Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 07:07:16
PB models: koplopers (voorbespreking) door hmmglaser
Vandaag om 01:32:25
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 00:42:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 00:18:49
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 00:01:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:16
Magneet koppelingen voor Bemo door martijn v m
23 August 2025, 23:45:55
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
23 August 2025, 23:28:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
23 August 2025, 23:15:58
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
23 August 2025, 23:15:49
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Hans van de Burgt
23 August 2025, 23:12:14
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 August 2025, 23:11:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
23 August 2025, 23:09:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
23 August 2025, 23:07:08
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
23 August 2025, 23:05:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Vonkentrekker
23 August 2025, 22:50:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door lrrw
23 August 2025, 22:31:32
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
23 August 2025, 21:28:38
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
23 August 2025, 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
23 August 2025, 20:34:06
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
23 August 2025, 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
23 August 2025, 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
23 August 2025, 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
23 August 2025, 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
23 August 2025, 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
23 August 2025, 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
23 August 2025, 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
23 August 2025, 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
23 August 2025, 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
23 August 2025, 17:56:24
  

Auteur Topic: Atlas Trammodellen  (gelezen 182733 keer)

PaulcH

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #210 Gepost op: 22 May 2014, 00:23:14 »
Ik heb hem als 2e model  uit de serie binnen gekregen, jammer genoeg was de verpakking wel zwaar beschadigd, en het model zat los, toch wel best vervelend, vooral  als je het model ooit weer wilt verkopen.  En ik snap nog steeds  niks van de leverings volgorde. Toch wel jammer.. want in principe is dit best wel een hele leuke serie, toch?
« Laatst bewerkt op: 22 May 2014, 00:29:50 door PaulcH »

PaulcH

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #211 Gepost op: 22 May 2014, 00:27:30 »
 :)
« Laatst bewerkt op: 22 May 2014, 00:30:34 door PaulcH »

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #212 Gepost op: 22 May 2014, 08:13:03 »
@MMTB: ik denk niet dat de ruimte bij de deur kleiner moet, maar de deur moet groter. Bij de cabine zit bij de 10409 een veel grotere ruimte tussen de voordeur en de opening van de cabineruit. Dat kan alleen verklaard worden doordat de HTM trams grotere deuren hebben want op de blinde zijde is alles wel hetzelfde.

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 546
    • Valleitrein
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #213 Gepost op: 22 May 2014, 09:10:24 »
Inmiddels mijn 3e model binnen, een PCC 10409.
Helaas zit er een lijmvlekje op een bovenruitje, dit vlekje loopt iets door naar boven. :(
Ik denk er aan om hem terug te sturen.
Of er moet iemand op het forum zijn die belangstelling heeft...
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58966.new.html#new

Mijn 2e tram was overigens een C1 Nr.141 1957 Simmering-Graz-Pauker uit Wenen.
Perfect model (y)


Gr. Maarten
« Laatst bewerkt op: 22 May 2014, 16:49:45 door Maartenw »
Met vriendelijke groet, Maarten

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #214 Gepost op: 22 May 2014, 09:15:28 »
Klinkt als een perfect verbouwingsmodel. Die raak je hier binnen een dag wel kwijt.

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #215 Gepost op: 22 May 2014, 10:12:56 »
Ik heb ook gisteren de PCC gekregen.
Weet iemand wat we de volgende keren kunnen verwachten, of is het net zoiets als die vroegere 'gelukseieren', afwachten wat je krijgt, alleen dan voor  € 20,-.


Gr Frank.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #216 Gepost op: 22 May 2014, 10:13:13 »
Heeft er iemand dat meegeleverde kermishorloge al aan het lopen gekregen? Die van mij vertikt het in alle toonaarden. Is er nog een geheim palletje waar je op moet drukken?

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #217 Gepost op: 22 May 2014, 10:36:50 »
Ja, even een paar keer draaien en klikken. Zo heb ik het gedaan, want er zat geen handleiding bij. Heb hem ook weer stil kunnen zetten.
Wat je moet doen, als de batterij op is, geen idee.

