Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 22:33:38
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 22:33:12
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:26:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 22:11:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
Vandaag om 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:46:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:38:18
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 21:28:03
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
Vandaag om 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
Vandaag om 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
Vandaag om 21:05:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33872 keer)

Ries

• Offline Offline
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #75 Gepost op: 25 August 2007, 11:08:27 »
Ter overweging en ondersteuning van de heren moderators
(serieus bedoeld)

Vroeger kon men niet zonder de dorpsgek.
Tegenwoordig zijn we bang voor de dorpsgek en bannen hem uit.

Maar owee, wat waren wij zoveel beter als die dorpsgek en nu lijken wij op hem!

Alles wat men aandacht geeft groeit, denk dus heel goed na wat je wilt laten groeien  ;)

Jaap, sorry je hebt helemaal gelijk, helemaal de foto's vergeten.

Hij schijnt bij de UN vredesmacht te willen solliciteren.
Nu nog een foto van een dorpsgek vinden.

Boerpost

• Offline Offline
  • ons geluk: Jente 08-09-09
« Reactie #76 Gepost op: 25 August 2007, 12:29:20 »
Gelukkig even wat humor!
Maar even ter zake: ik vind, dat de moderators het, net als eerdere meningen, het goed doen, waarvoor compliment, mede door de goede uitleg. Ik heb geen ervaring met het beheer van een site, doe zelf wel aan diverse mee, en wat me opvalt is het verschil in mensen, en dan maakt het niets uit of het een modelspoorforum is, of een weerforum. Wat mij opvalt, is, dat er mensen zijn, die soms onbewust wat schrijven, wat heftige reacties uitlokt, maar je hebt ook mensen die dat bewust doen. Jammer genoeg verknallen die menig topic. Ik denk, dat het systeem van aanspreken, waarschuwen en uiteindelijke verwijdering het beste is voor diegene. Gelukkig zijn dat er niet veel en als ik zoiets verneem, reageer ik er niet op, hoe graag ik het ook zou willen.
Verder kom ik met veel plezier op dit forum, het informatieve karakter staat voor mij bovenaan. En nog even ook van mijn kant een opmerking over het ICK-verhaal, de vorm vond ik niet goed, het was geen opbouwende kritiek, maar mijns inziens compleet afbrekende kritiek. Om ongenoegen te voorkomen, is het, denk ik, goed om over de vorm na te denken. Verder is het mooi weer, dus iedereen alvast een goed weekend!

Groetjes, Gert

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 25 August 2007, 12:58:10 »
Ach, het beheer spits zich eigenlijk toe op een drietal taken, voo rmij althans:
  • Het lezen van alle berichten en waar nodig onnodige citaten inkorten of verwijderen. Soms een kleine vermaning plaatsen, indien dat nodig is.
  • Problemen oplossen met de server, als Peter v.d.L. dat al niet gedaan heeft. Aangezien er nog drie andere sites op de server draaien en BNLS nogal populair is, heeft de server het er af en toe moeilijk mee.
  • Overleg met de andere moderatoren.
Aan vergaderingen en beurzen doe ik om begrijpelijke redenen niet mee, dus daar gaat voor mij geen tijd inzitten. Het is voornamelijk het doorlezen van alle berichten dat de meeste tijd opslokt. En oh wee wanneer ik op vakantie ga... :)

Maar afbrekende kritiek mag, vooropgesteld dat het terecht is en dat je het netjes houdt. Stel, bijvoorbeeld, dat fabrikant X een model maakt van een ICRm met deurtjes die echt open en dicht kunnen, compleet met 'ssssgt!' geluid en daar €100 voor vraagt.

Maar het ding is een centimeter te kort, de ramen zijn van een Russisch rijtuig afkomstig, de draaistellen van een goederenwagen, de opschriften kloppen niet en zijn onscherp, de kleuren zijn verkeerd en het enige echt Nederlandse aan het model zijn de meegeleverde Preisertjes van Pipo de Clown, Mamaloe, Klukkluk en de Dikke Deur.

Dan hoef je dat niet te verpakken in de vorm van "het is wel een mooi model, maar een paar puntjes zouden verbeterd kunnen worden"; je kunt gerust zeggen wat er allemaal mis is met het ding.

Maar houd het dan netjes. Ga niet fabrikant X voor rotte vis uitmaken of dat ze waarschijnlijk gerund worden door de Siciliaanse maffia. Denk aan de 10%-regel: je hebt het hier nog steeds over mensen, zelfs al zie je alleen je eigen beeldscherm.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #78 Gepost op: 25 August 2007, 13:21:45 »
    • Overleg met de andere moderatoren.
    Aan vergaderingen en beurzen doe ik om begrijpelijke redenen niet mee, dus daar gaat voor mij geen tijd inzitten. Het is voornamelijk het doorlezen van alle berichten dat de meeste tijd opslokt. En oh wee wanneer ik op vakantie ga... :)

Hoe kun je gezamelijk een beleid vaststellen als je niet aan een vergadering deelneemt?

