Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Exact-Train 2025
door
Falkenberg
Vandaag
om 22:51:05
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:50:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
Vandaag
om 21:21:08
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 21:19:33
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 21:06:37
Vandaag bij pon
door
Jean-Pierre
Vandaag
om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:56:29
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:54:52
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
Vandaag
om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:52:20
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
bask185
Vandaag
om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 19:35:49
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
Vandaag
om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag
door
Seinhuis
Vandaag
om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
Vandaag
om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Joz
Vandaag
om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
AB 7216
Vandaag
om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Lex-trein
Vandaag
om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:44:52
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:13:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland (gelezen 4338 keer)
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #15 Gepost op:
17 April 2014, 22:19:27 »
Beste forumleden,
Ik heb de baan hier en daar op niveau 2 en 3 aangepast aan de hand van de gegeven suggesties.
Zit alleen de denken of de helling vanuit schaduwstation 2 naar het zichtbare gedeelte via de lus over het schaduwstation 2 niet te kort dus te steil is. Hoor graag uw reacties.
Peter
Gelogd
PeterNS
Offline
Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #16 Gepost op:
04 May 2014, 18:30:54 »
Beste forumleden,
Hierbij een update van mijn baanontwerp:
Suggesties en of tips zijn van harte welkom.
Peter
Gelogd
gansep
Offline
Berichten: 49
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
«
Reactie #17 Gepost op:
17 May 2014, 10:26:33 »
Hallo Peter,
Ik heb de evolutie van het baanontwerp gelezen en bekeken. Zou zelf in het laatste ontwerp twee zaken anders doen dus voor jou wellicht een tip. (ik heb niet alle reacties 100% gelezen, dus misschien is het al eerder opgemerkt)
1. Het valt op dat het meerdere keren voor komt dat een wissel direct aan een gebogen rails vast zit. Dit is niet verboden, maar de kans op ontsporingen (als de wissel in de afbuigende stand staat) is groter. Hangt er ook een beetje vanaf welk materieel je hebt (de ene trein is er gevoeliger voor dan de andere) en welke richting(en) je rijdt. (als je met de wissel mee rijdt is het geen probleem)
2. Je kan het station op het zichtniveau nooit passeren zonder één of meer afbuigende wissels. Als alle treinen op het station moeten stoppen zou ik het zo laten. Als er ook sprake is van passerende (goederen)treinen, zou ik aan iedere zijde een wissel vervangen door een slank(er) type. Dan houden passerende treinen ook nog een beetje snelheid.
Ik realiseer me dat beide tips ruimtevreters zijn, waarbij je concessies moet doen aan spoorlengte. Dat is de uitdaging van/voor de ontwerper.
Groet
Erik
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland