Het kan zijn dat de ecos net tussen 2 waardes meet en dus daarom fluctueert.. Of zijn het grote verschillen? Gebeurt het op het moment dat een trein gaat rijden? Of altijd? Hapert er een loc op dat moment?Kleine fluctuaties van 10 tallen milliamperes kan voorkomen
Hoi Kenneth,Hoe stoppen de loks?De lok stopt en lampen gaan uit => kans is groot dat er iets aan de stroom toevoer van de baan scheelt.De lok stopt terwijl de lampen branden of knipperen=> De baan is goed, maar de er is iets aan de hand in de lok, resp vuil of overbelasting.Kijk eens naar het vuil rond de koolborstels en verharde smeerolie, die twee zijn vaak een lastige cocktail voor locomotieven.Jan-Peter
Kenneth,Tot nu toe heb ik nog niet echt een goede suggestie voor je.Het verhaal van de te warme decoder is technisch wel mogelijk, maar erg onwaarschijnlijk:- Bij modern materiaal komt een te warme decoder niet vaak voor, mits alles gewoon in orde is. Je schrijft dat treinen vaak goed rijden - kennelijk zijn ze dus in orde.- Als een decoder te warm wordt en stopt, kun je dat niet opheffen door de trein een duwtje te geven. Na een poosje start de decoder vanzelf weer.Je schrijft dat de lok koud uit de doos komt, maar het euvel krijg je pas na een aantal rondjes rijden. Dan is de decoder dus niet meer koud. Maar nogmaals, dit lijkt me minder voor de hand liggend.Kijk goed of je niet iets anders kunt waarnemen - eens moet toch iets opvallen waardoor de oorzaak in beeld komt. Probeer zoveel mogelijk te beschrijven wat je ziet, alleen dan kan een forum je helpen.Sander