Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
  

Auteur Topic: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...  (gelezen 26209 keer)

pixon

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #15 Gepost op: 21 February 2014, 17:45:19 »
Ik heb me prima vermaakt er waren toch een paar mooie nieuwe banen   (y)
Hier de eerste video
http://www.youtube.com/watch?v=E0EFyKKBnVU
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 572
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #16 Gepost op: 21 February 2014, 17:51:29 »
Mooi, maar.. klopt het dat ik geluid mis :'(

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.

pixon

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #17 Gepost op: 21 February 2014, 17:55:00 »
ja door de snelheid heb ik het weggelaten er komen nog meer videos (met geluid/muziek)
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Back to the Eighties

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #18 Gepost op: 21 February 2014, 18:46:49 »
Ik vond het een leuke gezellige beurs.

Het was vanmorgen op de parkeerplaatsen behoorlijk druk.
We waren er rond 10:30 uur en het publiek stroomde behoorlijk binnen.
Er was een gezellige drukte.

Eerst de verschillende banen bekeken, en er stonden hele mooie tussen.
Sommigen wat minder, maar het laat wel zien wat er allemaal mogelijk is.

Na de banen nog de handel bezocht en dan blijft er natuurlijk wat aan je vingers plakken:
4 x Rivarossi NS Hopperwagens.
1 Artitec plan E fietsenrijtuig, heb er verschillende bekeken en de (naar mijn idee) beste uitgezocht.
Een Roco hippel 529 van een forumgenoot overgenomen, dus hoort eigenlijk niet bij de beursbuit.
Een trix 1211 met decoder in nieuwstaat voor een heeeeeeeel zacht prijsje.

Al met al hebben mijn vader en ik een hele leuke dag gehad.

Hieronder een fotootje met de buit.

pixon

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #19 Gepost op: 21 February 2014, 19:10:51 »
Dit is een amerikaanse baan (uit frankrijk)die ik nog niet had gezien vrij groot maar heel mooi  (y)
http://www.youtube.com/watch?v=hUn2j4pTVYc
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

WWestley

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #20 Gepost op: 21 February 2014, 19:21:12 »
Voor de workshop "kinderen plakken":



Moet je daar voor naar Rail gaan? Gamma is dichter in de buurt denk ik en goedkoper

Wim
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #21 Gepost op: 21 February 2014, 19:21:39 »
Vandaag ook naar Rail geweest. Een leuke dag gehad, al had ik er meer van verwacht. Hier enkele foto's van wat banen:
































En een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=E-kiPVKHRUs

Verder heb ik dit nog gekocht:


Groet, Myron

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #22 Gepost op: 21 February 2014, 20:26:46 »
Vandaag een paar uurtjes geweest, net zoals twee jaar terug een bont mengsel van banen. Van
recht-toe-rechtaan rijbanen tot het betere modelwerk. Was in mijn beleving 'belebt' om het op z'n duits
te houden. Wat mij verder nog opviel:

- n is voor beurzen toch problematisch, daar viel het nodige stil dan wel ontspoorde
- het grote spoor I heeft toch echt wel wat, met het geluid en de dynamische stoom van tegenwoordig. Je zou er bijna
een modulebak voor op na gaan houden.

Wat bleef er plakken: het robuuste trekpaard br24 en de edel-renner br10, beide van roco. Met de prijs van de 2e vergiste ik me (dacht dat het de soundversie was), de aanbieding viel terug naar een normale prijs. Groter probleem is dat de tender niet lekker door de piko boogwissels in de schaduwstations komt.



fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3381
    • Zeedoorn
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #23 Gepost op: 21 February 2014, 20:33:26 »
Ach dan rij je over 14 dagen nog een keer naar Utrecht. ;D
Daar ga je dit niet meemaken.
Ontraxs ga ik idd ook naar toe :).

En dan nog wat foto's:












Voor de deur parkeren was er voor mij niet bij, stond pas ergens op een plek bij een restaurant verderop.

Groet,
Chris


vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #24 Gepost op: 21 February 2014, 21:18:02 »
Dat was dan voor de verkeerde deur ;D ;D ;D

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #25 Gepost op: 21 February 2014, 21:40:39 »
Het einde aan een langen dag....  ::) Vanochtend om 06.00uur in de auto om richting Houten te gaan. Het was even zoeken naar de juiste locatie waar we de baan neer moesten zetten. We hebben de baan tussen de waterlift en de schroothandel van Kees-Jan gedrukt ;) Geholpen met de opbouw van Ronald H's baan. Ik blijf mij iedere keer verbazen over de verschillende methodes van bouwen. In ieder geval leerzaam!

