Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:48:48
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 16:48:46
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:35:53
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 16:25:36
Omgeving Frankfurt am Main door haes
Vandaag om 15:37:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Digitaliseren Trix V 120 door Ben
Vandaag om 14:35:32
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 09:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: Rivarossi VIRM 9405  (gelezen 54737 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12514
    • sleutelspoor
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #30 Gepost op: 20 September 2014, 12:26:05 »
Liever koekies worden in modelspoorland niet gebakken. ::)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #31 Gepost op: 20 September 2014, 13:25:40 »

Als ik hier al lees dat deze trein al een optelsom van fouten is lijkt me dat geen goed idee...

Vooralsnog zal dit de enige VIRM zijn. Neem ik de fouten voor lief. Fouten waar een leek zich niet aan stoort. Alhoewel.. Bij de PiKO GTW stoorde ik me wel aan het halve raam..

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #32 Gepost op: 20 September 2014, 13:57:54 »
De 9400 heeft op de kopbakken en 1 tussenbak de oude klasse logos, en 1 bak met de nieuwe types, en volgens mij ook de oude type pantogaven op de tussenbak, (overgeplaatst van de kopbakken)
Ben ook benieuwd hoe Rivarossi dit aangepakt heeft!

Maar in werkelijkheid zit er ook een forse kleurverschil, gaan we dit in model ook zien  ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #33 Gepost op: 20 September 2014, 21:04:09 »
Op een 9400 zitten niet de oude stroomafnemers die afkomstig zijn van de kopbakken. Op de 9400 en lage 9500 (t/m 9544) zitten nieuwe stenman DSA 200 stroomafnemers met een stalen schuit, op de hoge 9500 (vanaf 9547) zitten stenman DSA 200 stroomafnemers met een aluminium schuit en met een dropdown inrichting. Op de 8600 en 8700 zitten de faiveley AM56 stroomafnemers, deels afkomstig van de oude kopbakken (hoekig onderframe) en een deel komen van de plan T's af (rondgebogen onderframe) maar deze zijn nu voorzien van een dubbele stalen schuit. Bij DDIRM zat een enkele brede schuit op de stroomafnemer gemonteerd.

Groetjes Rolf

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #34 Gepost op: 29 September 2014, 17:22:56 »
Ik zag het eerst bij de Koningstrein, maar inderdaad... Ze hebben hem buffers gegeven...  :-\

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #35 Gepost op: 29 September 2014, 18:03:47 »
Dat is heel snel op te lossen en kan elke klusser.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #36 Gepost op: 30 September 2014, 11:08:55 »
Als we dan toch bezig zijn: Die flap onder de automatische koppeling hoort er ook niet (meer) te zitten. Ook dat kan een beetje klusser wel oplossen.

Spoorfan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8566
  • Spoor N
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #37 Gepost op: 30 September 2014, 11:24:46 »
Ik zag het eerst bij de Koningstrein, maar inderdaad... Ze hebben hem buffers gegeven...  :-\
Is dat dan fout? De buffers zijn ooit verwijderd maar is dat niet na de verlenging tot VIRM gedaan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #38 Gepost op: 09 October 2014, 02:36:13 »
Voor de kenners, criticasters en  liefhebbers :

VIRM 9405

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #39 Gepost op: 09 October 2014, 03:06:57 »
een mooi en duidelijk verslag
« Laatst bewerkt op: 19 February 2015, 15:00:13 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #40 Gepost op: 09 October 2014, 08:58:27 »
Volgens mij heeft de moterloze bak ook last van een deukje in het midden van het dak.is redelijk te zien op de fotos van het verslag,

Groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #41 Gepost op: 09 October 2014, 11:14:34 »
Klopt het dat de eerste klas op het bovendek een raam te kort is?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #42 Gepost op: 09 October 2014, 11:18:43 »
Bespreking gelezen.....?
« Laatst bewerkt op: 09 October 2014, 11:21:02 door Chris »

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #43 Gepost op: 09 October 2014, 11:35:32 »
Citaat
Klopt het dat de eerste klas op het bovendek een raam te kort is?
Is het raam te klein of is er een raam te weinig?
 ???
Groet Frits

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi VIRM 9405
« Reactie #44 Gepost op: 09 October 2014, 11:39:46 »
Ik neem aan dat Floris op de streep doelt.
En dat staat in de bespreking, dat die streep inderdaad te kort is. (dan is automatisch de hele 1e klasse indeling te kort, precies 1 raam)