Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:22:56
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 20:13:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:08:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 20:02:27
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 19:57:10
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 18:46:43
Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 17:18:13
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08

Auteur Topic: ongenoegen uiten  (gelezen 33817 keer)

towncar59

• Offline Offline
Re: ongenoegen uiten
« Reactie #15 Gepost op: 23 August 2007, 09:50:57 »

Daar kan je het mee eens zijn, daar kan je het niet mee eens zijn. Heel zwart-wit gezegd maakt dat geen fluit uit. Het is onze site en wij bepalen hoe wij daarmee om gaan.

Helemaal mee eens.....

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 23 August 2007, 10:25:30 »
Ook ik ben het helemaal met de moderators eens. Hou het allemaal een beetje netjes, dan hoeft er m.i. helemaal niet ingegrepen te worden. Ik heb in ieder geval geen klagen en ben blij dat de moderators zoveel tijd willen steken in het beheer van het forum en de website.

Groeten, Marnix

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 23 August 2007, 10:42:44 »
Kijk, dat is tenminste duidelijk, of ik het daarmee eens ben of niet. Ook al is er weer een stuk, mijns inziens, zinnige discussie verwijderd, dan is aan mij de keus of ik me verder nog via BNLS voor de modelspoorders wil inzetten.

Dus samenvattend: ik heb duidelijk een andere mening, maar respecteer het nu tenminste heel duidelijk gemaakte standpunt.

Maarten.

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #18 Gepost op: 23 August 2007, 23:00:19 »
Het is inderdaad een duidelijke steling, en de aap is eindelijk uit de mouw
Ik pas me wel aan hoor, ik ben een makkelijk kind.
Maar ik laat mijn persoonlijke mening over de laatste uitlatingen van Peter maar voor me.
Ik zeg alleen maar, wat ik tegen iemand anders vroeger ook al zei toen hij trekjes kreeg van het is mijn site en daarmee uit.... "als je niet van dronken mensen houd, begin dan geen kroeg".........

zo, pappa heeft gezged....
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

fredamsterdam

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 23 August 2007, 23:06:35 »
zoals ik al eerder schreef betuttelend, jammer

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 23 August 2007, 23:21:31 »
Ben het voor 90% eens met de moderators, ik zelf ben ook van de generatie die de kinderschoenen van het internet aan heeft gehad en op vele forums en IRC kanalen aktief ben (geweest). Zelfs voordat internet er was heb ik al dergelijke dingen ondernomen (BBS-en, packet-radio).

Maar laten we elkaar gewoon met respect behandelen/benaderen en iedereen in zijn waarde laten. Iemand die een beetje na kan denken met gezond verstand zou toch beter moeten weten. We zitten hier tenslotte om elkaars kennis, ervaring etc. etc. uit te wisselen en het zal niet de bedoeling zijn van de stichting Beneluxspoor om over dit soort dingen te discussieren op een modelspoor-forum.

Wat Marty zegt klopt helemaal, als je niet van dronken mensen houd moet je geen kroeg beginnen. Maar ook de moderators hier en een kroegbaas doen dit met hart en ziel en gaan er voor, en het komt wel eens voor dat een dronken persoon buiten gezet moet worden. Het is niet altijd even leuk, maar ze zetten zich voor 200% in met hart en ziel met alle goede bedoelingen.

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

De eerste Ivo

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 23 August 2007, 23:38:12 »
Ik ben het met een van de voorgaande schrijver eens:

Dit is een forum voor en door gebruikers van de modelspoorhobby. Zolang we de bal spelen en niet de persoon, kun je gewoon discussie voeren met elkaar.

Laat deze discussie asjeblieft niet eindigen in een hoop rooie koppen die uiteindelijk wellicht zouden kunnen leiden tot ontploffen van dit forum...... Dat kan uiteindelijk helemaal niet de bedoeling zijn......

Ivo

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 23 August 2007, 23:56:15 »
Ivo,
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik heb al een paar jaar een oranje plastic armbandje om me arm waar op staat
"Respect to all".
Een collega vroeg vorig jaar aan me wat betekent dat. Mijn antwoord was om een ieder te respecteren.
Gelijk kwam de tweede vraag, en als je nu iemand niet mag.
Mijn antwoord was, maar ik respecteer hem wel.

Genoeg gel**** kom op met de foto's en ideeen kan nog genoeg insperatie gebruiken.

Arthur

Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #23 Gepost op: 24 August 2007, 00:04:41 »

Genoeg gel**** kom op met de foto's en ideeen
Arthur

Voor iemand met een stukkie  oranje rubber, toon je verdomd weinig respect naar mensen die wel over dit onderwerp door willen praten.....
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

ReesCees

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 24 August 2007, 00:08:33 »
Juist, klaar,ophouden: ga bouwen, denken en creëren (in willekeurige volgorde) en voor wie het niet meer weet hoe of wat stel hier je vraag over je hobby (en niet je frustratie > daar zijn andere forums/sites voor)

Gooi dit draadje op slot.

