Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door lrrw
Vandaag om 22:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
Vandaag om 22:29:43
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 22:29:04
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:20:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:36
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 22:05:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:38:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:30:51
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:28:38
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:25:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:04:42
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
Vandaag om 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
Vandaag om 20:34:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 20:32:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 20:24:08
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
Vandaag om 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door aad52
Vandaag om 17:19:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23

Auteur Topic: digirails decoder 1010  (gelezen 6445 keer)

Roel

• Offline Offline
digirails decoder 1010
« Gepost op: 26 August 2007, 21:29:09 »
Vraag:
Hoe zijn jullie ervaringen met deze decoders ?

RoSoft

• Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: digirails decoder 1010
« Reactie #1 Gepost op: 26 August 2007, 21:35:47 »
Geen idee, koop er eentje dan weet je het. Waarom moet een ander de kastanjes uit het vuur halen?

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 26 August 2007, 21:54:53 »
Hoi Roel,

Het is een relatief nieuw produkt, en modelspoorders kennende stappen ze niet gauw over van iets waarmee men goede ervaringen heeft naar iets nieuws waar nog nauwelijks ervaring mee is opgedaan.

Maar het blijft mogelijk dat er 1 of meerdere mede-Beneluxspoorder(s) zo'n ding in huis hebben gehaald. Zelf heb ik hier ook geen ervaring mee.

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Louis Holleman

• Offline Offline
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
« Reactie #3 Gepost op: 26 August 2007, 22:08:37 »
Geen idee, koop er eentje dan weet je het. Waarom moet een ander de kastanjes uit het vuur halen?

Wim, niet zo kort door de bocht..... je zult ongetwijfeld ook ooit advies hebben ingewonnen voor je een produkt kocht. Of dat nou om een auto, een TV, een hypotheek, een computer of een decoder gaat maakt niet uit.
En laten we eerlijk zijn, ook daar is dit forum voor (strictly my opinion)  ;)

Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2007, 22:20:19 »
En dat is precies zoals wij er als beheer ook over denken.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

ReesCees

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 26 August 2007, 23:04:16 »
Ja hoe zit dat met die decoders? Heb een booster van Digirails en daar ben ik tevreden over. Zal ik er eentje bestellen en verslag van uit brengen?

Kees-Jan

Louis Holleman

• Offline Offline
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
« Reactie #6 Gepost op: 26 August 2007, 23:44:31 »
Is natuurlijk nooit verkeerd maar dat moet je wel zelf uitmaken   :D
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Roel

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 27 August 2007, 18:33:58 »
Nou meneer Wim  met het korte lontje; je hoeft voor mij de kastanjes niet uit het vuur te halen, dat doe ik zelf wel.
Ik heb zo'n decoder gekocht met het doel hem voor onze club (Maasbuurtspoor) te testen. (Wij zijn nu eenmaal zeer ESU minded.)
Als de verlichting bij start dan verkeerd om brandt, sta je raar te kijken.
Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet goed.
Opgestuurd; hij heeft inmiddels een update gehad bij Digirails, en nu werkt hij prima.
Het is nog te kort om te weten hoe deze decoder het in de praktijk zal doen; ik zal jullie op de hoogte houden.
Alle lof overigens voor de medewerking van Roy Key van Digirails, hij heeft alles in zeer rap tempo geregeld.   

Sik204

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 28 August 2007, 19:50:49 »
Ik heb drie exemplaren geprobeerd. Eerste 20 cm mee gereden, niets meer. Omgeruild voor een tweede die vanaf het begin helemaal niets deed. Driemaal is scheepsrecht dus nog een keer omruilen en dat exemplaar deed het beter.

Als de verlichting bij start dan verkeerd om brandt, sta je raar te kijken.
Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet goed.
Opgestuurd; hij heeft inmiddels een update gehad bij Digirails, en nu werkt hij prima.

Ik had dezelfde ervaring met de verlichting, niet goed te krijgen via CV29. Enige optie is dan zelf de gele en witte draad aan de decoder om te wisselen. Wat mij ook opviel is dat de motor soms bleef brommen bij stilstand. Uitlezen van de decoder leek ook niet helemaal goed te gaan dus decoder maar teruggebracht en een Uhlenbrock 76420 aangeschaft (zelfde prijscategorie).

Jammer, leek een aardige decoder maar ik wacht nog even voor ik weer een poging waag.

- Eddy

Digikeijs

• Offline Offline
  • www.digikeijs.com
    • Digikeijs
« Reactie #9 Gepost op: 28 August 2007, 22:36:21 »
Citaat
Ik heb drie exemplaren geprobeerd. Eerste 20 cm mee gereden, niets meer. Omgeruild voor een tweede die vanaf het begin helemaal niets deed. Driemaal is scheepsrecht dus nog een keer omruilen en dat exemplaar deed het beter.

Hallo Eddy,

Bij welke winkelier heeft U de decoders aangeschaft en retour gebracht?
We zijn n.l. erg benieuwd wat er mis is met de decoders die U heeft aangeschaft.

