Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 17:25:34
Bahnstrecke 5867 door 741230
Vandaag om 17:15:07
Uhlenbrock Iris door phdirk
Vandaag om 16:53:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:29:31
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 15:56:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door ronaldvd2000
Vandaag om 15:24:54
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:42:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 14:25:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 11:06:00
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:34:15
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 09:44:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:19
modeltreinbeurs elsloo door dennie
Vandaag om 07:38:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:04:00
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
16 August 2025, 22:52:44
Da's Daz 2 door NS264
16 August 2025, 22:13:27

Auteur Topic: Overweeg Digirails-componenten te kopen... Ervaringen?  (gelezen 1308 keer)

PietB

• Offline Offline
  • Forum lid sinds December 2007
Overweeg Digirails-componenten te kopen... Ervaringen?
« Gepost op: 10 April 2014, 16:48:45 »
Ik ben van plan om onder mijn baan een paar digirails sein-wissel decoders te gaan plaatsen.
Nu ben ik op het forum gaan zoeken naar ervaringen met deze spullen en heb als zoek parameter het volgende ingevuld: "probleem" Digirails
Nou je schrikt je rot, zoveel mensen er problemen mee hebben.
Het resultaat was 5 pagina's met 130+ meldingen.
Nu rijst meteen de vraag:

Verkoopt Digirails matige produkten of zijn de bezitters ......... ja wat eigenlijk?

grt Piet.
« Laatst bewerkt op: 10 April 2014, 22:27:49 door Ronald Koerts. Reden: Titel verduidelijkt.... »
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Tomasso

• Offline Offline
Re: Problemen met Digirails electronica.
« Reactie #1 Gepost op: 10 April 2014, 17:33:35 »
Ha Piet,

Vergis je niet hoor. Bij het minste of geringste probleem van welk product dan ook worden hier al gauw 130 pagina's volgepraat over alle ellende betreffende het product. Je zou dan meteen denken dat de makers bij de wibra werken (Wij idioten bieden rotzooi aan ;D), maar vaak is het een klein probleem wat enorm uitvergroot wordt (en ik spreek uit ervaring want ik doe het namelijk zelf ook graag ;D). Over de Digirails spullen kan ik weinig zinnigs zeggen, maar volgens mij is het wel oké. De cracks zullen je er hier alles over vertellen, dus nog even geduld...

Mvg.

Tom.
« Laatst bewerkt op: 12 April 2014, 14:31:28 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Dave van der Locht

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 10 April 2014, 17:35:35 »
Tja... Als je problemen zoekt, zul je ze vinden. (y)

Vrijwel niemand maakt o.a. op forums een topic aan om juist te melden dat er totaal geen problemen zijn. Oftewel, je kunt dus aan de hand van wat zoekresultaten niet echt goed bepalen of iets slecht/matig/goed is. Althans... Niet op deze manier.

Daarnaast blijft het inderdaad ook nog de vraag wat een bezitter allemaal uitspookt.

Gr. Dave

Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

phdirk

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 10 April 2014, 19:07:52 »
Hallo Piet,

Er zijn Digirails (Digikeys) producten, die vrij lastig te programmeren waren, zoals de DR4018 en in mindere mate de DR4024. Daar is ook op dit forum veel over geschreven en dan krijg je natuurlijk veel postings. Inmiddels is er zoveel over het programmeren van die producten geschreven en ook zijn de manuals aangepast, dat dat nu zonder al te veel problemen moet lukken.
Ik heb bij diverse modeltreincollega's Digirails producten geïnstalleerd en die werken zonder problemen. Zelf heb ik 3 DR425's en een DR4018 in gebruik zonder problemen.
Gewoon doen.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

Hans Kl

• Offline Offline
  • Periode III - heden
« Reactie #4 Gepost op: 10 April 2014, 19:56:55 »
Hoi Piet,

Zoals gezegd, vergis je niet, problemen worden altijd groot uitgemeten.
Zelf heb ik 5 DR4024 decoders ingebruik, had in het begin wat 'probleempjes' met programmeren, daarna zonder problemen in gebruik. Was toch ook een gebruikers foutje....

gr en succes!
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Overweeg Digirails-componenten te kopen... Ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 10 April 2014, 22:40:31 »
Hallo Piet,

Nu ben ik op het forum gaan zoeken naar ervaringen met deze spullen en heb als zoek parameter het volgende ingevuld: "probleem" Digirails

Tja... als je die zoektermen gaat gebruiken om ervaringen met bepaald merk op te zoeken dan ben ik bang dat je nooit "goede" resultaten zal vinden. Dat is natuurlijk vragen om voor de gek gehouden te worden. Problemen worden altijd op fora groter uitgemeten dan ze zijn. Je weet nooit wat het niveau van een probleemmelder is. Als hij nauwelijks weet wat een Multimaus is of een decoder... dan heb je al snel een probleem om een wisseldecoder aan te sluiten en te programmeren.

