Het gaat niet om de voeding, maar om de stabiliteit. Als een lichtmachine even een piekspanning afgeeft dan raakt de elektronica over de zeik. Door een accu als buffer te gebruiken blijf je een mooie stabiele gelijkspanning houden.
Hi Emiel,Ik denk dat je bij de keteldruk een komma vergeten bent.Bijgaand nog een link van onze oosterburen: http://www.interlok.info/Turbogenerator.htmHieruit blijkt dat de generator gelijkspanning afgeeft. In het vroegere M+F Journal - nu Eisenbahn Journal - is destijds de werking van de verschillende onderdelen van een stoonloc beschreven waaronder ook de generator. Ik zal eens kijken wart daarin beschreven is. Kopieën zijn vanwege het copyright niet mogelijk.Rob
Zelfs navraag bij een stoommachinist die bekend is met Duitse karren bevestigt dat een turbogenerator op een stoomloc wisselspanning afgeeft.
En toch levert een Turbogenerator echt alleen gelijkspanning, kan het ook niet helpen.
Een dynamo is deel van de generator Wat jij aangeeft met motor generator, wordt ook wel dynamische omzetter/omvormer of dynamotor genoemd.[...]Je hoeft overigens geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het rendement van een dynamische omzetter niet al te hoog is
Gelijkstroom dynamo's zijn nu eenmaal veel eenvoudiger te maken dan wisselstroom versies.