Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 18:12:05
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
Vandaag
om 18:04:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 17:58:05
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
Vandaag
om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Rick
Vandaag
om 16:00:54
Swalbenburg, N modulebaan
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 14:53:31
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:36:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 14:35:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 14:30:11
Bauarbeiten im gange
door
MOVisser
Vandaag
om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
AP3737
Vandaag
om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:26:46
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:45:04
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:07:40
Br 38 Piko Superen.
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:27
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Diorama Ohstein Nord
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Diorama Ohstein Nord (gelezen 6808 keer)
neudalhausenstadbahn
Re: Diorama Ohstein Nord
«
Reactie #15 Gepost op:
12 January 2008, 11:53:47 »
Dit stations gebouw was dan net ietsje minder slecht dan die van jou maar opknappen is vaak het toverwoord
(zie het topic over diorama Dorlar, daar zie je ook hoe een gebouw kan veranderen na wat opknapwerk).
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #16 Gepost op:
15 January 2008, 12:50:57 »
Ik ben zaterdag nog een paar uurtjes aan Ohstein Nord aan het werk geweest. De daken zitten nu op de tunnel ingangen, de tunnel ingangen zijn aan de binnenkant geschilderd. Landhoofden voor de spoorbruggen ben ik vast een beetje gaan aankleden. Ook ben ik bezig met de betonnen muurtjes op het perron:
Nu moet ik eerst een klein baanwachtershuisje half op het perron gaan zetten voor ik die muurtjes af kan maken. Hiervoor moet ik wel weer het landschap ophogen onder dat huisje en even meten waar hij precies moet staan ivm de flatgebouwen.
Ik moet ook nog een aantal grote trappen maken naar de perron, dit ga ik waarschijnlijk weer met roerhoutjes( kiosk) doen.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #17 Gepost op:
17 January 2008, 18:11:07 »
Ik heb besloten toch het wegdek aan te passen en heb er nu een laagje zand overheen liggen. Ik heb inmiddels ook anderhalf flatgebouw geplaatst en een baanwachtershuisje hangt nu nog aan het perron;
Ik twijfel nog over het plaatsen van wat andere flats. Ik kan kiezen tussen 2 korte en 1 lange flat of 3 korte flats;
Bij 3 korte flats zijn er meer doorkijk mogelijkheden naar het station er achter dan bij 2 korte en 1 lange.
Dit gebouw was een hoek gebouw dat ik gesplitst heb, nu kan ik hem als één lang gebouw of 2 korte gebouwen gebruiken.
Ik ga me nu eerst even concentreren op het bouwen van de onderbouw voor het baanwachters huisje. Hier moet een lange trap komen naar de straat hoogte, deze maak ik mogelijk van gips.
Groetjes Michiel
Jeroni
BAM!
Créateur du corridor
«
Reactie #18 Gepost op:
17 January 2008, 18:23:47 »
He Michiel,
ik hoop dat je trap van gips lukt. Mocht het zo zijn, onthoud dan even de bouwmethode. Ik vind dat maar kansloos spul, dat gips. Een trap kan ik wel bouwen, maar een 1:160 trap...? Ik houd het in de gaten!
J
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #19 Gepost op:
17 January 2008, 18:28:56 »
Een trap zal toch nie veel anders zijn als die keermuren van jou?, ik mik vooral op een laagje gips wat ik dan denk door veilen of krassen in model probeer te brengen.
Als het niet lukt dan val ik wel terug op de roerhoutjes methode die ik al eerder gebruikt heb.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #20 Gepost op:
21 January 2008, 22:12:35 »
Ik ben de laatste dagen zo nu en dan met dit diorama bezig geweest. Ik heb een aantal gebouwen definitief geplaatst en dat is iets anders geworden als gepland. Ik heb ook met wc papier en karton de onderbouw voor het baanwachtershuisje gemaakt. Verder de weg div. keren geschilderd, dit was eerst mis gegaan maar nu ziet het er goed uit. Ook heb ik verder alles voor het spoor voorzien van een laag zand dat de basis is voor de rest.
