Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
Vandaag om 22:32:29
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 22:23:42
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door ArjanB
Vandaag om 22:13:14
Treinen willen niet meer rijden door Karst Drenth
Vandaag om 21:59:08
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:55:23
Pimpen Rivarossi DD-AR door henk
Vandaag om 21:54:17
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
Vandaag om 21:53:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 21:49:04
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door jjg koopmans
Vandaag om 21:48:29
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 21:37:25
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:32:19
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Noordernet
Vandaag om 21:28:50
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 20:55:49
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 20:52:59
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 18:59:05
Line-up foto's van modellen door ES44C4
Vandaag om 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
Vandaag om 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983 door ruudns
Vandaag om 17:55:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door basjuh1981
Vandaag om 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door André82
Vandaag om 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:11:38
29 november verkoop MSV door Ronald69
Vandaag om 16:10:51
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
Vandaag om 15:47:03
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 15:28:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:40:13
  

Auteur Topic: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.  (gelezen 4396 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8247
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Gepost op: 11 October 2014, 11:30:12 »
De 2363 is dus nu ook uit:




















In vergelijk met de Trix/Märklin 25.5:







Jammer dat de 25.5 er nog niet is, het is een prachtig model.
Alles zit er op en aan.

Maar waarom voldoet de 25.5 van Märklin/Trix niet (behalve dat de ruiten eruit vliegen.... ::) )
Is het de techniek (zelfde als bij de Märklin 1200, al minder lawaaiig)
Of klopt de uitvoering niet met de werkelijkheid?
« Laatst bewerkt op: 11 October 2014, 13:14:12 door guest7823. Reden: spatiering tekeningen aangepast »
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #1 Gepost op: 11 October 2014, 11:40:51 »
Wie zegt dat de MaTrix niet voldoet?  ;D

Verder was de reden van de ontwikkeling van de 22/23 bij Van Biervliet het gevolg van het eeuwenoude Märklin verhaal: er werden alleen 'speciale' uitgaves uitgebracht en de gewone uitgave (de gewone blauwe) weigerden ze te maken anders dan in een onbetaalbaar dure limited uitgave. Zoals altijd wel vaker bij Marklin. Toen VBV de locs aankondigde bracht Märklin ineens wel de gewone uitgaves uit en aangezien VBV deze modellen bij LS Models laat maken is er een aantal jaar overheen gegaan inmiddels. Het idee is verder om hele veel verschillende varianten te maken die er bij Märklin nooit zouden (kunnen) komen, al is maar de vraag wat daarvan terecht komt gezien de enorme vertragingen die dit project plagen.

De Marklin locs waren ook niet allemaal foutloos, maar ook de 2363 zit weer een kneiter van een fout, maar aangezien niemand die opvalt zal het wel aan mijn te puristische blijk liggen  :D

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8247
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #2 Gepost op: 11 October 2014, 11:57:16 »
Vertel, wat is die kneiter van een fout?
« Laatst bewerkt op: 11 October 2014, 12:03:12 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #3 Gepost op: 11 October 2014, 12:01:53 »
De schildering van de blauwe band op het front wijkt nogal af van het origineel zie http://railpix.bueker.net/00289.html

Maar dat zal dus voor 99.9% wel een volledig triviaal gegeven zijn  :)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8247
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #4 Gepost op: 11 October 2014, 12:03:01 »
Ik zie het...vreemd dat ze dat niet gezien hebben...
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #5 Gepost op: 11 October 2014, 12:16:07 »
Ik heb wel een vermoeden. Het sleepoog zit te hoog en aangezien dit op het origineel in het blauw valt hebben ze er mogelijk en helaas voor gekozen het blauwe deel veel groter te maken in plaats van het oog in het geel te laten vallen.

Waarom dit oog te hoog zit en waarom ze dat conflict met de toch erg reguliere gele schildering daardoor in de ontwikkelingsfase (ik weet dat er nogal wat tijd is besteed aan het bekijken van alle mogelijk uitgaven) niet hebben zien aankomen is me een raadsel. Ik ben zelf wel teleurgesteld. Het is geen mislukking, maar het is weer geen 'wow' model zoals eigenlijk bij vrijwel elke uitgave voor België de laatste jaren en telkens vanwege een fout in de kleur of schildering.

@ Bert; wat mij betreft prima

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #6 Gepost op: 11 October 2014, 12:29:44 »
Ter info, dit draadje is ontstaan (afgesplitst) uit een ander draadje. Het oorspronkelijke draadje is:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60988.0.html.

Gr, Bert

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Van Biervliet, SNCB 2363 in H0.
« Reactie #7 Gepost op: 11 October 2014, 14:31:33 »
De lampen voor dubbeltractie zitten ook half op de dakgoot, in plaats van erboven op het dak.
Jammer, want verder is er juist zoveel aandacht voor details (zoals we van VBV gewend zijn).

Ook tonen de frontseinen net wat te fors (net als bij de B-models 55), maar met met deze kleine onvolkomenheden valt zeker te leven.
Grtz!
Tedo