Over de beurs zelf. Het leek niet zo heel druk gedurende de beurs maar dat kan ook bedrog zijn. Ik hoorde geluiden van anderen dat de overige zalen 2 en 3 drukker waren. In die zalen staan vooral de kramen en een aantal grotere banen zoals die van de modelspoorclub uit Utrecht. In zaal 1 staan een aantal banen die erg mooi zijn. Een fransman heeft een heel leuk mijnbouwbaantje. Een paar leuke engelse banen en een franse amerikaanse baan (eerder te zien op OntraXS maar nu is deze een stukkie groter) Ik zal van het weekend nog wel eens een rondje maken om het een en ander nog eens rustig te bekijken.

Op naar dag 2!

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2014, 21:52:40 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

guest7823

  • Gast
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #26 Gepost op: 21 February 2014, 22:21:32 »
Moet je daar voor naar Rail gaan? Gamma is dichter in de buurt denk ik en goedkoper

Zinloos ging de zon onder, morgen moest zij toch weer op.

Ik heb een gezellige dag gehad, een paar kennissen, bekenden en vrienden gesproken, een paar leuke banen gezien en her en der wat dingen geleerd.

En verder: deze uitgave is toch al zinloos omdat die tangetjes niet eens voor mij zelf zijn omdat ze bedoelt zijn om te gebruiken tijdens de kinderworkshop op Ontraxs. Is weinig budget voor e.a en ik wil daar wel met redelijke spullen voor de dag komen. Dus maar een diepte investering gedaan in de toekomst van potentiële jonge modelbouwers.

Ik wil tijdens Ontraxs een paar leuke dagen hebben en ik wil ook mijn best doen dat de kinderen een leuke dag hebben. Of dat zin heeft ....... ik weet het niet, wel dat ik het leuk vind en aan pret valt nauwelijks een waarde te geven

Ik hoop dat jij ook een leuke dag gehad hebt.
« Laatst bewerkt op: 21 February 2014, 22:59:20 door guest7823 »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #27 Gepost op: 21 February 2014, 22:27:44 »
En het was leuk je gesproken te hebben, da's nou net de fun van dit soort shows. ;)


Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #28 Gepost op: 21 February 2014, 22:43:17 »
Ik heb een gezellige dag gehad, een paar kennissen, bekenden en vrienden gesproken, een paar leuke banen gezien en her en der wat dingen geleerd.

Inderdaad! Dat was het zeker! Heerlijk wat bij kunnen praten :D  (y) Morgen weer zo'n dag...

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2862
  • Aachenau West
Re: Hoe was Rail 2014 en wat is er aan je vingers blijven plakken...
« Reactie #29 Gepost op: 21 February 2014, 23:22:42 »
Als ik jullie foto's zie dan heb ik lang niet alle moois gezien.
Er waren zeker heel mooie banen bij (maar ook veel waaraan ik voorbij gelopen ben omdat ik ze niet geweldig vond, om het zo maar te zeggen). En leuk om weer een aantal bekenden en onbekenden te spreken.
De handel was inderdaad nogal weggestopt. Tegen het einde van de dag toen het veel minder druk was, kon je er tenminste een beetje fatsoenlijk langs.

Niet veel gekocht: wat styreen strips bij Goovers en een kortkoppelmechaniek dat ik wil gaan inbouwen in een bedaagde schuifwandwagen van Electroten.

Ik was vooral geboeid door de grotere schalen.

Een 043 schaal 1. Wat een details.


Een buitengewoon sfeervolle Franse baan schaal 0: Vintimille


Verder heb ik gezocht naar een BR 101 van LS models, maar niet gevonden. Die heb ik vanavond alsnog gescoord bij MTE, alvast voor m'n verjaardag. Wel even wat mooier dan mijn oude herrieschopper van Trix die nu de motteballenvloot mag versterken.
Hier staat ie op m'n baan. Tijdperk VI.
(De foto is helaas onvoldoende scherp om de detailrijkdom te laten zien)

Groet, Bas