Goed ik heb een aantal componenten van digirails. Puur ook omdat ze meestal een aantal opties hebben die ik nodig hebt. Het is een van de weinige merken met 4 standen voor een servo.... Dat betekent wel weer dat ze veel opties hebben, dus uitgebreid te programmeren zijn... Dus goed opletten en uitzoeken bij monteren, aansluiten en programmeren.

Zelf een tig aantal decoders, servo en schakeldecoders, onder de baan hangen. Even goed nakijken en navragen hoe het een en ander werkt. Uitzoeken maar dan werkt het spul echt fantastisch. Er kan ontzettend veel met de decoders alleen meteen ook weer het gevaar dat het niet meteen werkt zoals jij dat wenst of wilt. Gewoon uitproberen is het devies.

En koop gewoon 1 decoder. Probeer het uit, bevalt hij: Dan houdt je hem. Bevalt hij niet: Verkopen en koop iets anders. Dan kost het je een keer een euro of 20 tot 30... Dat zal je de kop niet kosten. Dan heb je het wel uitgeprobeerd en ben je een ervaring rijker en kan je je keuze goed onderbouwen...  (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Wummeke

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 10 April 2014, 22:45:28 »
Besef je dat je met die zoekactie ook topics vindt waarin gezegd wordt: "ik heb totaal geen probleem met Digirails producten" of "met esu producten heb ik altijd problemen, maar met Digirails spullen nooit"? En dat je (volgens mij) alle posts die die twee woorden bevat vindt, die misschien allemaal in hetzelfde topic staan? Die 6 pagina's en 130 hits zeggen helemaal niets.

Met alleen een zoek actie kun je de kwaliteit van de digirails-producten niet beoordelen. Je moet dan elke search-hit lezen. En dan nog, iemand die tevreden is zal dit niet zomaar direct posten zoals hier boven al opgemerkt werd. Dat is altijd het probleem met gebruiker-reviews op internet.

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Digirails, ook toen ik een defect product had. De handleidingen kunnen soms wat verbetering gebruiken, maar ze zijn over het algemeen prima in orde.

(Overigens komt dit topic nu ook in je zoekresultaten, dus zijn die nog irrelevanter geworden ;) )
« Laatst bewerkt op: 10 April 2014, 22:48:52 door Wummeke »
Gr,

Jan Willem

henk

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 10 April 2014, 22:52:18 »
Dat neemt niet weg dat als je een forum een beetje volgt, dat je dan een heel aardig beeld krijgt. Met de Digirailsdecoders waren zeker aanvankelijk wel degelijk meer problemen dan met andere decoders. Problemem die vooral waren terug te voeren op onduidelijkheden in het functioneren en in de handleidingen. Heb je het eenmaal door, dan zijn het verder goed functionerende decoders. Daarbij helpt het doorlezen van een paar van die topics ook. Alvast één tip: altijd in POM modus programmeren.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Railbouw Leerdam

• Offline Offline
  • Mooi toch?
« Reactie #8 Gepost op: 10 April 2014, 23:35:36 »
Om terug te komen op de originele vraagstelling....

Ik heb al mijn sturing van mijn baan van digirails.. Ik heb een goede ervaring ermee. Wat anderen terecht stellen, digirails decoders kunnen meer, dat kost soms even een handleiding lezen. Maar je seinen, wissels en de verlichting van je scenery etc. etc zijn zeer netjes bestuurd door de decoder. Ook de s88n modules bevallen goed. Mijn baan draait 3 jaar zonder problemen met deze modules, dus ik kan ze je aanraden. Ook de prijs is netjes voor hetgene wat je ervoor krijgt, dus ook dat lijkt me geen groot struikelblok.

Hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord heb.

Gr. Dieuwe
Gr. Dieuwe

PietB

• Offline Offline
  • Forum lid sinds December 2007
« Reactie #9 Gepost op: 11 April 2014, 15:16:14 »
Iedereen bedankt voor de beantwoording.
Ik denk dat ik zoals Ronald schrijft over ga tot de aanschaf van één exemplaar en die eens goed aan de tand ga voelen.
En de tip van Henk om alleen POM te programmeren is ook een goeie.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.