Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

(BNLS Modulebaan) 27 oktober 2018 Generale repetitie tbv Eurospoor in Eindhoven. door St00mboy
Vandaag om 23:19:18
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Chris80
Vandaag om 23:12:58
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 23:10:57
Railad ombouwen door Falcon10
Vandaag om 23:10:24
ACME BR187 openen door Falcon10
Vandaag om 23:08:49
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 23:07:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Joop_L
Vandaag om 23:02:55
Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 22:57:14
De Wadlander, een eilandbaan. door VFR
Vandaag om 22:34:19
Een Roco 2418 omnummeren: passend alternatief nummer gezocht door spock
Vandaag om 22:32:36
Rangeerstukje bas door haes
Vandaag om 22:31:41
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 22:22:46
Spoor 1 locs programmeren met IBI door phdirk
Vandaag om 22:16:04
Ombouw/moderniseren Lima koploper door San-Markos
Vandaag om 22:13:38
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
Vandaag om 22:10:51
S88 splitter of lange netwerkkabels bij uitbreiding baan door phdirk
Vandaag om 22:07:13
Viessmann 5214, pendelautomaat. Vertaling/uitleg aansluiting gevraagd. door MOVisser
Vandaag om 22:06:49
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door 1795
Vandaag om 22:00:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:07
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 21:44:24
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Rondje_HO
Vandaag om 21:43:53
Vraag over Frans rijtuig door Rondje_HO
Vandaag om 21:40:05
LSModels 2018 door Rondje_HO
Vandaag om 21:39:40
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:38:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:22:05
  

Auteur Topic: Zelf bouwen  (gelezen 2195 keer)

guest7823

  • Gast
Zelf bouwen
« Gepost op: 16 april 2014, 19:18:48 »
Lambert 1921



Zelf bouwen



De oorsprong van het zelfbouwen komt toch af van de modelspoorhobby. Maar vanaf het begin wilde ik iets hebben uit mijn eigen omgeving. Geïnspireerd door een model van station van Valkenburg, dat ik als 12 jarige zag ben ik begonnen met het bouwen van mijn ouderlijk huis. In de jaren daarna zijn verschillende modellen de revue gepasseerd. Modellen van gebouwen, locomotieven, seinen, locomotieven schaal 1:10, telkens weer op zoek naar een nieuwe uitdaging. Toen ik het een maal in mijn vingers had is het natuurlijk altijd perfecter geworden. Maar het ligt er ook aan hoe hoog je de lat voor jezelf legt. Omdat ik aan diverse evenementen deel neem en ook in opdracht modellen maak moet het er perfect en herkenbaar uit zien. Niet alleen spoorgerelateerde gebouwen maar ook andere markante gebouwen uit het Limburgse landschap, gebouwen die voor de bezoekers van tentoonstellingen en andere evenementen herkenbaar zijn. Je hoeft geen verre reizen te maken om mooie dingen te zien. Hier in Limburg vind ik genoeg inspiratie voor een volgend model.
Maar iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier, zolang als men er maar plezier en ontspanning in heeft.

Citaat
Detailfoto's van het Salviuskerkje te Limbricht.
Ook het kerkje is geheel van styreen gemaakt,bekleed met muurstructuren van scalescenes. De randen onder het dak heb ik op het werk uitgeponst. Kan ook met de hand. De ramen zijn ingekrast in folie. De kozijnen zijn gemaakt van 0,5mm koperdraad. Deze heb ik na het solderen platgeslagen met een klein hamertje.
Gr. Bert.




En het orgineel. Op de rechter foto is ook rechts op de achtergrond het kasteel Limbricht zichtbaar.





Citaat
Effe weer een up dateje van het station Klimmen - Ransdaal
Van de week heb de ik dakplaten ontvangen van Goovers modelbouw uit België. Op de foto's kun je zien dat ik eerst een dakconstructie heb gemaakt van 1mm dik styreen alvorens ik begin met het op maat snijden van de definitieve dakplaten.
Ook het gehele dak blijft afneembaar. Ook hangen er al gordijnen op de bovenverdieping.
Een foto van het station heb ik toegevoegd waarop te zien is dat het perron verhoogd wordt. Dit is ten tijde van de elektrificatie van de lijn Maastricht -Heerlen. Die op 12 mei 1949 feestelijk in gebruik werd genomen. Het eerste perron had een instaphoogte van 30cm gemeten van bovenkant spoorstaaf. Met de komst van de nieuwe treinstellen werd deze dmv  betonwanden verhoogd naar 70cm. De foto is afkomstig van van sationsweb.nl

Gr. Bert.





Citaat
Post T Nuth bijna klaar. Op de laatste dag van het jaar nog wat tijd gehad om te knutselen.
Volgend jaar weer verder.

Gr. Bert.





Citaat
Heerlen onder de draad.



.



Zelf bouwen



"Team Baanbrekers"

Met dit bouw verslag krijgt "huisjes bouwen" een hele nieuwe dimensie. Dat Lambert1921 geen "one trick pony" is laten zijn overige aspecten zien. Kortom ....... een BNLS Baanbreker  (y)
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 13:51:26 door guest7823 »