Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:29:04
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Bartje81
Vandaag
om 18:21:38
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 18:11:39
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
Vandaag
om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:44:39
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:40:31
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
MOVisser
Vandaag
om 17:14:37
booster vraag
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:00:04
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
Zelf gebogen brug maken
door
FritsT
Vandaag
om 15:09:52
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:48:05
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 08:45:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014 (gelezen 8106 keer)
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8860
low-budget modelbouwer
Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Gepost op:
23 May 2014, 12:44:31 »
In september willen we met de CNL 456 van Praag naar Arnhem. Normaal zou deze trein rijden, sterker nog, deze komt dagelijks voor onze deur langs. Alleen na 21 augustus rijdt deze trein niet verder dan Dortmund volgens verschillende
sites
. Via NS-International (telefonisch) en de
NMBS
kom ik er achter dat deze trein een onbekende dienstregeling heeft/ niet rijd. Werkzaamheden zijn niet gepland voor dat weekeinde.
Weet iemand of deze trein opgeheven wordt, of via een andere route gaat rijden? Of zijn er onderhandelingen over treinpaden/-kosten?
Groet,
Michel
«
Laatst bewerkt op: 23 May 2014, 12:54:08 door tothebeach. Reden: tekst aangepast
»
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8860
low-budget modelbouwer
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #1 Gepost op:
05 June 2014, 14:41:28 »
Ik kom er niet verder mee. Nog steeds wordt een reisadvies gegeven vanaf Praag met de CNL naar Dortmund, daar kan overgestapt worden op een verbinding via Venlo of Emmerich.
Werkzaamheden zijn er dus niet. Maar iets anders valt mij ook op. De CNL uit Basel, die aansluit in de CNL 418 uit München, rijdt ook niet naar NL. Deze stopt zelfs ruim voor het Ruhrgebiet, in Koblenz:
We wilden eigenlijk in een eigen coupe naar Arnhem reizen. Het reizen met de CNL vinden we vooral zo leuk, om de rust in de stations te bekijken en later de wakker wordende wereld.Maar zoals de zaken er nu voorstaan lijkt het dat we met een lokale trein vanuit Praag naar de dichtstbijzijnde Duitse grensplaats gaan, daar een Schönes Wochenende Ticket kopen en dan via alle nebenbahnen richting Emmerich te gaan. Het laatste stuk fietsen we dan wel weer. En met het geld dat we zo overhouden kunnen we wel weer andere leuke dingen doen. Maar jammer is het wel
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
SimonH
Offline
Berichten: 803
Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #2 Gepost op:
05 June 2014, 15:28:22 »
Ik krijg inderdaad de volgende opmerking bij de CNL 456:
Service runs: not every day, 5. Jun until 21. Aug 2014; not 6. until 8. Jun 2014
Het lijkt er inderdaad op dat na 21 augustus de CNL niet meer naar Praag rijdt
Weer een internationale verbinding minder.
Ik was met de railplanner aan het prutsen en opeens verscheen er een alternatief: CNL naar Bielefeld, met aldaar gunstige overstap op de IC naar Nederland. Afhankelijk van de dag of deze rijdt volgens mij.
Gelogd
Heußenstein
: HO, DB 1957
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8860
low-budget modelbouwer
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #3 Gepost op:
05 June 2014, 15:41:43 »
Het beroerde is dat je halverwege de nacht de trein uit moet. Dat geldt zowel voor Dortmund (A. 4.47h) als voor Bielefeld (A. 3.55h). Dortmund is dan wat aantrekkelijker, omdat er ook 2 fietsen meegaan. Maar tussendoor ben ik aan het puzzelen met dienstregelingen en Bundesländerstreckenkarten om met een Schönes Wochenende ticket het land richting Emmerich door te crossen. Aan de gewone routeplanner heb je niet meer dan een basis, 5 minuten overstaptijd met twee fietsen van spoor 10 naar spoor 1 ga je niet redden en dan mag je ineens twee uur wachten. Dat moet soepeler kunnen
.
Maar niemand een idee waarom de CNL's niet rijden? Ik zie dat ik in mijn eerste bericht een verkeerde link heb geplaatst. De link naar de NMBS moet
deze
zijn.
