Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Loc omnummeren tijdperk I
door
Ronald69
Vandaag
om 20:11:07
Raadplaatje
door
Rick
Vandaag
om 19:56:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
Vandaag
om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
Vandaag
om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Rick
Vandaag
om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 14:30:11
Bauarbeiten im gange
door
MOVisser
Vandaag
om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
AP3737
Vandaag
om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:26:46
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:45:04
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:07:40
Br 38 Piko Superen.
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:27
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar wordt in Duitsland aan gedacht als het om het Duitse sporwegnet gaat?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Waar wordt in Duitsland aan gedacht als het om het Duitse sporwegnet gaat? (gelezen 931 keer)
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 469
Waar wordt in Duitsland aan gedacht als het om het Duitse sporwegnet gaat?
«
Gepost op:
27 July 2014, 15:30:57 »
Hallo,
Hierbij geef ik jullie een verwijzing naar een actuele zeer uitgebreide opsomming van wat er allemaal wordt bedacht en na verkregen politieke instemming (ook v.w.b. de financiering!) zou kunnen worden aangelegd, verbeterd en uitgebreid aan het Duitse spoorwegnet:
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage/VerkehrUndMobilitaet/bvwp-uebersicht-vorhaben-schiene.pdf?__blob=publicationFile
Waar het Nederlandse belangen aangaat staan er allerlei indicaties inzake grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland zoals tussen Groningen en Leer, Hengelo en het traject voorbij Bad Bentheim, de spoorverdubbeling op het traject vanuit Venlo via Kaldenkirchen naar het achterland, de mogelijkheden van een kortere spoorverbinding tussen België en Duitsland via Nederland (een soort alternatieve "IJzeren Rijn") en ook de plannen voor een Intercityverbinding tussen Eindhoven via Venlo en Mönchengadbach (lees: Keulen).
Al die Duitse plannen zijn de geïntersseerden in de materie uiteraard al wel min of meer bekend, zie het dus maar als een soort
update
.
Ik verwacht dat het Duitse Parlement nog wel tamelijk stevig met het "rode potlood" in de plannen zal schrappen, maar hoe dan ook.
Het lezen van het Duitse stuk is - vanwege de lengte ervan - nog een heel karwei. Niettemin is het zelfs voor degenen die de Duitse taal minder goed beheersen héél informatief. Zo zie je dan ook hoe de infrastructurele banden tussen Duitsland en zijn economische achtertuin (het voormalige Oostblok) worden uitgebreid en gemoderniseerd. Ook de plannen tot uitbreiding/verbetering van de spoorweginfrastructuur tussen Duitsland en Zwitserland zijn opvallend, zeker in het licht van de infrastructurele problemen (mede vanwege ecologische oorzaken) waarmee de zeer druk bereden hoofdspoorlijn vanuit Hessen via Offenburg naar Bazel wordt geconfronteerd.
Gegroet,
Rob
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22504
Re: Waar wordt in Duitsland aan gedacht als het om het Duitse sporwegnet gaat?
«
Reactie #1 Gepost op:
27 July 2014, 16:39:18 »
Duitsland werkt met een middellange termijnplanning voor spoor en weg, genaamd het Bundesverkehrswegeplan. Het huidige plan loopt van 2002 tot en met 2015. Voor de termijn vanaf 2016 moet dus een nieuw plan worden gemaakt. Dit zijn de voorstellen die de Bundesländer en andere belanghebbenden voor het spoor hebben gedaan. Er is een soortgelijke lijst voor het wegennet.
Het stuk begint overigens met voorstellen uit het bestaande plan waarmee niets is gedaan.
De rest is een opsomming van wensen. Uiteindelijk beslist Berlijn ergens in 2015. De boel zal nog flink worden uitgedund afhankelijk van de financiële mogelijkheden en prioriteiten. Voor de komende periode is vooral veel geld nodig voor onderhoud. Onze oosterburen hebben de boel flink laten versloffen. Het is dus zeer de vraag hoeveel geld er voor nieuwe projecten beschikbaar is.
Voor de IJzeren Rijn is de huidige Belgische kabinetsformatie van groot belang. België moet beslissen of ze ten minste 400 miljoen voor het Nederlandse stuk over hebben.
«
Laatst bewerkt op: 27 July 2014, 17:39:01 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar wordt in Duitsland aan gedacht als het om het Duitse sporwegnet gaat?