Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Josephes
Vandaag om 14:02:38
"Nederlandse" modellen door TonM
Vandaag om 14:00:40
Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: Artitec 2014 (h0)  (gelezen 91030 keer)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 331
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2014, 17:04:53 »
Staat erbij op de productpagina:

Citaat
Metalen model | Metallmodell | Brass Die Cast Model

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2014, 17:13:54 »
Thanks.

Mvg Ad

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2014, 17:30:31 »
Inderdaad, staat erbij, metalen model.

Yes, eindelijk, daar is ie, de PEC.

Kan ik 'm al bestellen, vriendelijke winkelier?
Deukneus, groen, gele biezen, schortplaten. 20.277.03, de 904 dus.

Ik hoop wel dat er werkende Scharfenbergs op zitten (betrouwbaarder dan die van Philo). En dat die ook los leverbaar zijn, voor onder de Piko Mat '54, de Rivarossi Mat '46 en de Piko Benelux Hondekop.
Met NEM normschacht mag ook hoor, zet ik er zelf wel Simoba's onder.


Heel apart hoor!
Nu Artitec komt met een wagontje welke toch ff €129,- moet kosten zijn er een heleboel blij en zeggen niks over de prijs.
Roco komt met een locomotief dus iets met motor en electronicia welke +/-€350,- gaat kosten en iedereen valt daarover.

€350,- duur zeker als je kijkt wat je daarvoor krijgt maar €129,- voor 4 wielen en wat ramen toch wel wat erg duur is.

rare jongens die modeltreintjesrijders.

Kom nou, iets genuanceerder graag. Beide hebben een onderstel, een kast, enkele ramen. Dus redelijk gelijk. Moet je dan voor die motor, wat asjes en tandwielen, een mini printplaatje en 2 pantografen € 220 meer rekenen.....  ;D

Bovendien, dus van metaal, en niet heel veel duurder dan een stuurstand van LSModels (Bs, BDs) en Elotrains (Benelux WRDk).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6528
  • Spaar ze allemaal.
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #63 Gepost op: 28 januari 2014, 17:45:19 »
En binnenverlichting, sluitverlichting en een decoderaansluiting voor maar €70,- is geen geld.........

En wat is het voordeel van metaal, is dat goedkoper voor kleine series dan een spuitgietmal maken?

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2014, 00:18:35 door prutser »

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #64 Gepost op: 28 januari 2014, 18:16:15 »
Ja in t echt...

Gr Ed.

Sent from my GT-S6810P using Tapatalk


Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #65 Gepost op: 28 januari 2014, 18:33:18 »
Verkopen ze er meer aan Märklin-rijders?  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2014, 19:01:26 »
das dan een foutje, die pec wordt gewoon van kunststof. (al kan ik geëtste details niet op voorhand uitsluiten  ;D)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2014, 19:08:07 »
En nu zie ik het nergens meer staan dat ie van metaal is (vanmiddag nog wel). Ws. al aangepast door Artitec. Maakt me ook geen biet uit. Dat ding koop ik gewoon. Stond al heel lang op mijn verlanglijst, samen met de DG, dus dat is nu dubbel bingo (en kassa ;D)
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2014, 19:11:53 door VAM65. Reden: vanmiddag nog wel »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #68 Gepost op: 28 januari 2014, 19:09:32 »
Treintjes van metaal zijn heel slecht voor de aardstralen en het magnetisch veld hier in huis.  8).  Doe mij maar plastic.
Gaaf ding die Pec.

Doet nog een euro in het spaarvarken...
No dress rehearsel, this is our life.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2014, 19:14:40 »
Een PEC stond niet op mijn verlanglijstje, maar is toch wel welkom als museummaterieel achter mijn Rivarossi (meer een Biesjerossi na al mijn verbouwingen) mat '46 en piko hondekop en eventueel DE 41 als ie dat kan trekken.

Ik zou een glaswolstel zeker wel verwelkomen, van welke fabrikant dan ook. De Piko pimpen we wel en als iemand niet tevreden is met een Piko en niet zelf kan pimpen dan zijn er vast wel een aantal die voor anderen kunnen pimpen :) verzamelaars hadden vroeger ook Limastica's staan in een vitrine.

Mooie werkende koppelingen zijn ook zeer welkom. De Rivarossi scharfenbergs zijn net te grof en eigenlijk het type dat voor de Koplopers is. De koppelingen zoals geleverd bij de DE 1 en DE 2 zijn best wel prima, ondanks dat ze niet op afstand te ontkoppelen zijn.

Heb ik het goed begrepen dat de museum uitvoering zoals ie in het spoorwegmuseum staat het model is dat bij MTE te bestellen is?

