Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
Eric B
Vandaag
om 20:58:22
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
Vandaag
om 20:55:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
rjr
Vandaag
om 20:52:59
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:51:37
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 20:39:30
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:56:04
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
Vandaag
om 19:50:43
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Frits Westers
Vandaag
om 19:47:12
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
Vandaag
om 19:30:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen
door
Frits C
Vandaag
om 18:59:05
Line-up foto's van modellen
door
ES44C4
Vandaag
om 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
RobVille
Vandaag
om 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983
door
ruudns
Vandaag
om 17:55:19
Treinen willen niet meer rijden
door
juffrouwjannie
Vandaag
om 17:40:55
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
basjuh1981
Vandaag
om 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
André82
Vandaag
om 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:11:38
29 november verkoop MSV
door
Ronald69
Vandaag
om 16:10:51
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:07:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:06:12
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
Vandaag
om 15:47:03
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 15:28:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
Vandaag
om 14:40:13
Frans loodsje et cetera
door
Met een sik
Vandaag
om 14:23:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 13:54:24
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND
door
pjkramer
Vandaag
om 13:01:36
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:25:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0. (gelezen 4394 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8247
Lid MSG Haarlemmermeer
Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Gepost op:
11 October 2014, 11:30:12 »
De 2363 is dus nu ook uit:
In vergelijk met de Trix/Märklin 25.5:
Jammer dat de 25.5 er nog niet is, het is een prachtig model.
Alles zit er op en aan.
Maar waarom voldoet de 25.5 van Märklin/Trix niet (behalve dat de ruiten eruit vliegen....
)
Is het de techniek (zelfde als bij de Märklin 1200, al minder lawaaiig)
Of klopt de uitvoering niet met de werkelijkheid?
«
Laatst bewerkt op: 11 October 2014, 13:14:12 door guest7823. Reden: spatiering tekeningen aangepast
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3654
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #1 Gepost op:
11 October 2014, 11:40:51 »
Wie zegt dat de MaTrix niet voldoet?
Verder was de reden van de ontwikkeling van de 22/23 bij Van Biervliet het gevolg van het eeuwenoude Märklin verhaal: er werden alleen 'speciale' uitgaves uitgebracht en de gewone uitgave (de gewone blauwe) weigerden ze te maken anders dan in een onbetaalbaar dure limited uitgave. Zoals
altijd
wel vaker bij Marklin. Toen VBV de locs aankondigde bracht Märklin ineens wel de gewone uitgaves uit en aangezien VBV deze modellen bij LS Models laat maken is er een aantal jaar overheen gegaan inmiddels. Het idee is verder om hele veel verschillende varianten te maken die er bij Märklin nooit zouden (kunnen) komen, al is maar de vraag wat daarvan terecht komt gezien de enorme vertragingen die dit project plagen.
De Marklin locs waren ook niet allemaal foutloos, maar ook de 2363 zit weer een kneiter van een fout, maar aangezien niemand die opvalt zal het wel aan mijn te puristische blijk liggen
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8247
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #2 Gepost op:
11 October 2014, 11:57:16 »
Vertel, wat is die kneiter van een fout?
«
Laatst bewerkt op: 11 October 2014, 12:03:12 door Bob R.
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3654
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #3 Gepost op:
11 October 2014, 12:01:53 »
De schildering van de blauwe band op het front wijkt nogal af van het origineel zie
http://railpix.bueker.net/00289.html
Maar dat zal dus voor 99.9% wel een volledig triviaal gegeven zijn
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8247
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #4 Gepost op:
11 October 2014, 12:03:01 »
Ik zie het...vreemd dat ze dat niet gezien hebben...
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3654
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #5 Gepost op:
11 October 2014, 12:16:07 »
Ik heb wel een vermoeden. Het sleepoog zit te hoog en aangezien dit op het origineel in het blauw valt hebben ze er mogelijk en helaas voor gekozen het blauwe deel veel groter te maken in plaats van het oog in het geel te laten vallen.
Waarom dit oog te hoog zit en waarom ze dat conflict met de toch erg reguliere gele schildering daardoor in de ontwikkelingsfase (ik weet dat er nogal wat tijd is besteed aan het bekijken van alle mogelijk uitgaven) niet hebben zien aankomen is me een raadsel. Ik ben zelf wel teleurgesteld. Het is geen mislukking, maar het is weer geen 'wow' model zoals eigenlijk bij vrijwel elke uitgave voor België de laatste jaren en telkens vanwege een fout in de kleur of schildering.
@ Bert; wat mij betreft prima
Gelogd
Bert van Gelder
Offline
Berichten: 4377
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #6 Gepost op:
11 October 2014, 12:29:44 »
Ter info, dit draadje is ontstaan (afgesplitst) uit een ander draadje. Het oorspronkelijke draadje is:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60988.0.html
.
Gr, Bert
Gelogd
Tedo
Offline
Berichten: 2196
Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
«
Reactie #7 Gepost op:
11 October 2014, 14:31:33 »
De lampen voor dubbeltractie zitten ook half op de dakgoot, in plaats van erboven op het dak.
Jammer, want verder is er juist zoveel aandacht voor details (zoals we van VBV gewend zijn).
Ook tonen de frontseinen net wat te fors (net als bij de B-models 55), maar met met deze kleine onvolkomenheden valt zeker te leven.
Gelogd
Grtz!
Tedo
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.