- Bert << van Gelder #74>> adviseert de ESU SwitchPilot. Dat is zeker een goed product maar knetter duur. Voor zover ik weet kun je nergens duurder vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Digikeijs.
..... Ik wil graag digitaal gaan rijden met loco's maar wil de wissel bediening (in eerste instantie) "handmatig" uitvoeren via een bedieningspaneel. Wel eventueel met mogelijkheid om dat later te digitaliseren. Daar heb ik nu nog geen geld voor......
Of Kelderrail nu nog geen geld heeft voor het digitaal schakelen van wissels is voor mijn berekening en conclusie niet van belang. Als hij handmatig wil schakelen via een bedieningspaneel met drukknoppen heeft hij (nog) geen decoders nodig, behalve als hij zijn wissels nu al wil aansturen met servo's. En juist voor die situatie heeft Bert van Gelder gewezen op de mogelijkheid om met ESU analoog te kunnen starten om vervolgens eenvoudig en zonder meerkosten over te kunnen gaan naar digitaal schakelen. Een kwestie van juiste investering dus...
Eigenlijk mis ik in je overzicht nog een fase : Fase 0.9 ! Je hebt inmiddels een fraaie startset met trein, multimaus en een complete railsset. Als je dat nou eerst eens een poosje gaat uitproberen. Dat noem ik fase 0.9.
Nou, Kelderrail, dat belooft wat boorwerk. Weet niet of je huisbaas daar blij mee zal zijn.