Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sprog, Decoderpro en Uhlenbrock (sound) decoders door EgbertB
Vandaag om 07:07:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Remco vM
Vandaag om 03:30:05
Station Amsterdam Muiderpoort, gezocht: tekeningen, plattegrond door Modellbahnwagen
Vandaag om 01:01:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door janw
Vandaag om 00:41:38
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Carel Ruysink
Vandaag om 00:27:06
Mat '24 Jaap, Wegleer. Info en foto's gezocht. door jjg koopmans
Vandaag om 00:24:21
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Michiel 80
Vandaag om 00:18:01
Nieuwbouw container overslag terminal door NS1220
Vandaag om 00:10:54
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 00:01:02
Vraag over Frans rijtuig door Falkenberg
16 oktober 2018, 23:23:21
De Wadlander, een eilandbaan. door VFR
16 oktober 2018, 23:19:55
Mara Harbor door Martin Welberg
16 oktober 2018, 22:58:15
Experimenteren met Arduino - Mardec, reageert wel op DCC signaal van MultiMaus door NTeering
16 oktober 2018, 22:46:54
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
16 oktober 2018, 22:21:12
Projekt 083-338 door jerrytrein
16 oktober 2018, 22:19:08
Drijfwerk Metrop BR 18 door MDK193
16 oktober 2018, 22:17:30
Raadplaatje door Arjen52
16 oktober 2018, 21:54:05
Trams van de HTM in 1/87 door Tulpendaal
16 oktober 2018, 21:43:19
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Whis
16 oktober 2018, 21:41:23
Schrootbaan in spoor 1 door Tulpendaal
16 oktober 2018, 21:31:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 oktober 2018, 21:24:15
Schakeling voor kleurkeuze leds door arnaudns
16 oktober 2018, 21:09:45
Watertoren van Wageningen. door Duizendpoot
16 oktober 2018, 20:45:29
Ombouw/moderniseren Lima koploper door fc_del_nordeste
16 oktober 2018, 20:39:25
  

Auteur Topic: Zelf bouwen  (gelezen 2192 keer)

guest7823

  • Gast
Zelf bouwen
« Gepost op: 16 april 2014, 19:18:48 »
Lambert 1921



Zelf bouwen



De oorsprong van het zelfbouwen komt toch af van de modelspoorhobby. Maar vanaf het begin wilde ik iets hebben uit mijn eigen omgeving. Geïnspireerd door een model van station van Valkenburg, dat ik als 12 jarige zag ben ik begonnen met het bouwen van mijn ouderlijk huis. In de jaren daarna zijn verschillende modellen de revue gepasseerd. Modellen van gebouwen, locomotieven, seinen, locomotieven schaal 1:10, telkens weer op zoek naar een nieuwe uitdaging. Toen ik het een maal in mijn vingers had is het natuurlijk altijd perfecter geworden. Maar het ligt er ook aan hoe hoog je de lat voor jezelf legt. Omdat ik aan diverse evenementen deel neem en ook in opdracht modellen maak moet het er perfect en herkenbaar uit zien. Niet alleen spoorgerelateerde gebouwen maar ook andere markante gebouwen uit het Limburgse landschap, gebouwen die voor de bezoekers van tentoonstellingen en andere evenementen herkenbaar zijn. Je hoeft geen verre reizen te maken om mooie dingen te zien. Hier in Limburg vind ik genoeg inspiratie voor een volgend model.
Maar iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier, zolang als men er maar plezier en ontspanning in heeft.

Citaat
Detailfoto's van het Salviuskerkje te Limbricht.
Ook het kerkje is geheel van styreen gemaakt,bekleed met muurstructuren van scalescenes. De randen onder het dak heb ik op het werk uitgeponst. Kan ook met de hand. De ramen zijn ingekrast in folie. De kozijnen zijn gemaakt van 0,5mm koperdraad. Deze heb ik na het solderen platgeslagen met een klein hamertje.
Gr. Bert.




En het orgineel. Op de rechter foto is ook rechts op de achtergrond het kasteel Limbricht zichtbaar.





Citaat
Effe weer een up dateje van het station Klimmen - Ransdaal
Van de week heb de ik dakplaten ontvangen van Goovers modelbouw uit België. Op de foto's kun je zien dat ik eerst een dakconstructie heb gemaakt van 1mm dik styreen alvorens ik begin met het op maat snijden van de definitieve dakplaten.
Ook het gehele dak blijft afneembaar. Ook hangen er al gordijnen op de bovenverdieping.
Een foto van het station heb ik toegevoegd waarop te zien is dat het perron verhoogd wordt. Dit is ten tijde van de elektrificatie van de lijn Maastricht -Heerlen. Die op 12 mei 1949 feestelijk in gebruik werd genomen. Het eerste perron had een instaphoogte van 30cm gemeten van bovenkant spoorstaaf. Met de komst van de nieuwe treinstellen werd deze dmv  betonwanden verhoogd naar 70cm. De foto is afkomstig van van sationsweb.nl

Gr. Bert.





Citaat
Post T Nuth bijna klaar. Op de laatste dag van het jaar nog wat tijd gehad om te knutselen.
Volgend jaar weer verder.

Gr. Bert.





Citaat
Heerlen onder de draad.



.



Zelf bouwen



"Team Baanbrekers"

Met dit bouw verslag krijgt "huisjes bouwen" een hele nieuwe dimensie. Dat Lambert1921 geen "one trick pony" is laten zijn overige aspecten zien. Kortom ....... een BNLS Baanbreker  (y)
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 13:51:26 door guest7823 »