Oke dan, een plaatje
    René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
    www.rwfoto.nl

JaJo

• Offline Offline
    • Spoor-0 & Spoor-1
      • Modeltreinbaan.nl
    « Reactie #79 Gepost op: 25 August 2007, 13:42:53 »
    Mijn plaatje was inderdaad als afkoelingsgeintje bedoeld. :)
    Ik voel mij op deze site altijd gast en neem mijn petje af voor de gastheren die alles in goede banen proberen te leiden.

Ervaring met mijn eigen mini-mini-mini site leert dat het héél veel tijd kost om alles in de hand te houden.

Groet Jaap

Groet Jaap
    Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
    http://www.modeltreinbaan.nl

Peter Korsten

• Offline Offline
    « Reactie #80 Gepost op: 25 August 2007, 13:58:09 »
    Hoe kun je gezamelijk een beleid vaststellen als je niet aan een vergadering deelneemt?

We hebben een eigen beheerders-forum.

En bij de eerste vergadering was ik via Skype aanwezig, maar Peter v.d.L. heeft een nogal brakke microfoon in zijn laptop en op een gegeven moment viel ik in slaap. :)

- Peter
    ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

DHG500

• Offline Offline
    « Reactie #81 Gepost op: 26 August 2007, 08:11:44 »
    Verdorie.......

.......het zijn net mensen! ;D
    Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Marijn

• Grote treintjes monteur
    • Offline Offline
      • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
    « Reactie #82 Gepost op: 26 August 2007, 23:29:18 »
    Blaat !
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

MRP_Peter

• Gast
    « Reactie #83 Gepost op: 27 August 2007, 06:34:07 »
    mijne heren en dames modelspoorders,

Even nog een berichtje in tegenstelling op wat ik eerder zei er niet meer over te beginnen,maar omdat ik een persoonlijke berisping kreeg van een van de moderators omdat mijn tekst sluikreclame zou bevatten,het volgende:

Ik heb onlangs een bericht geplaatst waarin ik een bepaalde stelling als voorbeeld gaf en die verweerde met goede reden overigens,wat ook overigens mijn goed recht is als nederlander die elders dan in nederland verblijft.
    Het is trouwens een ieders goed recht zichzelf te verdedigen als er met een negatieve vinger wordt gewezen,dus hiermee ook mijn recht.
    Als we dan toch over sluikreclame aan het discussieren gaan heb ik daar ook nog wel even wat over te zeggen:
    Een ieder die een merk X noemt pleegt of maakt zich in principe schuldig aan vermomde reclame,of dit nu voor een merk X is of voor een winkelier met de naam X.
    Je ontkomt er gewoonweg niet aan dat er op een of andere manier reclame gemaakt wordt voor een bepaald model of merk alleen al bij het noemen van het merk artikel.
    Er mij van betichten sluikreclame te maken gaat wel erg ver,laat deze beste man of vrouw het midden in mijn gezicht zeggen,dan kan ik ook mijn motivatie geven voor hetgeen ik eerder en elders heb geschreven,maar nee,het moet achterbaks en achter de rug om want da's makkelijker,zo kun je als betichter lekker anoniem blijven en lekker je gang blijven gaan,fantastisch,zijn we allemaal bij gebaat met zulk soort mensen....NIET DUS!
    Gezien het feit dat er mensen op dit forum aanwezig zijn,moderators of gebruikers die zich storen aan mijn ondertekening zal ik in het vervolg alleen met mijn eigen naam ondertekenen en daarmee basta!
    Kennelijk wordt het niet op prijs gesteld wanneer er op een eerlijke manier info weergegeven wordt.
    Moet er dan gelogen worden? Is dat dan de remedie voor dit forum?  Kan ook ,is helemaal niet moeilijk overigens, maar lijkt me voor een site als deze niet DE oplossing mensen.
    Raadpleeg de diverse bronnen maar eens over sluikreclame om de omschrijving ervan te weten te komen en welke vormen van reclame onder deze noemer vallen.
    Degene die dit gestart en gemeldt heeft bij de moderators mag zijn of haar stem ook naar mij toe laten horen,is wat meer sportiever.
    Nogmaals,ik heb het recht me te verdedigen binnen de toelaatbare grenzen van de nederlandse wetgeving tegen elke vorm van beschuldiging, je kunt het lullig noemen maar als mensen op hun strepen gaan staan kan ik dat ook.
    Ik ga niet mijn mond houdende toekijken hoe anderen mij of wat ik doe zomaar achterloos in de grond aan het boren zijn,dat mag duidelijk zijn.

Het preselectief censureren van berichten alleen maar omdat gebruiker X een bepaalde afkomst of argument heeft op hetgeen wijzende naar hem of haar in een bepaald artikel, of omdat hij of zij een bepaalde functie of carriere heeft is geen goede reden noch een goede motivatie van afwijzing,berisping of censurering.

