Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 17:41:04
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
Even voorstellen Niels uit Den Haag door 1200blauw
Vandaag om 17:35:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 17:33:15
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 17:24:22
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ad Cleijsen
Vandaag om 17:19:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:12:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 17:04:20
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:04:17
Aansluiting Bezetmelding door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:48:59
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:48:21
Modelwensen 2026 door Arjan6511
Vandaag om 16:42:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:44
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 16:28:38
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Quinzeedied
Vandaag om 16:20:58
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 16:04:13
Klein baantje om de Kerstboom heen door Keska
Vandaag om 16:01:34
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 15:59:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:42:40
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Ronald Halma
Vandaag om 15:23:59
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:20:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door Arjan6511
Vandaag om 15:04:26
Tricolore trein door Wim Romijn
Vandaag om 15:01:09
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 14:38:44
Thalys, verschillende merken, hoe koppelingen aanpassen? door raf
Vandaag om 14:34:40
Goede wensen voor 2026 door Karben
Vandaag om 13:24:27
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 13:02:57
  

Auteur Topic: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?  (gelezen 4828 keer)

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?
« Reactie #30 Gepost op: 03 April 2014, 13:55:59 »
Dus zit er nu toch voortgang in de plannen  (y)
Mooi plan, zal wel wat kosten om het uiteindelijk te exploiteren

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?
« Reactie #31 Gepost op: 03 April 2014, 14:01:17 »
Mooie plannen. Succes. (y)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?
« Reactie #32 Gepost op: 03 April 2014, 16:33:34 »
Leuk project. Plaatwerk vervangen, ontroesten en schilderen is zo op locatie prima te doen. Ben benieuwd naar de rijtuigen, ik kom zeker een keer kijken (ook even weer naar de 320 kijken, veel op gereden).

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?
« Reactie #33 Gepost op: 03 April 2014, 20:11:42 »
Nu de spoolrlijn nog effe doortrekken en rijen maar!!!! ;D
Een beetje lichtzinnig denken/dromen mag toch wel?
« Laatst bewerkt op: 03 April 2014, 20:19:01 door Bert van Gelder »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Tenderloc op snelweg gezien, wie weet er meer van?
« Reactie #34 Gepost op: 04 April 2014, 18:41:30 »
Thom, volgens mij denk je wel wat lichtzinnig over effe een drijfstangetje maken e.d.
Restant wielstel uitbouwen, een nieuwe as laten maken, beide wielen erop laten persen, drijfstangen, leibanen enzovoorts nieuw maken is iets wat voor een museumlijn met decennia ervaring al een stevige, zo niet onmogelijke klus is. Dan heb ik het nog niet over eventuele verdere schade aan frame en/of cilinders. Tot slot kun je er vanuitgaan dat de ketel na 100 jaar ook wel aan het einde van zijn latijn is. Ik hou het er voorlopig dus maar op dat de loc zijn dagen als statisch monument zal slijten. Wat natuurlijk ook mooi is :) beter dan dat 'ie staat te verrotten in Dieringhausen. Maar eens een keer gaan kijken :)
Mja, het blijft wel een hoop werk, daar heb je gelijk in, maar onmogelijk is het ook niet natuurlijk en dat was meer mijn doelstelling van de uitspraak. De ervaring kun je hebben door samenwerking of uitbesteding natuurlijk.