Ik heb zelf een beetje het gevoel dat de bouw van dit diorama niet heel erg opschiet. Maarja heb ook wel veel moeten wachten en ook paar dingen over moeten doen.
De bedoeling is dat ik het stuk onder het huisje met gips ga bewerken zodat ik er een mooie stenen trap bij kan maken. Ook word het tijd de muurtjes op het perron te schilderen, dan kan het daarna verder aangekleed worden.
Ik wacht ook op het moment dat de werkzaamheden zo ver gevorderd zijn dat de bruggen er in kunnen. Daarna kan dan de rest van de rails gelegt worden en het ballastbed afgemaakt worden. Dan kan ik ook pas echt met de trappen beginnen die de verbinding tussen weg en perron gaan vormen.
Nou dat was het weer ff voor nu, en er zit een nieuw diorama aan te komen waarover later meer.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #21 Gepost op:
22 January 2008, 22:14:07 »
Okeeee, nu begint het echt leuk te worden, net wat belijning op de weg gezet. Vanalles en nog wat geschilderd vandaag, net de spoorbruggen definitief geplaatst en vast gelijmd:
Ook uiteindelijk met een mengsel van gips( 1 deel) en zand( 4 delen schat ik) de onderbouw van het baanwachtershuisje bewerkt en er een trapje ingemaakt met het uiteinde van een afgeknipt roerhoutje.
Dan ben ik ook begonnen met de trapjes die de perrons en de weg moeten verbinden. Hier voor heb ik 4x 3 roerhoutjes trapsgewijs op elkaar gelijmd. Deze 4 stapeltjes later weer op de zelfde wijze op elkaar gelijmd. Toen dat droog was heb ik de randen van bolle puntjes eraf geslepen. Daarna kon ik er stroken van slijpen wat de trappen zullen gaan worden.
En dan nog een foto'tje waar weinig over te zeggen valt.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #22 Gepost op:
26 January 2008, 11:46:39 »
De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met de bruggen, dat begint nu echt wat te worden:
Verder wat muurtjes nog bij gewerkt en gister avond een aantal stukken van groen zooi voorzien. Hiervoor heb ik grasstrooisel gebruikt en bijgekleurde oasis:
De trapjes beginnen ook echt ergens op te lijken maar dar heb ik nog geen foto's van gemaakt. Ik denk dat ik me langzaam aan moet gaan richten op alles op en langs de perrons af te maken en aan te kleden. Als dat gebeurd is kan ik de bovenleiding gaan ophangen. De bovenleiding word hergebruikt van Neu Dalhausen hbf, alleen weet ik niet of ik genoeg masten heb. Die zal ik mogelijk nieuw moeten maken, maar dat zie ik wel als ik er mee aan de gang ga.
Groetjes Michiel
Beusi
Pindakaas is lekker
«
Reactie #23 Gepost op:
26 January 2008, 12:44:08 »
Ziet er allemaal mooi uit, alleen snap ik dat gras tussen je ballast/rails niet. Of is het een niet bereden spoorlijn?
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #24 Gepost op:
26 January 2008, 13:01:46 »
In Duitsland word veel minder gespoten in en rond het spoor, daar zie je ook op druk bereden lijnen regelmatig gras in het spoor. Dat kan je zelfs al direct na de grens zien hier tussen Zevenaar en Emmerich.
Groetjes Michiel
Beusi
Pindakaas is lekker
«
Reactie #25 Gepost op:
26 January 2008, 13:43:43 »
Nou mooi, ik zal er in het vervolg is op letten. Weer wat geleerd
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #26 Gepost op:
27 January 2008, 20:56:49 »
Vandaag en gister ben ik weer een beetje met houtjes bezig geweest om de trappen verder af te bouwen. Één trap is klaar, als die geplaatst is moeten er nog wel peilers gemaakt worden om 1 deel te ondersteunen;
Gister avond ben ik begonnen met wat stukjes muurplaat en een oude bodumplaat om daarvan wat Abri's te maken. Het zijn stenen Abri's met betonnen dak en houten bankje( lang leve de roerhoutjes van de kiosk);
Er moeten nog wat mensen in de Abri's komen en dan kunnen ze op het diorama geplaatst worden.
