Doel:€250.00
Donaties:€154.00

Per saldo:€-96.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-05-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kan iemand mij aub vertellen uit welke jaren deze pet komt? door Duikeend
Vandaag om 17:49:50
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 17:45:38
Mafen NS sein met cijferbak - aansturing door AB 7216
Vandaag om 17:34:07
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:20:36
Albert's fantasie in schaal 0e door tothebeach
Vandaag om 17:14:03
Wat voor koppeling is dit? Fleischmann FOX! door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:12:12
Zonnedael H0 jaren 50 door seinhuiswachter
Vandaag om 17:07:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:57:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 16:57:12
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 16:52:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:47:55
decal, transfer, sticker door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:47:13
Leubachtalbahn door Noordernet
Vandaag om 16:44:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 16:37:51
Van HO naar N door tothebeach
Vandaag om 16:29:06
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door borotof
Vandaag om 16:16:53
schakelrail werkt niet meer door borotof
Vandaag om 16:16:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:04:41
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 15:33:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 15:09:33
DR5000 track output kapot? door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:41:23
Vandaag 50 jaar geleden door GerardvV
Vandaag om 13:46:36
Nu met google maps: plaats jouw spoorlocatie op de BNLS spoorkaart! door Peter.v.L
Vandaag om 13:09:52
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 12:52:30
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 11:46:03
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 09:34:46
Forum mittelrhein niet bereikbaar door ronaldvd2000
Vandaag om 09:21:06
BR218 van roco, digitaal reageert niet meer door ronaldvd2000
Vandaag om 09:08:49
ICM 4011 klaar voor de toekomst door Thom
Vandaag om 00:58:20
Baanplan - N - Bills Railway door Reinout van Rees
22 mei 2024, 23:56:22
  

Auteur Topic: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg  (gelezen 10683 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2014, 22:38:02 »
Op 10/10/1987 bevonden zich de 2324, 2332 en 2335 zich in de werkplaats. De 2332 is op 14/10 na revisie weer afgeleverd, dus die zal het niet zijn. Ik denk dat het de 2324 is, omdat de loc op de foto volgens mij in de schadehal (?) staat. De 2324 was op 9/9 moet botsschade binnengekomen en werd op 20/11 weer afgeleverd.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3522
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2014, 23:59:49 »
Was er nog te achterhalen welke 2300 (want gezien de afdruk van de fabrieksplaten geen 2200) dit was?:
Op andere foto waar deze lok op staat is helaas ook geen nummer te zien maar bovengenoemde uitleg lijkt mij aannemelijk.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
131* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Pim

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
    • Flickr
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #32 Gepost op: 11 februari 2014, 07:25:13 »
Je ziet een klein rechthoek/vierkantje groen (menie?) zitten op de zijkant ter hoogte waar de fabrieksplaat ooit zat. Schuin rechtsonder waar het NS embleem normaal gesproken zit. Aangezien de 2200'en langwerpige plaat van Heemaf, Stork en Allan hadden, en de 2300'en een rechthoekige van Schneider, leid ik het daaruit af.
Dat is wel interessant. Bedankt voor het plaatsen.

Pim

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 745
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2014, 12:44:35 »
iedereen bedankt vor het plaatsen van alle leuke en leerzame reacties  (y)

Ik heb op dit moment met name wat vragen over de polygonale loods.
Helaas heb ik nog maar weinig foto's van deze loods aan de binnenkant kunnen vinden. Op de foto's die ik heb kunnen vinden lijkt het of de loods eigenlijk in 2-en is opgedeeld namelijk 1 stuk met 4 plaatsen en 1 stuk met 2 plaatsen. Daarnaast lijkt op de foto's van Railtrash dat er een loopkraan in de loods aanwezig was welke boven de sporen in de boog van de loods liep.
Kan iemand me vertellen hoe dit allemaal zit en welke werkzaamheden er in de polygonale loods werden verricht ? Aangevuld met foto's zou dit natuurlijk helemaal top zijn  ;D

Mocht verder iemand schaal tekeningen hebben van deze loods, zou ik hier erg in geïnteresseerd zijn !

Alvast bedankt,
Marc

Martijn1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 801
    • Hanulveen.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:30:18 »
Ik heb ook nog wat foto's van de werkplaats.
Deze heb ik genomen op de opendag 12 okt. 2002.



Wielstellen balanceren.


Revisie 6516.


Motordraaistel NS1600


Motor testruimte.
(Ten tijde van de foto stond deze voluit te draaien)


Loc 6489 in de halfronde loods.


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #35 Gepost op: 24 maart 2024, 14:44:12 »
Op foto's en videobeelden zie ik dat er geen bovenleiding boven de draaischijf zit en de brug van de draaischijf is volgens mij te klein voor een sik en bijvoorbeeld een 1200. Hoe kwamen de e-locs toch de polygonale loods in ?


AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1527
    • Dwangrail.nl
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #36 Gepost op: 24 maart 2024, 14:59:45 »
De ronde loods was alleen voor onderhoud en testen van dieselloks.
Voor het afscheid van de lok serie 1000 hebben ze de laatste lokken in de loods geplaatst met een sik. dat paste net.
Toen ze dit voor de serie 1500 ook wouden proberen, ging dat helaas niet.

Groeten Arjen 
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Dimitri72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re: Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg
« Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2024, 15:30:31 »
Helder, dank je voor je snelle antwoord !