Goh, het duurde nog tot de eerste bijdrage op de tweede pagina voordat mensen weer te horen krijgen dat ze hun *** moeten houden en gewoon klakkeloos hun zuur-verdiende geld moeten neertellen voor het Roco-(mis)management - volstrekt welke argumentatie dan ook negerend (zie de opmerking m.b.t. Rocky Rail).
Illya het *** woord heb ik nergens genoemd, alleen het gezeur over prijzen komt mij een beetje de strot uit. Als het te duur is koop je het niet, simple as that.
Vraag en aanbod. Waarom moet men dat toch altijd weer zo luidkeels laten weten, alsof het Roco ook maar iets kan schelen. Verkopen doet het toch wel.
Tja, de nuance is in het bovenstaande ook ver te zoeken.
Prijsstelling van het relatief eenvoudige model is voor mij wel een raadsel, zeker als je vergelijkt met bijvoorbeeld
Het verschil is: de mening over de prijs is on-topic voor dit forum. De mening over de mening niet, want het is geen filosofisch forum.
Kennelijk is zelfs deze "ongenuanceerdheid"** niet voldoende om mensen zo ver te krijgen (al dan niet met hulp van Team Forummoderators) niet meer telkens on-topic meningen over aspecten van modelspoortreinen op een modelspoortreinenforum af te fakkelen omdat ze het er niet mee eens zijn.
Het is bovendien gewoon niet waar, want ook opmerkingen over (vermeende) tekortkomingen van het model zelf worden begroet door hetzelfde gezeur "zeur niet, wees blij dat Merk X [geld aan je verdient]".
Verder wil ik er aan toevoegen dat:dit juist NIET door ons wordt tegengehouden. Sterker nog, diegenen die klagen dat we "teveel klinknageltellers zijn en dat we daarmee op moeten houden" krijgen over het algemeen een berichtje van ons dat we daar niet blij mee zijn.Met vriendelijke groet,Bert van Gelder
Die 'nieuwe' 1122 had ik gemist, maar dat zijn dezelfde brakke en foute sleepstukken (Frans model, wat echt totaal anders is) als op de 1103 en 1145 met neus. Dus of dat nou zo'n verbetering is... dan liever dezelfde sleepstukken als Rivarossi/Electrotren op hun 1300'en monteert.
Maar het blijkt uit de laatste modellen die besproken zijn in 'Materieelbespreking' dat zo'n draadje continu verzandt in een welles-niettus over de prijs-kwaliteitsverhouding. En dat laatste is heel persoonlijk
Gaan we het dan verbieden OP HET FORUM, zo al jij eerder meldde?
Verder wil ik er aan toevoegen dat:dit juist NIET door ons wordt tegengehouden. Sterker nog, diegenen die klagen dat we "teveel klinknageltellers zijn en dat we daarmee op moeten houden" krijgen over het algemeen een berichtje van ons dat we daar niet blij mee zijn.
Misschien heeft dat te maken met een lage oplage, Roco zal net als ieder verstandig bedrijf een voorcalculatie maken.Vele NL rijders hebben genoeg aan een gele 3 pitter, en misschien is dat ook de verwachting bij Roco?
Enniewee, dan technisch gezien <handoverhart> nog een tip: Kuijper's Hobbyhuis in Utrecht heeft een aantal pantografen van Electrotren 1300-en los te koop, grijs en turquoise, voor ik meen 10,- per paar, dus als je die liever op de 1107 hebt...</handoverhart>.
Goh, de moderatoren hier kunnen/willen niet zelfstandig over off-topic-gehalte een oordeel vormen?