Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Jeronimos
Vandaag om 15:56:35
Bisonkit verdunner door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:33:46
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door MathynK
Vandaag om 15:28:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roco
Vandaag om 15:26:26
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Stationsplein Baden Baden door Dave.......
Vandaag om 15:03:18
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 15:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300  (gelezen 16166 keer)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2011, 22:06:32 »
zou het niet met je vingers doen.
Het vet van je huid maakt dat sommige delen helemaal niet meer plakken, en dat zijn meestal de randen
gevolg. verf loopt onder je afplak tape
Beter is een stuk tamiya tape te pakken en een paar keer op je spijkerbroek leggen en er weer af halen.
ik weet, nuance verschil, maar het kan je een hoop elende schelen als de verf net daar heen loopt waar je het absoluut niet wil hebben
Mvg Marty,

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5543
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2011, 22:37:15 »
en dan toch eerst zwart dan pas groen
scheelt echt een bende afplakwerk en dus kans op problemen
gr jan

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3373
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2011, 22:45:28 »
ik zou zeggen van licht naar donker, heb je een dunnere laklaag nodig lijkt me, ook al is het meer afplakwerk, het is toch geen aangenomen werk ??  :)
Mvg Marty,

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2011, 23:16:16 »
Marty, 'k zou het niet aan je spijkerbroek doen. Vooral als er net en kat op gelegen heeft. Je begrijpt de strekking...  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2011, 23:21:41 »
ik doe t meestal op mn shirt, maar verder t zelfde idee. Bij donkere kleuren als zwart en groen maakt licht naar donker niet veel uit, dat gaat pas spelen bij helder geel, rood en wit enzo.

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2011, 23:48:04 »
ik ga het gwoon nog een keer proberen. Ga dan eerst zwart spuiten en dan groen.
Deze week heb ik niet zoveel tiijd, maar ik laat nog van mij horen.
Dank in ieder geval voor de suggesties. Zal ze niet in de wind slaan.

vr. groet,
Wiebe

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10231
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2011, 23:50:32 »
Hoi Wiebe,

Na het schoonmaken, de loc niet meer met je huid aanraken, ik weet het het is lastig, zeker met afplakken, maar latex handschoenen doen een boel ;)  ( Praxis, zonder poeder )

Grtzz en suc6 de volgende keer,

Karst

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2011, 23:56:07 »
de loc aanraken bij het afplakken is niet eens zo'n probleem, naar mijn ervaring zit de ellende hem meestal in de hechting van verf op het materiaal van de loc, niet zozeer verf onderling...

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5543
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2011, 23:56:35 »
of plastik , gratis bij het tankstation ;D
Wat verf betrefd , ik heb verf van philotrain helaas hebben ze dat niet meer maar phildie in kampen wel.
geen primer nodig
gr jan
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2011, 00:00:08 door roadster36 »

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10231
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2011, 23:58:15 »
@jan  ;D ;D ;D

@Floris,

Klopt, ook mijn ervaring.

Grtzz,

Karst

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #25 Gepost op: 06 maart 2011, 16:59:34 »
Nadat ik vorige week even een pm had gewisseld met Karst, heb ik de lok gisteren goed schoongemaakt en geborsteld met cif. Vervolgens heb ik hem een halve dag laten weken in een badje met soda en toen goed nagespoeld.
Nu de twee hoofdkleuren gespoten en ... ziedaar. Nu vol goede moed verder. Heren die gereageerd hebben .. dank voor de support.

vr. groet,
Wiebe


lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #26 Gepost op: 06 maart 2011, 17:05:57 »



stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #27 Gepost op: 06 maart 2011, 17:07:51 »
Rookkast nog een beetje bijtippen. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5543
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #28 Gepost op: 06 maart 2011, 17:58:33 »
dat is nou precies de reden waarom ik mn loks in onderdelen spuit.
machinisten huis + ketel en voetplaat los van elkaar spuiten en later assembleren.
gr jan

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - De bouw van mijn 6300
« Reactie #29 Gepost op: 06 maart 2011, 18:18:33 »
Stig,

Alles is goed gedekt. Ik denk dat het wat reflectie is van de flits.

vr. groet,
Wiebe