Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 15:34:50
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
Vandaag om 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
Vandaag om 15:21:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 15:17:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:04:10
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:02:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:28:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:55:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door bellejt
Vandaag om 13:43:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
Vandaag om 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
Vandaag om 13:18:06
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 12:50:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 12:38:57
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
Vandaag om 12:26:46
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 12:25:27
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 12:23:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:08:41
Aanpassen baanplan bestaande baan door VAM65
Vandaag om 11:43:23
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 11:38:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:36:00
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25

Auteur Topic: Eurospoor 2014, van de organisatie  (gelezen 42901 keer)

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Eurospoor 2014, van de organisatie
« Reactie #60 Gepost op: 26 October 2014, 20:01:15 »
@Sobat: de te verwachte reactie. Maar in plaats van zo kribbig te reageren zou ik eerst nog eens een keer goed lezen wat ik schrijf. Enne, is het goed als ik in Maart al op Rail sta?  :P

tinus

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 26 October 2014, 20:02:11 »
 ;D ;D (y)

degeluidsman

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 26 October 2014, 20:30:47 »
Ik denk dat ze in Houten net zoveel ruimte hebben als deze twee hallen van de jaarbeurs.
Misschien de boel verplaatsen naar Houten, een stuk goedkoper zowel voor de organisatie als bezoeker.

Mvg,

Peter Degeluidsman.

joop100

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 26 October 2014, 20:34:42 »
Reinout

Video bekeken zeer mooi gedaan

mvg Joop

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #64 Gepost op: 26 October 2014, 20:40:45 »
Ik denk dat ze in Houten net zoveel ruimte hebben als deze twee hallen van de jaarbeurs.
Misschien de boel verplaatsen naar Houten, een stuk goedkoper zowel voor de organisatie als bezoeker.

Mvg,

Peter Degeluidsman.

En dan noemen we het Rail2, is het drukwerk ook weer goedkoper....  :-\
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

SimonH

• Offline Offline
  • Heußenstein Bf
« Reactie #65 Gepost op: 26 October 2014, 20:44:49 »
Er was weer veel moois te zien op Eurospoor. En veel wat ik niet mooi vind, maar ik neem aan dat de organisatie reden genoeg heeft de banen uit te nodigen waar ik zelf snel aan voorbij loop. Ik had zelf wel het idee dat het niveau een stuk hoger lag dan vorig jaar.

Een paar van de hoogtepunten (dus niet alle hoogtepunten... niet alles kreeg ik goed op de gevoelige plaat)

Heußenstein : HO, DB 1957

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #66 Gepost op: 26 October 2014, 20:52:12 »
Floris,
Zo vreemd is deze reactie toch niet. Ik ben jaren als clublid deelnemer geweest aan dit soort manifestaties. Meerder keren trendsetter geweest en nu (gelukkig)door anderen weer overtroefd. Je werk je voor zo'n tentoonstelling uit de naad en investeert hoge kosten om iets moois te laten zien. Als dank krijg je dan te horen dat het bij sommige, die net even de tijd hebben kunnen vinden om zicht uit de tweede hal met de veel te dure  rotzooi hebben kunnen losrukken, eigenlijk tegen valt voor wat zij voor der geld te zien krijgen. Als je dan aan de desbetreffende vraagt wat zijn of haar creaties op dit mooie vlak zijn dan moet het overgrote deel van de klagers het antwoord schuldig blijven.
Ik ben benieuwd wat of dat ik (en anderen) te zien krijgen op Rail. Helaas is Rail voor mij ook niet meer voor wat het geweest is sinds het zijn eigen identiteit aan Houten verkocht heeft. 
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

SimonH

• Offline Offline
  • Heußenstein Bf
« Reactie #67 Gepost op: 26 October 2014, 20:54:43 »

Mvg,

Peter Degeluidsman.

Eurospoor = 20.000 m2
Houten = 10.000 m2

Verder levert de naam "Jaarbeurs" vanzelf al veel meer bezoekers op, het spreekt toch wat meer aan dan Expo Houten of de Hanzehal in Zutphen. De hobbyisten weten het wel te vinden, maar Eurospoor moet het toch voor een belangrijk deel ook hebben van dagjesmensen. En die gaan toch minder snel naar een evenement ergens op een industrieterrein in een dorp dan naar een evenement in de Jaarbeurs of in de Rai. Je verwacht toch een bepaalde klasse.
Heußenstein : HO, DB 1957

Marty

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 26 October 2014, 21:01:16 »
mmmmmmmmmmm, heerlijk toch hoe er in korte tijd weer zoveel onzin voorbij komt, van zowel links als rechts.. heb ik echt gemist  ;D ;D

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #69 Gepost op: 26 October 2014, 21:03:44 »
Hoezo?
Je was zelf toch ook aanwezig op Eurospoor (om al dit soort onzin aan te horen te verkondigen)?  ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Marty

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 26 October 2014, 21:05:43 »
gemist omdat ik al een tijd niet meer op beurzen ben geweest en het hier op het forum alleen maar saai over wattreintjes ging  ;D

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #71 Gepost op: 26 October 2014, 21:06:46 »
@Sobat, hou me ten goede, uit jouw reactie lees ik nog steeds dat je mijn betoog niet goed gelezen hebt.....

Ik mag mezelf onder de oudere jongeren scharen en heb "vroegah" uitermate veel plezier beleefd aan de modulaire clubbanen. Ik weet nog goed dat ik me heb staan vergapen aan de baan van Bollespoor(of zoiets) met prachtige omgebouwde Lima hondekoppen en muizeneuzen. Ook kan ik me nog een groot fraai station van een club uit Veenendaal herinneren. Maar zoals gezegd, dat was vroeger. Overigens zou ik bij het zien van een soortgelijke baan nog steeds komen kijken, omdat er dan waarschijnlijk nog steeds fraaie stukjes te zien zouden zijn met (in mijn ogen heel belangrijk) fraaie en correcte treincomposities.

De techniek is inmiddels voortgeschreden en helaas staan er op Eurospoor een aantal banen die ook in het "vroegah"tijdperk al als matig bestempeld konden worden. Een rondrazende fantasietrein op een dubbelsporig slingerend aangelegd spoor die, als de bemanning niet oplet, met een knal op zijn langzame voorganger knalt maakt mij niet blij. En geloof me, er stond echt zo'n baan tussen. Helaas geen foto van gemaakt, doen we volgend jaar wel  ;D, dan begrijp je wat ik bedoel....

Zoals ik al schreef was de Franse, bijna 22 meter lange baan echter een toppunt van fraaiheid, en gezien de reacties ben ik niet de enige die deze mening heeft. Deze zaterdag sprak ik nog een medeforummer die ook niet echt liefhebber is van het pruttelende stoomspul uit de jaren 30 op een kijkdoos van 50x50 en deze mogen we toch onder de jeugd rangschikken, iets waar de hobby zijn toekomst moet halen. En meerderen zijn deze mening toegedaan. De interesse verschuift naar TP 4-5-6 dat hou je niet tegen. Daarnaast ziet de jeugd ook graag realistisch rijdende en samengestelde treinen. Als Eurospoor nog wat meer banen zoals die franse baan binnenhaalt is het al stukken beter. Overigens heb ook ik staan vergapen bij sommige van de A4 diorama's. Maar die stonden ook zodanig opgesteld dat iedereen goed kon kijken. echt leuk. Daarnaast ben ik volgens mij ook niet de enige die de prijs/kwaliteit verhouding wat scheef gegroeid vind......
« Laatst bewerkt op: 26 October 2014, 21:16:01 door Floris »

henk

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 26 October 2014, 21:12:08 »
En sinds wanneer mag een bezoeker die €17,50 aftikt geen mening hebben over het gebodene?
Ik dacht dat we dat stadium al lang voorbij waren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #73 Gepost op: 26 October 2014, 21:13:18 »
Helaas hebben de goede baanbouwers het helaas een beetje in de hoge bol gekregen en willen die meestal maar een of twee keer komen, das ook wel weer jammer.

Floris, vertel eens waar je die wijsheid vandaan hebt, want volgens mij is dit klinkklare onzin.

Begrijpelijk, want anders heeft de Jaarbeurs nog minder inkomsten en komt Leo helemaal niet meer uit zijn kosten.....

Leo koopt zijn parkeerkaarten voor zijn deelnemers gewoon van de Jaarbeurs, dus heeft hij geen voor- of nadeel van een lager of hoger geprijsde parkeerkaart.

Eurospoor, Rail, OntraXS, ze hebben allemaal hen eigen publiek en uitstraling. Zelf vind ik Eurospoor er op vooruit gaan, dit keer stonden er zeker wat kleine juweeltjes. Zo vond ikzelf de Amerikaanse 0/0N30baan "Flemmingsburg jct" een topper, en het Z baantje "Helenensiel" overtrof al mijn z-waanbeelden. Natuurlijk was er Mara Harbor, en stonden er Gindsweid, BA Bodil en Braggels Baencke. Samen met de Engelse staalfabriek Rhydwyn en City Limits (US) en de prachtige Franse baan CFFC was het voor mij best een geslaagde dag. Ja, er stonden ook modulebanen waar wat mij betreft afscheid van genomen mag worden maar wie voor andere wel de moeite waard zijn. Ieders wat wils ducht me.

Wel vind ik dat je in deze tijd mag verwachten dat ook modulebanen in ieder geval een achtergrond(je) hebben, al was het maar een blauwe plaat. Zonder kan echt niet meer.

Met veel bekenden gesproken, gejureerd bij Modelspoorwijzer, genoten van alle kleine A4'tjes en van de BNLS modulebaan. Kortom; een geslaagde dag met vrouw en kleinkind! :) ;)

Marty

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 26 October 2014, 21:15:06 »
.....Als Eurospoor nog wat meer banen zoals die Franse baan binnenhaalt <<<<>>>>ben ik niet de enige die de prijs/kwaliteit verhouding wat scheef gegroeid vind....
Er moeten meer kosten gemaakt worden om langere banen binnen te halen, de standhouders moeten minder betalen en de bezoekers moeten ook minder betalen....

Zeg Floris.... heb jij toevallig het adres van Dagobert Duck ??

ouderwets zondagavondje smullen hier hoor, berichtjes met 0% realiteitszin erin ;D

Henk, sinds wanneer mogen bezoekers hier niet gratis ononderbouwde kritiek bekritiseren ??  :)

« Laatst bewerkt op: 26 October 2014, 21:16:37 door Marty »