Groet,
Michel
«
Laatst bewerkt op: 05 June 2014, 15:50:35 door tothebeach. Reden: tekst aangepast
»
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
SimonH
Offline
Berichten: 803
Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #4 Gepost op:
05 June 2014, 16:28:45 »
Het lijkt erop, dat de gecombineerde nachttrein zoals nu rijdt (met bestemmingen o.a. Kopenhagen, Warschauw en Praag) na 21 augustus wordt geschrapt. Ik kom al deze nachttreinen niet meer tegen in de reisplanners.
Misschien te weinig vraag of onenigheid met de NS hierover?
Gelogd
Heußenstein
: HO, DB 1957
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #5 Gepost op:
05 June 2014, 20:37:36 »
Dan ben ik blij dat ik er vóór die tijd nog een keer gebruik van maak.
Wel balen
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1806
gevorderd beginner
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #6 Gepost op:
05 June 2014, 20:52:50 »
Ik weet wel dat tegen die tijd de ATB tussen Zevenaar en Emmerich eruit gaat. Nu las ik ergens anders dat er 189ers gaan rijden i.p.v. 1700, maar ik weet niet in hoeverre dat klopt, en hoever het een relatie heeft met elkaar.
Gelogd
SimonH
Offline
Berichten: 803
Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #7 Gepost op:
05 June 2014, 22:45:17 »
Gaat de ATB er nu al uit? Onlangs is de ATB op dit trajcet juist nog uitgebreid...
Nu weet ik dat NS niet dol is op afwijkende treinen,.wat ook een voorname reden was voor het staken van de nachttrein naar Wenen/Milaan. NS zou het invoeren van ERTMS best aan kunnen grijpen om ook met de CNL naar Praag(enz) te stoppen. Te lastig, afwijkend materieel, afwijkende beveiliging...
Gelogd
Heußenstein
: HO, DB 1957
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #8 Gepost op:
05 June 2014, 22:50:48 »
Vanaf eind van dit jaar is Emmerich alleen nog maar met ERTMS te bereiken. Dus een forse verschraling van materieel daar
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #9 Gepost op:
06 June 2014, 08:10:24 »
Die naar Basel vertrekt tzt ( oktober) vanaf Koblenz. Zo helpen we de boel dus flink om zeep.
Gelogd
SimonH
Offline
Berichten: 803
Heußenstein Bf
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #10 Gepost op:
06 June 2014, 08:21:01 »
Weer een trein minder
Iedereen verplicht met de ICE.
volgens de oorspronkelijke plannen zou ERTMS gelijktijdig met de 25 kV bovenleiding in gebruik worden genomen. Is dat dan ook al zo ver?
Gelogd
Heußenstein
: HO, DB 1957
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #11 Gepost op:
06 June 2014, 08:59:46 »
En met je fiets kun je het nu dus 'schudden' . Net nog een enkeltje Basel geboekt met fiets om door te trappen naar de Middellandse zee...... Terug met EETC.
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2515
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #12 Gepost op:
06 June 2014, 09:19:23 »
Citaat van: SimonH op 05 June 2014, 22:45:17
Gaat de ATB er nu al uit? Onlangs is de ATB op dit trajcet juist nog uitgebreid...
ATB gaat niet samen met 25kV50Hz...
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8860
low-budget modelbouwer
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #13 Gepost op:
06 June 2014, 10:27:47 »
Maar de CNL heeft wel vaker gereden met een 189 (dacht ik, of was het een 186?). Dus die mogelijkheid zou toch ook mogelijk zijn. Een nachttrein met als eindtijd ergens vroeg in de ochtend heeft ook weinig zin. En dan nog, waarom stoppen ze aan de rand van het Ruhrgebiet, (Dordmund, Koblenz
) en rijden ze niet door tot Oberhausen of Keulen?
Maar ik zal de treinreiswinkel nog eens raadplegen, misschien dat die iets meer weten.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Remystoom
Offline
Berichten: 1193
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014
«
Reactie #14 Gepost op:
06 June 2014, 18:09:58 »
DB BR 120 heeft er ook weleens voor gezeten, nou tot aan Venlo dan.
Ik denk dat je 189 bedoelde:
https://www.flickr.com/photos/heyst/2727585073/
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Citynightline 456 vanaf 21 augustus 2014