Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..  (gelezen 4671 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Gepost op: 21 March 2014, 23:04:10 »
Word er niet eens een stel bewaard voor het stroomlijn museum in utrecht? :P

Tinus.
Staat eral, je bent welkom om te komen speuren  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 April 2014, 23:01:42 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #1 Gepost op: 21 March 2014, 23:11:19 »
Jammer dat ze weggaan, nu zitten we nog jarenlang tegen die saaie gele troep aan te kijken.
Prima spul overigens dat ICR. Gaat nu al meer dan 30 jaar mee en doet, met wat opknapbeurten weliswaar, nog uitstekend mee. Zelfs qua vormgeving (diezaaijn noemen we dat tegenwoordig) kan het nog meer dan goed meekomen. Designklassiekertje in de dop van de good old NS.  (y).
No dress rehearsel, this is our life.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #2 Gepost op: 21 March 2014, 23:20:06 »
Hoe zit het nou met dat vage idee om VIRM om te bouwen voor de HSL.
is dat onzin of word daar serieus aan gedacht?

Gezien ze gaan beginnen met de revisie van DD-IRM.

Groet Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #3 Gepost op: 21 March 2014, 23:21:53 »
Het doet pijn te moeten erkennen dat de Belgen hierin i.d.d. slimmer zijn [geweest] NS heeft kapitalen moeten dokken voor die consessie en wou derhalve met ondeugdelijke spullen op de eerste rang zitten, foute boel in Nederland.

Het zou natuurlijk flauw zijn om te beginnen over hoeveel geld de wafelijzerpolitiek in het algemeen en de NMBS in het bijzonder de Belgische belastingbetaler kost. :) NS betaalt ongeveer evenveel belasting als NMBS Holding winst maakt... en NMBS reizigers draait met verlies. Het grootste deel van die winst komt ook nog eens uit infrastructuur, oftewel belastinggeld.

Ik kan me dus helemaal niet vinden in de borstklopperij van Descheermaecker. Het beeld dat bij mij naar voren komt is dat de NMBS de NS op alle mogelijke wijzen heeft tegengewerkt en dat dit eigenlijk staand beleid is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #4 Gepost op: 22 March 2014, 01:21:49 »
Prima spul overigens dat ICR. Gaat nu al meer dan 30 jaar mee en doet, met wat opknapbeurten weliswaar, nog uitstekend mee. Zelfs qua vormgeving (diezaaijn noemen we dat tegenwoordig) kan het nog meer dan goed meekomen. Designklassiekertje in de dop van de good old NS.  (y).

Inderdaad, prima spul.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #5 Gepost op: 22 March 2014, 09:27:36 »
Bedoelen jullie niet de ICM?


martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #6 Gepost op: 22 March 2014, 13:33:50 »
Nee ICRm. ICMm is koploper en ICK zijn die duitse 2de handsjes

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #7 Gepost op: 22 March 2014, 14:09:51 »
Ik weet het niet, maar volgens mij was er geen voorganger van de V250, en is er zeker niets van gesloopt...?

Doelde meer op het voormalig Beneluxmaterieel. Volgens mij zijn de bijbehorende stuurstandrijtuigen toch naar de eeuwige jachtvelden verplaatst? Nou weet ik niet of die dingen al ver op waren of niet, maar 't moest al eruit voordat de falende opvolger op 't spoor zou komen... ;D
« Laatst bewerkt op: 22 March 2014, 14:14:16 door Hammondman »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #8 Gepost op: 22 March 2014, 15:32:44 »
Hoe zit het nou met dat vage idee om VIRM om te bouwen voor de HSL.
is dat onzin of word daar serieus aan gedacht?

Gezien ze gaan beginnen met de revisie van DD-IRM.
aangezien er TRAXX'n bijkomen zal dat wel niet meer doorgaan.

@Hammondman: De ICR Bs hebben geen revisie gehad wat de rest van het ICR wel kreeg, ze waren dus eigenlijk op.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #9 Gepost op: 23 March 2014, 16:51:32 »
Ik vindt ze mooi van lelijkheid  :P

Zoon, die kreet heb je niet van jezelf!
Op gevaar OT te vliegen:
Dat geldt inderdaad voor bepaalde honderassen! NIÉT voor wanproducten die AnsaldoBreda in opdracht van NL-politici in elkaar flanst...  ;)

Frans (inderdaad Vader van...  ;) )
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #10 Gepost op: 23 March 2014, 17:09:49 »
@Rick en @Hammondman:

Ik denk  dat 'de politiek' al een behoorlijke invloed had bij het besluit die rood/gele TrekDuw te laten sterven... >:(

Het succes van BeNeLux Mat-'57, het niét sneuvelen met de opvolger: die "eerste TrekDuw", het dus noodgedwongen ontwikkelen van die rood/gele TrekDuw, maar dus 'via het Protocol' om zeep helpen van die BeNeLuxtrein is voor mij veelzeggend...
Ook al propageert men "ÉÉN grenzenloos Europa voor iedereen", de trein waar het meeste klootjesvolk mee reist mag beslist niet verder dan de historische landsgrenzen en dan ook zéker niet een comfortabele verbinding leveren! Als je geen Thalystarief wilt betalen ga je vanaf Roosendaal maar met die boemel!  :-\ :'( >:(

Ir. Den Hollander draait zich voor de zoveelste keer om in zijn graf...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #11 Gepost op: 23 March 2014, 17:32:34 »
Sluit ik me volmondig bij aan.

Het aantal malen dat ik mijn Eurostar niet kon halen door de zoveelste "wegens logistieke problemen" niet rijdende Benelux en eigenlijk formeel niet mee mocht met de onder de zelfde marketing paraplu (NS Internationaal / NS HiSpeed) rijdende Thalys (maar waar het personeel me altijd wel mee liet reizen, zodat ik mijn Eurostar toch haalde, zelfs met 30 minuten ruimere overstap), spreekt wat dat "beleid" betreft ook boekdelen.

Hoezo, alvast zo onaantrekkelijk mogelijk in de markt zetten, zodat hij vanzelf wel leegloopt!?!?!??!?!  ??? :'(

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #12 Gepost op: 23 March 2014, 18:58:49 »
Las dat de traxx een geel/blauwe kleur krijgt, klopt dit en is er al een ontwerp? Van de kleurstelling?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #13 Gepost op: 23 March 2014, 19:24:02 »
Hangt er natuurlijk helemaal van af waar je dat las- De ene bron is betrouwbaarder dan de ander.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #14 Gepost op: 23 March 2014, 19:55:50 »


De overgebrachte BDs-en worden, volgens onderschrift, in Haarlem omgebouwd zodat ze met Traxx-en kunnen rijden. Is dit dan voor de Benelux dienst of ook voor de InterCityDirect?