Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
17 August 2025, 23:06:34
Uhlenbrock Iris door saskia
17 August 2025, 23:05:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
17 August 2025, 22:38:04
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
17 August 2025, 22:22:43
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door MarcoK1999
17 August 2025, 22:17:54
US diorama in H0 door Frank 123
17 August 2025, 21:57:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
17 August 2025, 21:55:36
Station Roodeschool door Torikoos
17 August 2025, 21:46:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
17 August 2025, 21:39:42
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door cor_b
17 August 2025, 21:26:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door decauville_nl
17 August 2025, 21:22:28
Raadplaatje door GerardvV
17 August 2025, 20:51:57
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
17 August 2025, 20:38:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
17 August 2025, 20:38:35
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 August 2025, 20:17:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 August 2025, 20:02:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door daempfer
17 August 2025, 19:58:34
Uhlenbrock Intellibox 3 door Hasenwald
17 August 2025, 19:58:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door einte
17 August 2025, 19:14:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
17 August 2025, 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
17 August 2025, 18:54:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
17 August 2025, 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
17 August 2025, 18:24:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
17 August 2025, 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
17 August 2025, 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
17 August 2025, 16:14:38
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
17 August 2025, 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
17 August 2025, 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
17 August 2025, 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
17 August 2025, 15:09:40

Auteur Topic: hulpactie voor BCN Rijswijk...een idee ??  (gelezen 4473 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
hulpactie voor BCN Rijswijk...een idee ??
« Gepost op: 27 February 2014, 09:58:13 »
Hallo medemodelbouwers,

Ik heb net het meer dan dramatische verhaal gelezen over de inbraak en de vernieling van de clubbaan van BCN Rijswijk. Zoiets als dit is gewoon zo erg dat ik het gevoel heb dat we wat voor die vereniging moeten doen. Ik heb hier nog wat aan groen materialen die ik aan de club ter beschikking wil stellen en ik zal eens kijken of ik nog meer spullen heb die ik kan missen om ze weer op dreef te helpen.

Mijn idee is dat er hier vast meer mensen zijn die spullen in hun hobbyruimte hebben liggen die buiten de collectie vallen of niet meer gebruikt worden. Bijvoorbeeld 1 iemand heeft een huisje wat nog gebouwd moet worden, maar wat er niet van komt en een ander heeft een paar goederenwagentjes die al jaren niet meer op het spoor hebben gestaan en een ander heeft scenerymateriaal gekocht wat toch niet gebruikt wordt omdat er iets anders voor in de plaats is gekocht. Of iemand die toch spullen wil gaan verkopen en dan 1 rijtuig of een paar huisjes minder verkoopt om een club een doorstart te kunnen geven.

Als er heel veel mensen zijn die een klein beetje spullen af willen staan moet het toch mogelijk zijn om het 1 en ander bij elkaar te brengen om te zorgen dat deze club weer met plezier verder kan zodra ze een ( andere ) ruimte met beveiliging hebben. Ook al is het maar een druppel op een gloeiende plaat, het is toch een gebaar aan de BCN om te laten zien dat we met ze meeleven.

Zijn hier mensen die het met me eens zijn en ook iets ter beschikking willen en kunnen stellen ?

Vriendelijke groet Ruud B.

« Laatst bewerkt op: 27 February 2014, 10:01:01 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
Re: hulpactie voor BCN Rijswijk...een idee ??
« Reactie #1 Gepost op: 27 February 2014, 10:58:35 »
Cool initiatief !

Ik zal eens kijken, maar het is wellicht ook handig om een beetje na te gaan wat er dan ontvreemd is.

Ik bedoel, als het gaat om rails en ze gebruiken merk A, dan kan je merk b, C en D wel inleveren maar daar wordt dan toch niet veel mee gedaan.

En qua materieel, als ze een bepaald thema hebben (iets in in TP III) en ze krijgen veel modern materieel, schiet dat ook niet op.

Ik bedoel, alle beetjes helpen dan wel, maar het heeft geen zin van alles te verschepen wat dan toch staat te verstoffen ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 27 February 2014, 11:15:48 »
Hallo Martijn,

Qua rails is het wel handig om te weten op welk merk ze rijden, maar aan de lijst van gestolen treinen te zien wordt er niet specifiek een tijdperk aangehouden qua treinen. In de lijst staan NS stoomlocomotieven tot E-locs van Locon. Dus ik neem aan dat het Nederlandse gelijkstroomtreinen moeten zijn of treinen die in Nederland rijden, ongeacht welk tijdperk.

En als het dan gaat om rijtuigen en goederenwagens is er heel veel wel bruikbaar denk ik. Misschien dat er zowel rijtuigen in 1:100 als in exact 1:87 aanwezig waren, dat zou me ook niet verbazen.

Misschien dat Dino7 hier even op kan reageren, dan wordt nog beter duidelijk wat voor materialen er welkom zijn.

Met vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #3 Gepost op: 27 February 2014, 11:43:39 »
misschien heeft miniworld rotterdam nog wel een hofpleinstation over? (y)

dino7

• Offline Offline
    • Mijn site met zelfgebouwde elektronica.
« Reactie #4 Gepost op: 27 February 2014, 11:50:42 »
Hallo Ruud,

Correct, op onze oude baan (die niet kapot is, want die was mee naar Goes) word gereden met alles wat in Nederland had gereden.

De gesloopte baan was het tijdperk 1907 tot 1953.

Ik heb je PM gezonden over hoe we eventuele donaties kunnen organiseren.

We hebben wel nog het een en ander aan rijdend materiaal wat bij leden thuis stond en ook mee was bij de beurs in Goes.

misschien heeft miniworld rotterdam nog wel een hofpleinstation over? (y)

miniworld heeft aan ons laten weten dat ze het heel erg vinden wat er gebeurd is en onze pijn een beetje willen verzachten door voor de hele club toegangskaartjes ter beschikking te stellen voor een rondleiding. Maar ze kunnen niet iets betekenen voor materiaal.

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
« Reactie #5 Gepost op: 27 February 2014, 13:30:45 »
Hallo Ruud

Vindt het een super idee, als alternatief kunnen we natuurlijk spullen verkopen ten baten van BCN Rijswijk of als we een paar sponsoren vinden een Lotterij organiseren. Zo krijgt BCN Rijswijk ook wat financielle middelen om wat nieuw materiaal of speciale treinen te kopen.
Misschien valt ook nog wat op ONTRAX te doen, die is algauw en een kollekte brengt ook geld.

BCN Rijswijk veel steun en ga verder, sommige van de bouwwerken zijn het waard om ooit repareert te worden.

Gr. Joke

dino7

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 27 February 2014, 13:49:53 »
Chris staat van het weekend op ONTRAX te helpen bij de stand van de Wapstad, mocht je willen langsgaan om een praatje te maken.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 27 February 2014, 13:56:13 »
@ Joke,

Bedankt voor je reactie. Spullen verkopen en de opbrengst voor de BCN is een goed idee. Een loterij zal wel wat moeilijker worden om te zorgen dat iedereen eraan mee kan doen. Dan moeten er loten verzonden worden wat ook weer allerlei administratieve rompslomp met zich meebrengt.

@ Dino7,

Ik weet nog niet of ik naar Ontraxx ga, als dat wel zo is zal ik Chris even opzoeken bij de stand van de Wapstad.

Met vriendelijke groet,

Ruud B.

opa-bullcat

• De maat doet er wel degelijk toe.
  • Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 27 February 2014, 17:41:56 »
Ik heb dankzij mijn marktplaats avonturen naast mijn rails ook wat nederlands materiaal ontvangen, daar ik toch puur amerikaans wil gaan rijden zou ik deze eerst op marktplaats verkopen nadat ik ze onderuit mijn dozen had gehaald weer.

Maar ik zou ze graag willen doneren aan deze club, weet niet of ze er wat aan hebben, maar het is van alles ook dubbeldekkers en zo.

Ik hoor wel of de club hier iets aan heeft, dan kan ik misschien foto's maken ervan.

Hans
Hans is op 12 april 2017 overleden.

Vriendelijke groet,

Hans

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 8 webcams op 1 pagina. :D

Maglev

• Offline Offline
  • Ik verzamel NS treinen,tram,bus,auto periode IV
« Reactie #9 Gepost op: 27 February 2014, 19:35:59 »
Ik wil wel een donatie doen voor alle leed

dino7

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 27 February 2014, 21:00:19 »
Ook namens de personen die wat minder makkelijk met een forum om kunnen gaan: bedankt voor al het aanbod!

Maandag avond komt de club weer bij elkaar en gaan we overleggen hoe wel al jullie hulp kunnen inzetten.

Geweldig om te zien dat naast de personen die ander mans leven zuur maker er een veelvoud zijn die hulp aanbieden.

dino7

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 03 March 2014, 21:33:33 »
...
Ook al is het maar een druppel op een gloeiende plaat, het is toch een gebaar aan de BCN om te laten zien dat we met ze meeleven.
...

We hebben net het laatste spul weggehaald en het een en ander kunnen sorteren en opruimen. De clubruimte is nu helemaal leeg.

We willen graag jullie hulp inzetten. Kunnen jullie op beurzen en in winkels in de gaten houden of je iets ziet wat op de lijst staat?

Klik voor lijst

Op die manier helpen jullie ons erg.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #12 Gepost op: 02 April 2014, 12:49:41 »
Mooi de daders zijn gepakt !  (y) , en hoe is het verder gegaan met de actie om het leed te verzachten die hier is opgestart ?
Ik had begrepen dat tenminste 1 fabrikant een donatie had gedaan  (y)

dino7

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 02 April 2014, 13:40:58 »
Klopt, en we hebben van diverse kanten individueel hulp gekregen.

En nog veel meer mentale steun via de email. Je merkt dan eigenlijk hoe klein het treinwereldje is.
« Laatst bewerkt op: 02 April 2014, 15:55:41 door WesleyMunnik. Reden: Onnodig citaat verwijderd!! Gebruik de antwoordknop S.v.p.! »

dino7

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 23 April 2014, 08:47:09 »
Een meneer met de naam Ruud B heeft een verblijd met een portie fysieke hulpmiddelen voor mentale steun.

Op 11 april is bij onze opichter, Bob, een doos vol met super mooie dingen bezorgd.

Wat zit daar allemaal in?

3 Samskip container wagens, geschonken door Samskip

2 vrachtauto’s van Den Hartog, geschonken door Den Hartog

2 railpro wagens, geschonken door Railpro

5 koelwagens, geschonken door Artitec

5 plan E rijtuigen, geschonken door Artitec

11 bouwkits,  geschonken door Artitec

Geweldig Ruud dat je dit hebt kunnen regelen! Wij zijn je (en natuurlijk de donateurs) erg dankbaar.

De wagonnetjes rijden inmiddels, er is begonnen aan de bouwkits.

Een week terug hebben we een dag georganiseerd waarbij we wat familie en kennissen hebben uitgenodigd om naar onze oude en nieuwe treinbaan te komen kijken gezellig met een hapje en drankje.

De donaties en de kadotjes die we gehad hebben die dag hadden we uitgestald op een tafel.

Bedankt!! ;D :) :D (y)