Ondertussen ben ik ook nog met materieel voor andere doeleinden bezig maar zo gou ik ruimte heb ga met dit diorama verder. Ik moet ook nog een cardrides halen voor m'n printer zodat ik Abfahrt en Ankunftstaten, CTA bakken en stationsnaamborden kan uitprinten. Het word ook tijd om eens aan bovenleiding te gaan werken.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #27 Gepost op:
28 January 2008, 12:56:21 »
Zo maar even geen halve maatregelen genomen, en gister avond maar meteen de bovenleiding geplaatst. Ging allemaal vrij makkelijk want ja spul lag eigenlijk al klaar. Ook meteen maar de Abri's van volk voorzien en geplaatst en wat bankjes met mensen neergezet.
Tja toen was daar ook nog die trap die al klaar was, dan die ook maar even plaatsen. Uh ja dat ging iets minder soepel, ik had nog een open ruimte onder de trap en die dacht ik wel af te werken als de trap er stond. Heb ik ook wel gedaan en het is aardig geslaagd maar het was *** werk en dat doe ik bij de volgende trap zeker anders. Nu heb ik de open ruimte volgepropt met stukjes keukenpapier verzopen in verdunde houtlijm. Daar is dan weer direct zand en groen zooi over heen gegaan, niet echt een ideale werk methode met een trap die niet vast staat.
Maargoed tijd voor foto's;
Zo dat wassie weer voor vandaag, hang de rest van de dag in Zwollywood rond dus dat word niet bouwen vandaag.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #28 Gepost op:
03 February 2008, 23:09:11 »
de afgelopen week heb ik weinig meer aan het diorama gedaan, vandaag ben ik weer wat gaan doen. Ik heb vandaag de bovenleidingsmasten en bovenleiding geschilderd.
Verder ben ik met 3 halve flat gebouwen bezig geweest die toch niet zo uitkwamen als ik had gehoopt. Hierdoor moest ik wat anders zoeken en ben ik een ander groot flatgebouw gaan slopen. De wanden worden nu verwerkt in 2 halve gebouwen.
Het bouw tempo zal voorlopig wel weer wat lager blijven als het eerst was want ik ben druk met andere hobby dingen. Vooral ben ik druk met het maken spoorkaarten op de pc, maar hier kom ik misschien in een apart topic nog wel eens op terug.
Groetjes Michiel
«
Laatst bewerkt op: 03 February 2008, 23:15:49 door neudalhausenstadbahn
»
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #29 Gepost op:
10 February 2008, 21:27:03 »
Na veel doen en wachten en weinig resultaat hebben is het nu weer tijd om te oogsten en word het in eens weer wat. M'n gehalveerde gebouwen zijn nu klaar in de zin van 2x1=4.
ik ben nu lekker bezig met allerlij bordjes en 2 voorseinen voor op het diorama. Ik heb vandaag ook 4 CTA bakken kunnen plaatsen en dat voegt ook wel veel toe. De laatste grote trap is geplaatst en heb er een kleintje bij in gelijmd. Meteen ook maar aan de afwerking van het landschap rondom de gebouwen begonnen en een stukje ballastbed afgeschilderd. Hier moet ik nog ff de spoordijk ietsje bij werken.
De komende tijd zal het steeds meer kleine dingen worden waar aan gewerkt moet worden, maar het project kruipt richting voltooing maar toch zal dat nog wel even duren.
Dan tijd voor foto's;
Ik vind het diorama in eens toch wel heel stoer worden terwijl ik van de week een beetje m'n twijfels had of ik het nog wel leuk vond. Maar als ik dit zo zie is de lol in het bouwen wel weer terug.
Groetjes Michiel
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2