Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn-bouw Indonesie door Wim Vink
Vandaag om 12:05:31
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Noordster
Vandaag om 11:43:49
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:29:30
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door grossraumwagen
Vandaag om 11:21:29
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door V200-G2000
Vandaag om 11:04:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:58:04
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
  

Auteur Topic: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg  (gelezen 11520 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #30 Gepost op: 10 February 2014, 22:38:02 »
Op 10/10/1987 bevonden zich de 2324, 2332 en 2335 zich in de werkplaats. De 2332 is op 14/10 na revisie weer afgeleverd, dus die zal het niet zijn. Ik denk dat het de 2324 is, omdat de loc op de foto volgens mij in de schadehal (?) staat. De 2324 was op 9/9 moet botsschade binnengekomen en werd op 20/11 weer afgeleverd.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3835
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #31 Gepost op: 10 February 2014, 23:59:49 »
Was er nog te achterhalen welke 2300 (want gezien de afdruk van de fabrieksplaten geen 2200) dit was?:
Op andere foto waar deze lok op staat is helaas ook geen nummer te zien maar bovengenoemde uitleg lijkt mij aannemelijk.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Pim

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
    • Flickr
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2014, 07:25:13 »
Je ziet een klein rechthoek/vierkantje groen (menie?) zitten op de zijkant ter hoogte waar de fabrieksplaat ooit zat. Schuin rechtsonder waar het NS embleem normaal gesproken zit. Aangezien de 2200'en langwerpige plaat van Heemaf, Stork en Allan hadden, en de 2300'en een rechthoekige van Schneider, leid ik het daaruit af.
Dat is wel interessant. Bedankt voor het plaatsen.

Pim

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #33 Gepost op: 16 February 2014, 12:44:35 »
iedereen bedankt vor het plaatsen van alle leuke en leerzame reacties  (y)

Ik heb op dit moment met name wat vragen over de polygonale loods.
Helaas heb ik nog maar weinig foto's van deze loods aan de binnenkant kunnen vinden. Op de foto's die ik heb kunnen vinden lijkt het of de loods eigenlijk in 2-en is opgedeeld namelijk 1 stuk met 4 plaatsen en 1 stuk met 2 plaatsen. Daarnaast lijkt op de foto's van Railtrash dat er een loopkraan in de loods aanwezig was welke boven de sporen in de boog van de loods liep.
Kan iemand me vertellen hoe dit allemaal zit en welke werkzaamheden er in de polygonale loods werden verricht ? Aangevuld met foto's zou dit natuurlijk helemaal top zijn  ;D

Mocht verder iemand schaal tekeningen hebben van deze loods, zou ik hier erg in geïnteresseerd zijn !

Alvast bedankt,
Marc

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 868
    • Hanulveen.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #34 Gepost op: 13 August 2014, 21:30:18 »
Ik heb ook nog wat foto's van de werkplaats.
Deze heb ik genomen op de opendag 12 okt. 2002.



Wielstellen balanceren.


Revisie 6516.


Motordraaistel NS1600


Motor testruimte.
(Ten tijde van de foto stond deze voluit te draaien)


Loc 6489 in de halfronde loods.


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #35 Gepost op: 24 March 2024, 14:44:12 »
Op foto's en videobeelden zie ik dat er geen bovenleiding boven de draaischijf zit en de brug van de draaischijf is volgens mij te klein voor een sik en bijvoorbeeld een 1200. Hoe kwamen de e-locs toch de polygonale loods in ?


AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1636
    • Dwangrail.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #36 Gepost op: 24 March 2024, 14:59:45 »
De ronde loods was alleen voor onderhoud en testen van dieselloks.
Voor het afscheid van de lok serie 1000 hebben ze de laatste lokken in de loods geplaatst met een sik. dat paste net.
Toen ze dit voor de serie 1500 ook wouden proberen, ging dat helaas niet.

Groeten Arjen 
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #37 Gepost op: 24 March 2024, 15:30:31 »
Helder, dank je voor je snelle antwoord !