Ik zou een 2e hands 14-16 V DC (= gelijkspanning) trafo kopen.Bv. bij Marnan.eu.En op de beurs in Houten vind je er zat voor weinig geld.Ben je meteen klaar.Je kunt ook wel de AC (= wisselspanning) uit een Marklin trafo gaan gelijkrichten, maar gezien je vraagstelling ben je daar denk ik niet zo in thuis.Een aparte DC trafo is dan wel zo makkelijk.
Ook ik adviseer je een (tweedehands) gelijkstroom treintransformator voor H0 spoor te kopen. Merk maakt niet uit. Ze geven allemaal wel genoeg spanning, lees de 14-16 volt. Bijkomend voordeel, je kunt de motor regelen zodat je toeristen niet supersnel naar boven (of beneden) gaan. Nog een voordeel, de trafo levert bijna altijd ook wisselspanning. Die is bedoeld voor de wissels maar je kan er ook de lampjes op aansluiten die je in het berg en dal-station kan plaatsen. En uiteraard alle andere verlichting. De stroom, ampères die de lampjes en motortje gebruiken hoef je dan niet van de Märklin tranformator te halen en dus kun je die stroom gebruiken voor je locomotief. Als je kortsluiting hebt met je trein dan loopt de motor en en brandt de verlichting gewoon door. Als je geen trafo wilt aanschaffen koop dan een bruggengelijkrichter. Ik weet niet hoeveel ampères je motor gebruikt. Een gelijkrichter die een stroom van 0,5 A kan verdragen moet voldoende zijn schat ik. Kijk eens op een website van een elektronicazaak of vraag er eentje bijvoorbeeld bij een TVreparatiebedrijf. Vraag gelijk om het aansluitschema!Dirk
De Titan is niet geschikt.Als je de foto uitvergroot staat er bovenaan: für Märklin.Deze is dus AC (wisselstroom).Roco en Lima maken allebei treinen voor gelijkstroom, en maken dus alleen regelbare trafo's voor gelijkstroom (DC).Beide zijn dus geschikt.Ik heb zelf iets meer vertrouwen in de kwaliteit van de Roco (Oostenrijks).Lima is Italiaans.Voor de prijs van elk hoef je het niet te laten.Die Brawa kabelbaan is ook geen goedkoop dingetje dus een fatsoenlijke trafo is wel op zijn plaats.
Zo'n goedkoop Oranje Piko transformatortje is wel voldoende voor de versie van de skilift of kleine gondeltjes. Voor de kabelbaan met de twee grote gondels moet het ook gaan. Zelfs met de ingebouwde verlichting. Het voordeel van een regelbare transformator is dat je zelf kan bepalen hoe hard de kabelbaan draait.