Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:19:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 12:07:53
Dat overkomt mij niet. door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:48:20
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:10:30
Lokpilot 4 defect door Menno
Vandaag om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 10:48:19
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:20:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door RobVille
Vandaag om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41

Auteur Topic: Containerwagen LSModels  (gelezen 4493 keer)

KyanSem

• Offline Offline
Re: Containerwagen LSModels
« Reactie #15 Gepost op: 18 February 2014, 09:48:37 »

henk

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 18 February 2014, 09:53:39 »
Ik zie toch duidelijk Engels tussen het Frans staan.  :)
Maar een beetje sloridg door elkaar en overduidelijk is de tekst nu ook weer niet. Na drie keer lezen denk ik het te snappen.  ;D
Je hebt klemmetjes met een puntje en die moet je plaatsen waar in de container een gaatje zit. Daarmee wordt de container op zijn plaats gehouden. De klemmetjes zonder puntje hebben alleen een decoratieve functie.

Het is wat meer werk, maar het eindresultaat is wel dat het geheel eruit ziet, zoals het er in het echt ook uitziet. Dat kan je van die gemakkelijke Fleischmann of Märklin wagens niet zeggen.

Rijdt dit type ook in Nederland?
« Laatst bewerkt op: 18 February 2014, 09:57:04 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

KyanSem

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 18 February 2014, 09:57:42 »
Dan nog een vraagje over LS Models: een jaar of 2 geleden is de serie 186 (reeks 2800) aangekondigd in de kleuren van de NMBS, zoals deze ook dagelijks in Nederland komt en dan met een nummer voor goederenvervoer (2804-2843).
Zijn die ooit uitgeleverd of komen die nog, of helemaal niet? 
Roco komt dit jaar met een loc. in de goede kleuren, maar niet met de Belgische nummers.

met vr. groet

KyanSem

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 18 February 2014, 10:01:31 »
Bedankt Henk,  ik zal e.e.a. er proberen op te zetten. En je hebt gelijk: het ziet er dan wel wat "gelikter" uit dan de containerwagens van Fleischmann/Roco.
Het is iets meer werk en .....ach  dat maakt de hobby ook weer leuk.
Bedankt voor alle reacties en hulp!!
 (y)

WWestley

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 18 February 2014, 13:59:15 »
Ieder zijn ding natuurlijk. Maar om nu een heel merk af te kraken omdat je enkele onderdeeltjes niet gemonteerd krijgt vind ik wat ver gaan. Er zijn ook genoeg mensen die de containerwagens wel zonder problemen gemonteerd krijgen. Dat het andere mensen niet lukt, maakt het nog geen stom systeem. Door het op die manier te doen wordt het realistischer en voor velen gaat realisme voor gemak.

Mvg, Peter

Een merk kraken doe ik niet lees mijn bericht maar eens goed het is alleen de kwaliteit op gebied van de containerwagons die slecht is wat betreft de bevestigingen van de containers. Anno 2014 zou men toch moeten weten dat een betere beschrijving in vele talen een aanbeveling is en daarbuiten misschien ook wat ander materiaal;

Mij zal je nooit geen LS Model containerwagon meer zien kopen. Over de andere heb ik geen oordeel omdat ik deze niet bezit en er ook niet aan loop te denken. Maar dit gelet op daar ik eerst andere wensen heb LS Models komt daar voorlopig even helemaal niet in voor.

Wim

CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.

RA

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 19 February 2014, 08:31:00 »
Hoi,

De door LSM gemaakte containerwagens waar het hier over gaat zijn volgens mij van het type Sgns(s) en Sgss. Uiterlijk zit er (voor mij althans) niet zo gek veel verschil tussen. Zijn deze types ook door elkaar in een trein in te zetten? Ik meen te hebben gelezen dat er verschil zit in maximum snelheid en rem, maar of dat in de weg staat aan combineren?

(Vind die wagens van LSM namelijk wel interessant om de plaatselijke containertrein op lengte te brengen, maar het moet wel een beetje kloppen)

Vast bedankt.

Mvg
Robbert

Jamie

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 19 February 2014, 09:48:41 »
@Henk ja dit type rijd ook in nederland,en je hebt het mooi verwoord waarvoor die klemmetjes dienen.
De echte naam van deze klemmetjes (die 8KG p.s wegen) is containerpen.
@Ra inderdaad wagontype sgns of sgss heeft verschil tussen beremming en max snelheid te maken.
@Kyansem die gele frutseltjes zijn de container pennen,deze worden op het echte model gebruikt om containers op de wagon niet te laten verschuiven.
Deze zitten aan de zijkant bevestigd en kun je omhoog klappen als daar een container moet komen te staan met die afmeting.
Deze sgns en sgss wagons kunnen 1x40FT en 1x20FT container laden of 3x20FT daarin zijn verschillende mogelijkheden.
Het max voor deze wagon is dus totaal 60FT per wagon.

Hier http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=49149.525
nog een mooie post van Arjen-V
Gepost op: 02 maart 2013, 15:23:45
Niet alleen de LS models maar ook de ACME containerdraagwagens hebben die mooie losse gele containerpennen (y)

Persoonlijk vind ik deze "frutseltjes"meer voor de echte detailisten onder ons,en echt wel behorend bij bijv een ACME,Artitec en Ls models
Zouden deze "frutseltjes" er niet bijzitten hebben we niet veel te pimpen ;D
Je kan de "frutsels" ook gewoon in je verpakking laten zitten en de wagon "kaal" inzetten op de baan ;D

Mocht je daar allemaal niet van houden moet je kiezen voor bijv een Fleischmann of marklin uitvoering die die "frutseltjes" allemaal niet heeft ::)
Mvg jamie diks

« Laatst bewerkt op: 19 February 2014, 10:03:13 door Jamie »

henk

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 19 February 2014, 10:09:26 »
Nou mooi, dan ga ik zondag op Rail maar eens kijken of ik een exemplaar kan vinden. Nu wil ik het proberen ook.  ;D
Ik wil nog een hedendaagse containertrein samenstellen. Vind ik lastig. Met van die gelede wagens wordt de modeltrein al snel lang zonder dat hij lang lijkt, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik me beperk tot dergelijke gedetailleerde modellen, dan beperkt dat de keuze alweer heel prettig.
En ze moeten goor natuurlijk. Een niet vervuilde modelcontaintertrein ziet eruit als een kermisattracteie, vind ik. Het moet een grote gore doffe ellende worden.  ;)
Hoeveel reizen kan een container eigenlijk aan voordat hij uit elkaar dreigt te vallen? Ik vermoed niet eens zo veel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jamie

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 19 February 2014, 10:14:33 »
Nou mooi, dan ga ik zondag op Rail maar eens kijken of ik een exemplaar kan vinden. Nu wil ik het proberen ook.  ;D
Ik wil nog een hedendaagse containertrein samenstellen. Vind ik lastig. Met van die gelede wagens wordt de modeltrein al snel lang zonder dat hij lang lijkt, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik me beperk tot dergelijke gedetailleerde modellen, dan beperkt dat de keuze alweer heel prettig.
En ze moeten goor natuurlijk. Een niet vervuilde modelcontaintertrein ziet eruit als een kermisattracteie, vind ik. Het moet een grote gore doffe ellende worden.  ;)
Hoeveel reizen kan een container eigenlijk aan voordat hij uit elkaar dreigt te vallen? Ik vermoed niet eens zo veel.

Bedoel je de container of de containerwagen zelf?
De containerdraagwagens moeten om de 6 jaar een revisie.
particulieren zoals bij HUPAC kiezen zelf voor 4 of 6 jaarlijks.
Sommige type containerdraagwagens komen zelfs jaarlijks aan de beurt voor controle,omdat die meer onderdelen hebben die extra aandacht/onderhoud vragen.
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 19 February 2014, 10:18:28 door Jamie »

WWestley

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 19 February 2014, 10:16:03 »
Nou dat kan best wel eens tegenvallen. Ik herken containers die al 10jr meegaan van dezelfde rederij oa P&O Nedlloyd deze rederij is iets meer dan 10jr geleden overgenomen door Maersk

Wim

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #25 Gepost op: 19 February 2014, 10:29:22 »
Weten jullie zeker dat dit type wagen ook in Nederland wordt ingezet? Ik maak behoorlijk wat foto's van treinen maar ik kan geen trein vinden waar dit specifieke model in zou kunnen. De Sgns'en die we in Nederland vaak zien zijn die van Fleischmann/Märklin/B-Models/Roco en de Sgnss van Piko zeker dalijk in de Hupac variant.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peter Crossrail

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 19 February 2014, 10:41:34 »
Het type dat LS Models maakt is een Frans type, waarvan er een hoop verkocht zijn aan het Belgische IFB en de Belgische wagonverhuurder TRW. Die wagens worden ingezet samen met de Sgns van het type dat o.a. Roco maakt. In elke trein die is samengesteld uit IFB wagens kunnen ze dus voorkomen. Ik heb ze zelf al gezien in de Ewals shuttles van Chemelot in Geleen naar Novara en in de containershuttle Antwerpen Combinant - Duisburg. Andere treinen met IFB wagens rijden er volgens mij niet door NL. Overigens zul je in deze treinen alleen wagens zien met IFB of TRW opschriften. De Nacco variant rijdt alleen in Frankrijk en in shuttles tussen Frankrijk en Duitsland.

Mvg, Peter

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 19 February 2014, 12:41:07 »
Dan nog een vraagje over LS Models: een jaar of 2 geleden is de serie 186 (reeks 2800) aangekondigd in de kleuren van de NMBS, zoals deze ook dagelijks in Nederland komt en dan met een nummer voor goederenvervoer (2804-2843).
Zijn die ooit uitgeleverd of komen die nog, of helemaal niet? 
Er zijn er wel een aantal uitgeleverd maar het merendeel staat nog op verwacht.
En dat kan bij LSM varieren van ooit to nooit  8)
kijk hier maar eens (wel eens tukje naar beneden scrollen) voor het overzicht
Gr.
Eric

KyanSem

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 19 February 2014, 16:02:12 »
Dank je, er wordt inderdaad nogal wat verwacht bij LS Models.....afwachten dus maar.

WWestley

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 19 February 2014, 16:58:44 »
Het is net wat Eric al zegt Men beloofd veel bij LSM maar ook wordt er veel niet nagekomen. Maar er is een gezegde als je gelooft in mogelijkheden dan is alles mogelijk. Laten we het daarop maar houden

Wim