Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 23:09:40
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland  (gelezen 4285 keer)

PeterNS

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
« Reactie #15 Gepost op: 17 April 2014, 22:19:27 »
Beste forumleden,

Ik heb de baan hier en daar op niveau 2 en 3 aangepast aan de hand van de gegeven suggesties.
Zit alleen de denken of de helling vanuit schaduwstation 2 naar het zichtbare gedeelte via de lus over het schaduwstation 2 niet te kort dus te steil is. Hoor graag uw reacties.

Peter







PeterNS

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
« Reactie #16 Gepost op: 04 May 2014, 18:30:54 »
Beste forumleden,

Hierbij een update van mijn baanontwerp:
Suggesties en of tips zijn van harte welkom.















Peter

gansep

  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: L baanontwerp 3,75 x 2,00 ergens in Nederland
« Reactie #17 Gepost op: 17 May 2014, 10:26:33 »
Hallo Peter,

Ik heb de evolutie van het baanontwerp gelezen en bekeken. Zou zelf in het laatste ontwerp twee zaken anders doen dus voor jou wellicht een tip. (ik heb niet alle reacties 100% gelezen, dus misschien is het al eerder opgemerkt)

1. Het valt op dat het meerdere keren voor komt dat een wissel direct aan een gebogen rails vast zit. Dit is niet verboden, maar de kans op ontsporingen (als de wissel in de afbuigende stand staat) is groter. Hangt er ook een beetje vanaf welk materieel je hebt (de ene trein is er gevoeliger voor dan de andere) en welke richting(en) je rijdt. (als je met de wissel mee rijdt is het geen probleem)

2. Je kan het station op het zichtniveau nooit passeren zonder één of meer afbuigende wissels. Als alle treinen op het station moeten stoppen zou ik het zo laten. Als er ook sprake is van passerende (goederen)treinen, zou ik aan iedere zijde een wissel vervangen door een slank(er) type. Dan houden passerende treinen ook nog een beetje snelheid.

Ik realiseer me dat beide tips ruimtevreters zijn, waarbij je concessies moet doen aan spoorlengte. Dat is de uitdaging van/voor de ontwerper.
Groet
Erik