Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:45:15
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:44:03
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door henk
Vandaag om 21:37:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
Vandaag om 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
Vandaag om 20:35:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:24:41
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
Vandaag om 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12

Auteur Topic: wisselstroomassen voor LS Models  (gelezen 5822 keer)

X

• Offline Offline
Re: wisselstroomassen voor LS Models
« Reactie #15 Gepost op: 16 September 2007, 09:06:36 »
tuut tuut tuut Ruurdje toch, zo maar iets als geO-H kwalificeren. Ik dacht dat dit forum bedoeld was om kennis en ervaring met elkaar te kunnen delen. Jouw reactie vind ik een belediging voor de anderen die hebben gereageerd op mijn vraag. Om met een vraag direct bij een leverancier aan te kloppen was natuurlijk niet bij mij opgekomen. Mijn excuses dat ik je niet genoeg credits heb gegeven voor jouw brilliante suggestie. Overigens blij dat je in Klaas wel iemand hebt gevonden die jou snapt.
Gert Jan >:(

Aspelix

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 16 September 2007, 14:26:45 »
GertJan,

ik heb jou in het begin van dit topic de tip gegeven kontakt op te nemen met de importeur.
Jij hebt vraagtekens gesteld bij het feit, of de man terzake kundig was om jouw vraag te beantwoorden voor wat betreft de lengte van de assen van Piko en de tapsheid van de lagerpunten ervan.

Vervolgens komt er een reeks antwoorden van goed bedoelende mensen, die het antwoord 'o'ok niet weten, zich uitputten in diverse tips maar jou nog steeds niet verder kunnen helpen, alle goede bedoelingen ten spijt.

T.a.v. de importeur weet ik uit ervaring, dat als Wim Wolters iets niet weet, maar wel kans ziet om dit te weten te komen, hetzij door het pakken van de fabrieksgegevens, hetzij door het pakken en gebruiken van bijvoorbeeld een schuifmaat, jou door de telefoon of per e-mail per omgaande anwoord geeft.
Een gegeven, dat maar 'e'en betoog verdient: Hulde, zegt het voort!

Ik heb jou v'o'or het vertrek naar de Harzer Schmalspur Bahnen de tip gegeven de importeur te raadplegen. Ook HIJ heeft belang bij een goed en duidelijk anwoord op vragen van potentiele klanten, zeker op een forum als dit.

Na terugkomst van een lastige maar mooie autorit, bijkomend van schitterende stoom-ervaringen in de Harz, constateer ik, dat niemand het antwoord weet, iedereen met tips komt over naar welke winkel te gaan waar men het ook niet weet en er met een serieus advies niets gedaan is: Vanuit welke stoel dan ook had je het  antwoord al lang kunnen hebben en zelfs op het forum kunnen plaatsen.
Dan had iedereen er WEL wat aan gehad, had je de vakhandel kunnen informeren over wat jij en anderen nodig hebben en kunnen vakhandel EN importeur inspelen op de wensen en behoeften van modelbouwers, waartoe ook jij je rustig mag rekenen.
Laat ik verder zeggen, dat ik het waardeer, dat je als eerste posting zo'n vraag durf te stellen.

Ik heb hiermee niemand willen beledigen.
Ik constateer slechts, dat een welgemeende tip terzijde wordt geschoven, vervolgens veel wordt gepraat en eigenlijk niets gezegd.

Ik had natuurlijk meteen met de importeur kunnen mailen en/of bellen en het antwoord hier op het forum kunnen plaatsen.
Ten eerste was ik daar niet toe in de gelegenheid en ten tweede had je dat gemakkelijk zelf kunnen doen: De weg lag open.
En dan noem ik het ge-OH.

Dat ik in Klaas een ander soort tegenspeler lijk te hebben gevonden, ligt hem in het feit, dat Klaas en ik elkaar in het treinengebeuren op meer plaatsen tegenkomen en weten wat we aan elkaar hebben.

Succes met je zoektocht.....en eh, ja, misschien had ik vannacht toch wat eerder de slaapwagen op moeten zoeken.....

stig

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 16 September 2007, 15:33:40 »
Gert Jan >:(

Welk een ondankbaarheid...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

X

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 16 September 2007, 18:38:30 »
Ruurd,
Ik waardeer je reactie. Uiteraard had Wim mij van allerlei informatie kunnen voorzien, dat geloof ik graag, alleen was de vraag rond Piko niet de hoofdvraag. De hoofdvraag is nog steeds of er een eensluidend advies gegeven kan worden over welke assen te gebruiken voor rijtuigen van LS Models op een wisselstroombaan. Dat advies is er schijnbaar niet. De enige conclusie die uit de discussie getrokken kan worden is dat blijkbaar in veel gevallen Piko assen worden geplaatst. Tja en hoelang wil je dan nog blijven praten over een misschien sub-optimaal antwoord? Laten we bij deze de topic maar beeindigen dan .
@Stig
Je klinkt als mijn schoonmoeder ;D
Gert Jan

Rene_H

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 17 September 2007, 19:48:16 »
Nou nou Ruurd, na totaal 11 berichten, al een botsing op het forum....dat betekend wat voor de toekomst. Dat kan gezellig worden :-|

Persoonlijk kan ik de manier van handelen, wel van Gert Jan begrijpen.
Ik zou denk ik (als ik al de vraag hier zou stellen), ook niet gelijk mailen naar een importeur (je weet nooit wanneer je antwoord krijgt, misschien wel langer dan 3 dagen) en eerst zoeken op internet, waar het voor bedoeld is.
Dus zo'n antwoord vind ik persoonlijk best een dooddoener, het gros van de draadjes zou opgelost kunnen worden met een mail naar de importeur of winkel...daar is het forum niet voor bedoeld.
Zelf zat ik ook met de zelfde vraag, dus ja...als iedereen op de achtergrond zit te mailen met een importeur.......nou ja, vul zelf maar in.

Je aller eerste berichtje (volgens de statistiek) op dit forum, was mail naar Scaletrading.
En nu even een citaatje van aantal dagen later.
Citaat
... constateer ik, dat niemand het antwoord weet, iedereen met tips komt over naar welke winkel te gaan waar men het ook niet weet en er met een serieus advies niets gedaan is: Vanuit welke stoel dan ook had je het  antwoord al lang kunnen hebben en zelfs op het forum kunnen plaatsen.
Dan had iedereen er WEL wat aan gehad, had je de vakhandel kunnen informeren over wat jij en anderen nodig hebben en kunnen vakhandel EN importeur inspelen op de wensen en behoeften van modelbouwers, waartoe ook jij je rustig mag rekenen.
Laat ik verder zeggen, dat ik het waardeer, dat je als eerste posting zo'n vraag durf te stellen.
Citaat
Ik constateer slechts, dat een welgemeende tip terzijde wordt geschoven, vervolgens veel wordt gepraat en eigenlijk niets gezegd.

Mag ik zeggen dat ik het allemaal een beetje vreemd over vind komen.
En het zelfs erg hoog van de toren vind blazen....jammer, dat hoort toch niet op dit forum.

Maar goed Gert Jan, bedankt voor de zoektocht, ik heb er wel wat aangehad !!! TOP
« Laatst bewerkt op: 17 September 2007, 19:59:23 door Rene H(0) »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #20 Gepost op: 17 September 2007, 20:41:45 »
Per direct stoppen, en terug naar het onderwerp anders dicht.

Elkaar doorlichten en doorgronden kan via PB's en of email.