De kwaliteit van Artitec heb ik niet veel op aan te merken. Elk model wat ik koop word gepimpt hier en eventueel technisch verbeterd. Welk merk dan ook. Enige model waarbij ik dat nog niet durfde is mijn Artitec 3737. De DE 2 179 met het Chinese motortje heb ik aangepast zodat er nu een Mashima in zit net als bij de DE 1. Ik ga zelfs zover dat ik de decoder van het plafond wil halen en onder het interieur wil stoppen. Maar moet nog even zien hoe ik dat precies ga aanpakken. Ik wil de decoder weg hebben daar omdat hij toch te zien is door de raampjes vanuit Preisser perspectief en ik wil daar ook interieurverlichting :)

Kortom: ik vind Artitec een top merk, ze maken vele modellen waar we vroeger alleen van konden dromen. Dat de consument steeds kritischer word kunnen zij niks aan doen. Stel je eens voor dat Artitec de DE2 op de markt had gezet ten tijde van de DKM Holland Rail DE 2? De redacties van de spoorwegbladen die de DKM al zo goed ontvingen zouden flink wat kalmeringsmiddelen nodig hebben.

Het perfecte model bestaat niet, maar waar wij vroeger gewoon aan de slag gingen met mastica wandjes en het verlagen van DKM DE 2 en het vervangen van de snaar met een tandwielkastje daar gaan we nu los op een forum waar we elke onvolkomenheid onder een grote loep leggen die de hele wereld kan zien. We zijn verwend :) We verwachten hapklare brokken voor weinig geld. We zijn consumenten geworden maar we waren modelbouwers. 

Ik hoop dat Artitec ons blijft verwennen met mooie modellen en de eventuele kritiek meeneemt naar volgende ontwikkelingen en gebruik maakt van de enorme kennis die hier verzameld is door proefexemplaren te laten zien. Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, maar het is nu eenmaal zo dat iedereen die tevreden is gewoon zijn of haar mond houd en de paar die slechte ervaringen hebben deze gewoon vermelden. Kritiek is goed, het houdt de fabrikant scherp en alert. maar ik kan me ook best voorstellen dat een kleine fabrikant af en toe even denkt: waar doe ik het allemaal voor? Al die stress en ellende voor die paar centen die ik er aan over hou?

Vroeger kon je bouwpakketjes kopen van loks en wagens/rijtuigen van diverse merken. Deze waren helemaal bedrukt en geschilderd maar moest je zelf in elkaar zetten. Tegenwoordig is dit niet goedkoper dan alles in China in elkaar te laten zetten, maar ik zou het zelf veel leuker vinden om een doos met onderdelen te krijgen en zelf in elkaar te zetten. Dan kunnen meteen de nodige dingen gepimpt worden en ik ben zelf veel secuurder dan de gemiddelde lopende band medewerker. Ik kan er een paar weken over doen waar de fabriekswerker nog geen paar uur hiervoor heeft. Kost wellicht hetzelfde als een kant en klaar model wellicht (logistiek/verpakken is lastiger en evt support) maar dan kan je zelf beslissen hoe je het in elkaar zet. Bankjes alvast van zilveren stangetjes voorzien voordat je ze vastplakt en zo.

Bedankt Artitec, niet alleen voor de mooie modellen, maar ook omdat ik veel genoegen beleef om deze te pimpen en te verbeteren. Natuurlijk met behulp van alle informatie alhier.

Nog even ter verduidelijking: ik probeer niet recht te praten wat krom is, zeker geen kromme banaan bakken en broddelspuitwerk en verkeerder draaistellen en zo. Maar er is een bepaald verwachtingspatroon ontstaan bij ons, en ik denk dat we voor veel dingen net iets te kritisch zijn. We werken hard voor ons geld en we mogen best kritisch zijn voordat we het uitgeven. Maar we moeten ook kunnen relativeren: Artitec is geen Roco of Marklin en ze zijn afhankelijk van de middelen die tot hun beschikking staan. Ze leren van elke uitgave en hoe ze om moeten gaan met de fabrikanten in verre landen. Het zal steeds beter gaan en wie weet durven ze straks wel die hondekop 4 aan. Yay!

Hmm, waarom schreef ik zoveel? Nou ja, ik hoop dat iemand er wat een heeft.

Mvg,

Robert.

timl

  • Gast
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #70 Gepost op: 28 januari 2014, 19:25:01 »
Oei, ooohhh kwijl kwijl!  die werkwagen met draaistel op de site van Artitec ziet er uit om op te eten! Die komt zeker in de verzameling! :o (y). Zou dat ook geen goede basis kunnen zijn voor een koppelwagen?

Groet, Tim

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #71 Gepost op: 28 januari 2014, 21:05:27 »
Meende dat de koppel wagen ook kwam, maar kan dit ook verkeerd gelezen te hebben

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #72 Gepost op: 28 januari 2014, 21:05:46 »
We zijn consumenten geworden maar we waren modelbouwers. 

En dat is de spijker op zijn kop  (y)

Eelco

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #73 Gepost op: 28 januari 2014, 21:24:44 »
Dat wil ik ook wel onderschrijven, hoewel ik hier en daar wel uitzonderingen tegenkom. Eigenlijk nog best wel veel uitzonderingen. Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat het een trend is.

Het bovenstaande 'bedankje' aan Artitec wil ik ook wel onderschrijven. Goed bezig, Artitec!  (y)

Groet,
Jan

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re: Artitec 2014 (h0)
« Reactie #74 Gepost op: 28 januari 2014, 21:27:59 »
En dat is de spijker op zijn kop  (y)

Eelco

Dat geldt ook voor de rest van het betoog!  (y)
modulebaan.nl