Voorts ben ik van mening dat moderators hun ' machtspositie ' niet moeten misbruiken,doch zij zullen aangedragen ' feiten ' op gedegen waarheid moeten onderzoeken en dan pas oordelen,zulks pas na volledig natrekken van standpunten en/of meningen van betrokken partijen.

Peter.

DHG500

• Offline Offline
    « Reactie #84 Gepost op: 27 August 2007, 06:49:12 »
    Goeiemorgen Peter,

Fijn dat je gewoon in discussie blijft terwijl je wel zeer persoonlijk aangesproken wordt. Da's tenminste een constructieve houding! En dat is niet iedereen gegeven die boos of geïrriteerd is. Petje af dus!

Zo vanaf de zijlijn jouw discussie met de moderatoren volgend, denk ik dat het een goede beslissing is om alleen met je eigen naam te tekenen en je bedrijfsgegevens te laten vervallen. Daardoor wek je veel minder de indruk dat je bericht de boodschap is van een bedrijf, jouw bedrijf.
    En bovendien heb jij als mens, medehobbyist, ook een schat aan modelspoorinfo in je hoofd. Daar heb je geen bedrijf voor nodig en daar willen we graag meer van horen.

Kortom, je bent volgens mij goed bezig en ik denk dat e.e.a. voortaan wat soepeler zou moeten kunnen gaan.

Een prettige dag gewenst!
    Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Peter van der Leek

• Administrator
    • Offline Offline
      • Somda
    « Reactie #85 Gepost op: 27 August 2007, 08:47:58 »
    De officiële definitie van sluikreclame is hier helemaal niet van toepassing. Wij hebben als regel op deze site dat iemand die commercieel verbonden is aan een product, geen uitingen over dat product mag doen. Jouw handtekening bestond uit een volledige bedrijfsnaam en vaak een e-mailadres.
    Wij hebben dat binnen het team zelf gesignaleerd en besloten dat we jou vriendelijk gingen verzoeken om alleen met je eigen naam te ondertekenen om elke schijn van reclame voor je eigen produkten te voorkomen.
    In die bespreking kwamen we met het team al wel direct tot de conclusie dat we je er niet toe konden dwingen omdat het geen pure reclame is. Vandaar een vriendelijk verzoek. Geen berisping, eis, waarschuwing of wat dan ook.
    En ja, ook zo'n vriendelijk verzoek doen wij via PB en niet in het openbaar.

Dat jij vervolgens in je reactie een persoonlijke vete met 1 van de moderators aanhaalt en bovendien hier een negatief bericht plaatst over deze kwestie, siert je absoluut niet. Wij hadden van een fabrikant een professionelere houding verwacht.
    Met vriendelijke groet,
    Peter van der Leek

MRP_Peter

• Gast
    « Reactie #86 Gepost op: 27 August 2007, 09:42:49 »
    Beste Peter van der Leek,

Ik zal je een PB'tje sturen met daarin een kopie van het tegen mij gezegde door een van jouw collega's.....naar mijn mening zal jou dit genoeg zeggen.

groeten,

Peter.

Peter van der Leek

• Administrator
    • Offline Offline
      • Somda
    « Reactie #87 Gepost op: 27 August 2007, 09:46:32 »
    Het staat je vrij dat te doen, maar dat zal voor mij geen verrassingen kennen. Wij bespreken bijna alle PB's van te voren binnen het team.
    Ik weet dus reeds letterlijk wat er verstuurd is en wat er daarop teruggekomen is.
    Met vriendelijke groet,
    Peter van der Leek

MRP_Peter

• Gast
    « Reactie #88 Gepost op: 27 August 2007, 10:24:07 »
    Beste Peter van der Leek,

Jullie allen verzoek omtrend mijn ondertekening is ingewilligd.

Het gaat mij overigens niet zozeer over de ondertekening,danwel mijn recht een eerdere wijzende op en aanmerking te verdedigen middels goed onderbouwende argumenten,dat dit als mogelijke sluikreclame gezien wordt is alleen maar jammer,gezien er daartoe geen enkele grove opzet aanwezig was, en Peter,ik denk niet dat het aan de orde is of ik me nu wel of niet sier met mezelf te verdedigen op een eerdere stelling elders in het forum,dat mag duidelijk zijn,ik denk daarom ook niet dat het van jouzelf uit verstandig is het in dergelijke persoonlijke sferen te gaan betrekken.

met vriendelijke groet,

Peter.

stig

• Offline Offline
    « Reactie #89 Gepost op: 27 August 2007, 11:08:11 »
    Wij hebben als regel op deze site dat iemand die commercieel verbonden is aan een product, geen uitingen over dat product mag doen.

Waar staat dat trouwens, ik kan het niet op de site vinden...
    Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)