Ik zou wel 100 uur in een dag willen hebben om alles te kunnen doen wat ik wil voor mijn hobby naast mijn burgerlijk bestaan.................

truste,

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 24 August 2007, 00:10:25 door Kees-Jan »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 24 August 2007, 00:18:16 »
Voor diegenen die zich aan het bericht van mijn naamgenoot storen, ik denk dat jullie teveel naar de vorm en niet naar de inhoud kijken. Kennelijk dring het niet door dat de stichting juridisch verantwoordelijk is voor wat jullie op het forum zetten.

Willen jullie het nog duidelijker? Als een gebruiker op dit forum beweert dat fabrikant X een beroerd product op de markt heeft gezet en hij weet dit niet te onderbouwen, of hij heeft een commercieel belang bij een slechte verkoop van dat product, dan kunnen zowel de gebruiker als de stichting aangeklaagd worden wegens smaad.

Hoe lang denken jullie dat we een advocaat kunnen betalen van die paar honderd euro die we in kas hebben? Een juridische actie tegen ons betekent met vrij grote zekerheid het einde van deze site. En zelfs al zou dit niet het geval zijn, dan nog is dat iets waar we absoluut geen behoefte aan hebben.

En als je denkt dat het wel los zal lopen, helaas, dat doet het niet.

Vandaar dus dat het bestuur (Peter, Hans, Chris) en in bredere zin de overige moderatoren het beleid maken. Het bestuur neemt de uiteindelijke beslissingen, na overleg met de overige moderatoren, die gewoon vrijwilligers zijn en derhalve helemaal geen juridische status hebben.

Betekent dit dat we een soort junta zijn? Ja, absoluut. Maar dat geldt voor alle stichtingen in Nederland. Een stichting heeft een bestuur en verder niets. De keuze voor een stichting (in tegenstelling tot een vereniging met leden) is heel bewust geweest, omdat dit het beste aansluit bij onze activiteiten. En het is de beste waarborg voor de continuïteit van deze site, wat onze hoogste prioriteit heeft.

Immers, een vereniging betekent algemene ledenvergaderingen, gekozen besturen, kascommissies en, laten we dat niet vergeten, contributie. Zie je ons al achter een paar duizend leden aanlopen opdat ze hun lidmaatschap betalen?

Dat wil niet zeggen dat we niet openstaan voor suggesties of onderbouwde kritiek. Diverse keren al hebben gebruikers ideeën aangedragen waarvan we zeiden, "goh, dat is best wel een goed idee, waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht?"

Maar dat betekent geen inspraak. We gaan geen stemrondes houden om beleid te bepalen. We gaan niet iedereen vragen wat ze er van vinden en of ze het er wel mee eens zijn.

En er zijn bepaalde gebruikers die onvermoeibaar, iedere dag weer, vragen beantwoorden en hulp bieden. Zij zijn van werkelijk onschatbare waarde voor deze site. Maar ook zij hebben niets meer in te brengen dan de andere gebruikers, vanwege de redenen die hierboven genoemd zijn.

Het is bepaald niet zo dat we een stel machtswellustelingen zijn die totaal geen kritiek kunnen verdragen. Over het algemeen kost het veel tijd, financieel heeft het ook al het nodige gekost en op één of andere manier blijft het gezeik van een paar enkelingen langer hangen dan de complimenten die we krijgen.

De 'beloning' zit 'm in het bezig zijn met en richting geven aan een medium waarmee we modelspoorhobbyisten dichter bij elkaar kunnen brengen en een impuls aan de hobby kunnen geven. En ja, ook de waardering die we daarvoor krijgen.

Dus samenvattend, ja, strikt genomen zijn we despoten, maar wel verlichte despoten. Beter kunnen we het helaas niet maken. En als je nog niet duidelijk waarom niet, lees dan de alle uitleg nog eens door.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Florisw

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 24 August 2007, 01:55:13 »
Citaat Peter Korsten: "fabrikant X een beroerd product op de markt heeft gezet en hij weet dit niet te onderbouwen, of hij heeft een commercieel belang bij een slechte verkoop van dat product, dan kunnen zowel de gebruiker als de stichting aangeklaagd worden wegens smaad."
--------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens valt het het geven van 'niet onderbouwde kritiek' nog altijd onder vrijheid van meningsuiting. Als ik product x maar niks vind omdat ik die dag een slecht humeur heb, lijkt me dat misschien geen goede reden. Maar dan hoef je echt niet bang te zijn voor een rechtszaak, Peter. Het wordt anders als een forumlid aperte leugens verspreid over een persoon, winkel of fabrikant. Als ik zou beweren dat de nieuwe e-loc van merk X kan ontploffen, wat niet zo is, dan is er sprake van smaad. Niet als ik die loc niet mooi vind afgewerkt.

En dat is precies mijn enige bezwaar van Beneluxspoor....die jaren '50 betutteling zou van mij soms iets minder mogen.

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 24 August 2007, 03:06:48 »
Hallo allemaal,

De meningen van prive personen die in een forum staan kunnen geen vervolging opleveren voor de stichting, tenzij rasistisch of nog erger, maar dan nog heel moeilijk.

