Het probleem zit in het adhesie gewicht van de loc. Wanneer we deze ook eens op de juiste schaal zouden brengen hadden we géén probleem (of het moet aan de baan onderbouw liggen )
Maar het is een heel persoonlijke voorkeur. Ik verwijder de asb'tjes in ieder geval als dat gemakkelijk gaat. Bij Roco kun je meestal eenvoudig een wielstel omwisselen. Moeten er wielen van assen worden vervangen, dan doe ik het alleen als het echt nodig lijkt. Dus als er stroomafnameproblemen zijn of bij dubbeltractie. Ik heb ook de wielen voor de Trix 6400 binnen. Dat wordt niet heel gemakkelijk, maar bij rijden in dubbeltractie laten de loks hele halen aan asb-vuil achter.
Ten aanzien van het gewicht van de lok De juiste berekening in H0 is bijvoorbeeld bij een gewicht van 150 ton.150.000 / 87 / 87 / 87 = 228 gram.Het volume is namelijk lengte x breedte x hoogte.
Dan istie slecht op schaal De moleculen dienen ook 87 keer zo klein te zijn, en 87 keer dichter bij elkaar te zitten. Kom je mooi weer op 150 ton uit
@Louis, de tijd moet je juist niet door 87 delen.