Groet,
Roy Key

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #10 Gepost op: 28 August 2007, 23:03:27 »
Volgens mij is de kwaliteit beetje het zelfde als een Lenz Silver als ik zo naar de prijs kijk.

Maar wel jammer dat dit zo fouten voorkomen want als je die bij MTE besteld en je koopt er 10 en 3 werken niet goed en je woont op afstand is dat geen pretje.

Zelf ben ik ook benieuwd ben zelf voor plan om zon 6 stuks van deze te kopen en in me loks te prikken.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Monobrachius

• Online Online
  • LE II
« Reactie #11 Gepost op: 29 August 2007, 01:43:23 »

Ik had dezelfde ervaring met de verlichting, niet goed te krijgen via CV29. Enige optie is dan zelf de gele en witte draad aan de decoder om te wisselen. Wat mij ook opviel is dat de motor soms bleef brommen bij stilstand. Uitlezen van de decoder leek ook niet helemaal goed te gaan dus decoder maar teruggebracht en een Uhlenbrock 76420 aangeschaft (zelfde prijscategorie).

Ik heb over deze problemen contact opgenomen met Digirails en we hebben hier deels antwoord op gevonden.
Het brommen had ik ook bij stilstand (komt voor in bepaalde situaties). Een lage waarde van CV55 zorgt voor eerder brommen. Het nadeel is dat een hogere (K)waarde ook kan leiden tot het feit dat de loc blijft doorrijden. De regelaar voor de cruisecontrol lijkt ,zoals ik het kan afleiden, dus niet lekker te werken.

De verlichting werkt wel goed, maar de motorpolen zijn verkeerd om. Oplossing kan zijn door de rijrichting om te draaien, dit lijkt niets te helpen, maar dat idee ontstaat doordat de verlichting ook mee draait (nu is de verlichting dus fout). Vervolgens kan je de verlichting goed omdraaien in de CV's. Omslachtig maar het werkt. Mocht het omdraaien van de rijrichting niet werken, reset dan eerst de decoder via CV30.

Als laatste het geval van na twintig centimeter stoppen met rijden... Is dit in analoge stand? Hier heb ik namelijk ook last van. Digitaal is geen enkel probleem, maar analoog rijdt de loc soms 10, soms 40 centimeter en staat dan stil. Vervolgens doet alleen de verlichting het nog, maar dan ook maar 1 kant op.
Hiervoor heb ik nog geen oplossing gehoord. De technische dienst was op vakantie en daardoor moest ik wachten op antwoord. Ben benieuwd wat ze hebben gevonden. Het lijkt me in ieder geval dat dit niet onder te term "analoge modus" valt.

Het lijken dus vooral opstartprobleempjes, die heus wel te verhelpen zullen zijn. Ze zijn net nieuw op dit gebied, dus geef ik ze op dit moment het voordeel van de twijfel. Als ik meer weet, zal ik het laten horen.

Henk
K.Bay.Sts.B

Digikeijs

• Offline Offline
  • www.digikeijs.com
    • Digikeijs
« Reactie #12 Gepost op: 29 August 2007, 09:48:56 »
Citaat
Zelf ben ik ook benieuwd ben zelf voor plan om zon 6 stuks van deze te kopen en in me loks te prikken.

Mag ik U dan adviseren er zeker van te zijn dat de decoder
voorzien is van de laatste software. Inmiddels hebben bijna alle
winkeliers de decoders omgeruild voor goede versies maar zoals
je begrijpt ook een aantal nog niet.

De versie met problemen is 1.8 (CV7, decimaal 18)
De juiste software versie is 2.0 (CV7, decimaal 20)

Tevens kan IEDEREEN die een decoder heeft met versie 1.8 de decoder retour sturen aan ons voor een software update naar versie 2.0.

ReesCees

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 29 August 2007, 13:12:43 »
Roy, ik heb een mail gestuurd met de vraag of de decoders ook het a-symetrische ondersteunen ( CV 27 op 1 en remmen met diodes) maar nog geen antwoord gekregen via de digirails mail.

Kees-Jan

Sik204

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 29 August 2007, 19:02:14 »
Het brommen had ik ook bij stilstand (komt voor in bepaalde situaties). Een lage waarde van CV55 zorgt voor eerder brommen. Het nadeel is dat een hogere (K)waarde ook kan leiden tot het feit dat de loc blijft doorrijden. De regelaar voor de cruisecontrol lijkt ,zoals ik het kan afleiden, dus niet lekker te werken.

De regelaar dient eerst nog ingeregeld te worden  :D
Je zou verwachten dat stilstand als specifieke situatie wordt afgehandeld in de decoder en de motoraansturing dan wordt afgeschakeld. Puntje van aandacht lijkt het.

Als laatste het geval van na twintig centimeter stoppen met rijden... Is dit in analoge stand? Hier heb ik namelijk ook last van. Digitaal is geen enkel probleem, maar analoog rijdt de loc soms 10, soms 40 centimeter en staat dan stil. Vervolgens doet alleen de verlichting het nog, maar dan ook maar 1 kant op.

Nee, dit was met digitaal. Analoog heb ik niet geprobeerd.

- Eddy