Ik ben ook van mening dat de moderators, admins en anderen het goed doen, en het is nu eenmaal onmogelijk om de 1000+ leden het allemaal naar de zin te maken, en zoals het tot nu toe ging is naar mijn mening een heel goede middenweg.

Groeten, Alexander

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #28 Gepost op: 24 August 2007, 04:47:09 »
Nou zeg. Kom ik hier om 4 uur 's nachts omdat ik vakantie heb maar ook nog steeds last van een kies, en staat dit draadje nog steeds bovenaan. Jammer dat dit draadje niet "ongenoegen uiten over een tandarts" heet, want dan zou ik mijn hele noord-nederlandse vocabulaire aan scheldwoorden kwijt kunnen.

@ peter: volgens mij zijn jullie echt geen junta hoor, daar heb ik hele andere beelden bij. Tenzij jullie van plan zijn vervelende modelspoorders boven zee uit een vliegtuig te gooien, maar met paar honderd euro in kas wordt dat niets  ;D.

Zelf ben ik erg blij dat ik, bij toeval, een aantal maanden geleden dit forum ondekt heb. Ik ben een verzamelaar die van plan is een baan te bouwen. En ondertussen heb ik hier erg veel kennis opgedaan.

Volgens mij lopen de discussies hier nauwelijks uit de hand. Dit natuurlijk mede dankzij het ingrijpen van de moderators ed. Soms kan de toonzetting wel iets vriendelijker. Zoals in het draadje waarin iemand sprak over pantograven. Deze persoon werd er "fijntjes" op gewezen dat de benaming hiervoor gewoon "stroomafnemers" is, wist ik toen ook niet.

En natuurlijk is er veel commentaar mogelijk op fabrikanten. De plan V (waar ik er overigens 5 van heb) is schaal 1:100, behalve de kop. De märklin icr's en motorpost zijn niet erg op schaal. Zelfde geld voor de plan W van roco, en zo kan ik wel een tijdje doorgaan. Feit is dat Nederland maar een kleine afzet markt is voor modelspoorfabrikanten en met keiharde kritiek bereik je echt niet zoveel. Ik heb altijd geleerd dat je met stroop meer bereikt dan met azijn  ;).

Ongenoegen over een bepaald model uiten en de plus en min punten aangeven mag natuurlijk altijd. Weet ik dat tenminste ook weer. Maar een opmerking zoals ik een tijdje geleden zag, dat märklin beter als merk kan verdwijnen, is natuurlijk te dom voor woorden.

Denk dat iedereen wel weet wat de fatsoensnormen op een forum zijn. Overigens kan ik me ook wel voorstellen dat iemand in z'n teleurstelling of frustratie over een bepaald model of een opmerking iets "verder" gaat dan normaal. Daarvoor zijn er dan gelukkig de moderators. Want wat dat betreft heeft Peter gelijk, zij bepalen wat wel of niet kan.
« Laatst bewerkt op: 24 August 2007, 04:51:51 door Esperopt »

MRP_Peter

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 24 August 2007, 05:54:53 »
Nog even dit hierover en dan hou ik in ieder geval hierover op omdat we dergelijke discussies heel erg lang kunnen doorvoeren en dan uiteindelijk het eind gewoonweg zoek is.
Ik begrijp beide zijden ( gebruiker en moderator) heel goed,de gebruiker die zijn of haar ongenoegen wil uiten over iets of iemand op een of andere manier en de moderators die ' toezicht ' (moeten) houden op hetgeen gezegd wordt in een bericht wat gepost wordt.
Er kan een hoop maar niet alles,wat dat betreft Peter ben ik het met je eens.
Hiervoor zijn (althans voor mij) duidelijke algemene bepalingen en een disclaimer voor het gebruik van dit forum opgezet.
Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat elke gebruiker zich hier dan toch aan moet houden,ongeacht of dat nu gepast is voor sommigen of niet.
Zouden dergelijke ' regels ' er niet zijn, wordt het een rommeltje met ver strekkende gevolgen wat me overigens niet echt bevorderlijk lijkt voor het forum.
Ik,en met mij velen denk ik,zitten niet te wachten op het feit dat dit forum zoiets als een www.scheldeenanderdehuidvol.nl of een www.latenwelekkerruziegaanmaken.nl site wordt, hier zijn andere sites voor, deze site lijkt me niet erg geschikt om voor een dergelijk iets in aanmerking te komen.
Sorry maar ik moest dit even kwijt, maar mijn mening hierover mag dan ook duidelijk zijn denk ik.
In de tussentijd ervaar ik dit forum als heel behulpzaam voor de ' problemen ' of vraagstukken die anderen hebben,prima site moderatoren,ga vooral zo door. :) :)

Met vriendelijke groet,

MRP Micro Railway Products Sdn.Bhd.
Peter van der Welle (Managing Director MRP)
« Laatst bewerkt op: 24 August 2007, 05:58:53 door MRP Micro Railway Products Sdn.Bhd. »