Gr Frank.

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 531
  • Forum lid sinds December 2007
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #218 Gepost op: 22 May 2014, 10:40:05 »
Wat je moet doen, als de batterij op is, geen idee.
Gewoon in de gooien.
grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #219 Gepost op: 22 May 2014, 12:29:47 »
Ik vraag mij af in hoeverre er een batterij in dat klokje zit?

Ik moest het knopje eerst ingedrukt draaien en daarna begon het klokje te lopen..

Overigens moet ik wel zeggen dat bij het 2e model een hoop reclame zooi zat, wat niets met deze hobby serie te maken heeft. Papierbak vulling dus..

Overigens zag ik bij het openen van de PCC dat het lastig word om een werkende koplamp in te bouwen, als je het schroefgaatje van de wagenbodem wilt behouden. Die zit er precies achter..


Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #220 Gepost op: 22 May 2014, 12:58:52 »
Ja, wat dat betreft had de constructie beter precies andersom kunnen zijn. Wanneer het schroefje aan de achterkant had gezeten had het precies tussen de sluitlichten door kunnen gaan.

Heeft er al iemand de Tatra T3 ontvangen en gemotoriseerd? Dan wou ik wel een optie doen op de dummy draaistellen. Mijn HTM 1000 wordt een statisch model en ik moet natuurlijk wel de smalspoor B3 draaistellen aanpassen, maar wanneer ik er gewoon passende onder kan schroeven is dat wel zo handig natuurlijk.

mvg, Paul
« Laatst bewerkt op: 22 May 2014, 13:02:14 door Paul de Goede »
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #221 Gepost op: 22 May 2014, 13:41:48 »
Ik heb de Tatra gehad en weggedaan, omdat hij nergens op leek qua voor en achterzijde. Qua constructie is hetzelfde als de PCC en ik denk dat je in de Tatra een H&P bodemplaat kwijt kan uit een bouwpakket.

Heb je al een idee wat voor 1000 je er van gaat maken? Je heb hem met de originele voorkant en deur, maar ook met de 1100 voorkant met bumper en moderne deuren. Eigenlijk een 1100 met kleine raampjes.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #222 Gepost op: 22 May 2014, 13:48:13 »
Het liefst zou ik een verbouwde jaren '70 versie maken, maar die heeft grotere standee raampjes en dat is mij te veel werk. Ik mik dus op een eind jaren zestig, begin jaren zeventig versie met al enkele moderniseringen. Volgens mij heeft de 1000 serie nooit de moderne bumper gehad behalve dan de 1001 en 1002 na de grote verbouwing, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

Bedoel je met een HP bodemplaat een Halling bodemplaat? Ik ben al een tijdje uit het 1/87 gebeuren. :-)

Mvg,

Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
    • Bommeldamsche Tramwegen
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #223 Gepost op: 22 May 2014, 15:12:49 »
H&P = Herrmann & Partner uit Dresden.. Bekend van de vele Tatra bouwpakketten en (op Halling) gebaseerde aandrijvingen.

de 1000en kunnen in méér varianten dan dat ik hier lees.

Je hebt de ovale 'kleine' ruitjes, de grote ruit (1 ruit per deur) maar voor de kleine ovale ruitjes, had je vierkante en rechthoekige ruiten.

1004 met vierkante en rechthoekige ruitjes in de deuren:


1003 met Ovale ruiten:


1005 in vrijwel laatste uitvoering:


En dan hebben we het eigenlijk alleen over de deuren. Dan kun je nog kiezen uit wel of geen groene 'pijl' op het front, de bestuurdersruit met een schuifruitje of een draai ruitje, met of zonder tochtluikje op het front, etc. etc. etc.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: Atlas Trammodellen
« Reactie #224 Gepost op: 22 May 2014, 15:54:14 »
Ja, die 1003 op lijn 16 gaat het worden. Ik zie dat de koplamp op een gegeven moment ook een stuk ingetogener is geworden.

Bedankt voor de info over H&P, ik kende het eerlijk gezegd niet.

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!