En dan wordt je ineens gebeld dat er mogelijk een baan voor het oprapen ligt en of je even langs wil komen. Het schopte de planning en het maken van het schema nogal in de war.Het schema:http://www.m-voorloop.nl/benelux/78014.jpgHet is snel getekend en ook niet af. Dat heeft een reden. Zoals het schema nu getekend is, loop je het risico dat de klokgenerator rond IC3 inschakelt op het moment dat IC2 de uitgangen hoog maakt die niet met de EN-poort zijn verbonden.
Een alternatief wat ik heb gebruikt is om een MP3'tje te maken met het gewenste signaal en dat vervolgens te versterken.Hier een videootje.Het mooie van een mp3 speler is dat je heel makkelijk het signaal kan aanpassen.
// Project Light house simulationint ledPin = 11; // shall be PWM pinconst int Period = 6; // one periodfloat y1;float y2;float y3;float y4;float y5;int ledVal;int dt; // step timevoid setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT); dt = int(Period*1000/360); //Delay after recalculating new PWM value, //Period is total sinus period, //1000 is because delay is in milliseconds and //360 because a full period is 360 degrees.}void loop() { for (int x=0; x<360; x++) { y1 = (sin(radians(x))); y2 = (y1+1)/2; y3 = 0.1/ (y2+.1); y4 = 1-y2; y5 = y3 * pow(y4,4); ledVal = int(y5*254); analogWrite(ledPin, ledVal); delay(dt); }}
// Project Light house simulation: Ameland// https://www.youtube.com/watch?v=pMOo4SKzhpoconst int ledPin = 10; // shall be PWM pinconst int Period = 3; // one period of a flash in seconds; for Ameland 3 secondsconst int wait_Period = 6; // waiting time in seconds; for Ameland 15 seconds - 3*3 = 6 secondsconst int back_light = 5; // light that is present in the tower when it is not flashingfloat y1;float y2;float y3;float y4;float y5;int ledVal;int ledVal_noFlash;int dt; // step timevoid setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT); dt = int(Period*1000/361); //Delay after recalculating new PWM value, //Period is total sinus period, //1000 is because delay is in milliseconds and //360 because a full period is 360 degrees. }void loop() { for (int ind=0; ind<3; ind++){ for (int x=0; x<360; x++) { y1 = (sin(radians(x))); y2 = (y1+1)/2; y3 = 0.1/ (y2+.1); y4 = 1-y2; y5 = y3 * pow(y4,3); ledVal = int(y5*(254-back_light)+back_light); if (x == 0) {ledVal_noFlash = ledVal;} analogWrite(ledPin, ledVal); delay(dt); } } analogWrite(ledPin, ledVal_noFlash); delay(wait_Period*1000);}
Hallo Hier is een plaatje van het optiek van een vuurtoren . Er zitten in dit geval 6 halogeenlampjes in . Deze bevinden zich in een caroussel . Als er 1 lampje stuk draait het volgende ervoor .gr Jos