Ik snap niet waarom je verbinding wilt tussen je beide schaduwstations.Het maakt je ontwerp behoorlijk ingewikkeld en duur (wissels, beveiliging)Ik zou kiezen voor een eenvoudiger opzet: het hondebot.Dus vanuit schaduwstation 1 via het zichtbare deel naar schaduwstation 2 (en terug).Verder zijn er nog wel mogelijkheden om het zichtbare deel wat te verbeteren en misschien zelfs uit te breiden.groetenHendrik Jan
Peter,dat klopt. Ik zou ervoor kiezen dat treinen die naar 'Oost' verdwijnen ook weer via 'Oost' terugkeren.Zelfde verhaal voor 'West'.Zo is het allemaal veel eenvoudiger te besturen.Ik hou altijd de Wet van Murphy in gedachten en probeer het zo simpel mogelijk te houden.Maar laat ik het eens omdraaien: waarom wil je vanuit het ene schaduwstation naar het andere kunnen?Wat is de meerwaarde? Weegt dat op tegen de extra kosten en extra kans op storingen?Het zichtbare deel van de baan oogt nog wat onrustig. Het nut van het paradespoor ontgaat me en de aansluiting naar de VAM installatie kan handiger.Heb je al een plek voor je station in gedachten? En heb je voldoende perronlengte?Zou je nog ergens een stukje vrije baan kwijt kunnen?tip: kijk eens in de korte poot van je L. Linksonder heb je nog ruimte om iets te doen. Daar kun je perfect een VAM installatie (of een andere spooraansluiting bv een haventje of fabriek) kwijt.De lange poot van je L is dan geknipt voor een mooi station met wat extra goederensporen voor je VAM-trein.Zo, dat is een heel verhaal. Je hebt behoorlijk wat ruimte, dus er kan zeker iets moois ontstaan succesHendrik Jan(die ruim een jaar bezig was met ontwerpen, voor hij zijn huidige thuisbaan begon)