Het is inderdaad groter. Maar ben bang dat het bekende bomen en bos gaat opdoemen. Klein schuurtje is het begin makkelijker naar mijn idee.Ik ben nu weer op 0.
De rails kun je gewoon (her)gebruiken voor digitaal als je analoog gestart bent. Maar wat houd je nu nog tegen niet gelijk digitaal te gaan? Je kunt ook met digitaal de zaken zo gek maken als je zelf wenst of niet wenst. Simpel gezegd, met een startsetje en wat loks kun je al gelijk aan de gang. Wil je blokbeveiligingen aanbrengen dan moet je een stapje extra doen, die je anders ook analoog zou moeten zetten.
Ik zou de baan dieper maken, als je de baan overal 1m diep hebt kan je met de wat grotere boogstralen werken. Bochten R1 en R2 worden nou niet echt mooi, de R3 en R4 van Fle werken dan al een stuk beter.Groetjes Michiel
Michiel,Probleem waar ik dan tegen aan loop is de max breedte van 3 m. Dat zou inhouden dat ik niet meer om de baan kan lopen.De baan was 2m breed, word nu dus 3 m om nog een beetje ruimte in de midden te houden (1m). Echter houd dit in dat ik niet meer om de baan kan, die komt dan tegen de muren aan.
Als je baan niet te diep maakt zodat je overal goed bij kan, dan hoef je er ook niet om heen te lopen.Wil je toch wat dieper werken dan kan je ook volgens de open baan methode je baan bouwen. Kijk maar eens op de site van Huub Maaskant en dan kiezen voor de Lage Zij. Dan kun je zien wat de open baan methode inhoudt. Die baan is/was wel erg groot maar je haalt er wel veel ideeen op.Als ik kijk naar de prijs van die startset van Fleischmann dan zou je ook kunnen kiezen voor de startset van Piko met b.v de ICE.Die is digitaal, met regelcentrum en kun je eventeel ook nog een Piko Hondekop aanschaffen. dan hoef je alleen nog een decoder voor de hondekop aan te schaffen en je kunt met twee treinen tegelijk rijden.Het is maar een idee, maar houd ons op de hoogte van je aanschaf en de bouw van je baan.Het is al eens gezegd geloof ik maar als je overstapt van analoog naar digitaal dan hoef je de rails niet te vervangen.Harm (eigenlijk het neefje van Harm)
Wat mij tegenhoud is eigenlijk dat ik nog niet een fatsoenlijke NL starterskit heb gezien, behalve die ik gepost heb van fleischmann.