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:12:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw BR 03 154 - verlichting
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ombouw BR 03 154 - verlichting (gelezen 8014 keer)
Geoffrey_
Offline
Berichten: 206
Re: Ombouw BR 03 154 - verlichting
«
Reactie #30 Gepost op:
29 December 2014, 18:17:45 »
sodeju, wat een "monstrosity"
. Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze de tender niet ook hebben aangepakt. Het is wel een unieke lok in ieder geval, gaaf om te hebben!
Gelogd
guest7822
Gast
Re: Ombouw BR 03 154 - verlichting
«
Reactie #31 Gepost op:
30 December 2014, 09:41:02 »
net een heel antwoord ingeklopt, ff switchen naar een ander venster om de Amsterdamse 154 op rubber op te zoeken.... Alles weg
grrrrr. Maar goed, 154... Die amsterdamse is ook gruwelijk, al zeg ik het zelf
dit geval is inderdaad mooi lelijk.
Dat de tender niet is meegenomen... Men heeft toen vergelijkingsmetingen willen doen, en was niet zeker van de effecten. Alleen de lok gedeeltelijk ombouwen is ongetwijfeld minder duur dan ook de tender meenemen. Een paar bijdragen terug heb ik een grafiekje geplaatst van de prestatieverbeteringen, en daarin kan je zien dat alleen deze aanpassing al behoorlijk wat effect had, en volledige stroomlijning dat effect nog eens verdubbelde. Niet zo gek overigens, want al die ketelarmaturen zijn enorme stroomlijn verstoorders, maar dat snappen we nu allemaal veel beter dat toen.
Niet nadoen, och, zo moeilijk is het niet, de pasvorm is uitstekend, maar ik moest wel even slikken toen de slijpschijf in het chassis van de lok ging. Aan de andere kant, het was een Ep IV uitvoering uit begin jaren '80, en eigenlijk niet meer om aan te zien en niet passend in m'n verzameling. Veel moeilijker was het om de ombouwset te bemachtigen. Verder is het een kwestie van gewoon doen, en een aanrader voor het geval je je niet meteen op een heel duur messing/witmetaal model wil storten
De lok is na afloop van de proeven weer aangepast, de schorten zijn uitgesneden achter de cylinders tot ca 2/3 wielhoogte, wat de bereikbaarheid voor onderhoud natuurlijk enorm verbeterde. Eigenlijk is die minder lelijk, en had ik die ook graag gebouwd. Daar had dan wel een ander model voor moeten dienen, één met een fatsoenlijk drijfwerk. De ombouwset heeft beide versies van de schorten, maar de rest van de onderdelen is natuurlijk in enkelvoud. Om de mogelijkheid voor de bouw van de tweede uitvoering open te houden heb ik daarom siliconen mallen gegoten van alle onderdelen (de bakjes joghurt hierboven), en ook de eerste resin afgietsels al gemaakt. Die vergen nog wel wat nabewerking, maar zijn zeker bruikbaar. Voordeel is dat het ook veel lichter is, de nu omgebouwde weegt 845 gram!
Walter
Gelogd
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re: Ombouw BR 03 154 - verlichting
«
Reactie #32 Gepost op:
30 December 2014, 10:45:43 »
[off topic]
Amsterdamse 154 op rubber
Is dat dit "gedrocht"
[/off topic]
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Ombouw BR 03 154 - verlichting
«
Reactie #33 Gepost op:
31 December 2014, 18:57:00 »
Voor Allie en Walter:
jullie krijgen allebei pb,want dit hoort hier niet echt thuis... (we moeten onze Mods een beetje ontzien, toch?)
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
guest7822
Gast
Re: Ombouw BR 03 154 - verlichting
«
Reactie #34 Gepost op:
31 December 2014, 19:07:38 »
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw BR 03 154 - verlichting